• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

VP Citrus Bling of Poorboys Spray and Wipe

Wout_RS

Detailing rookie
29 jan 2013
222
0
Hi allemaal!

een vraagje m'n 3,6liter fles met PB Spray and wipe is bijna uit,
nu lees ik soms goeie dingen over VP Citrus Bling.
Is dit een beter product of zijn er mensen die ervaring hiermee hebben?

Als ik dit zo lees kan je dit veel meer verdunnen dan PB SW? en zo dus minder kosten in het eindgebruik?
SW gebruik ik 1:1 als glijmiddel en puur als detailer.

Maar met die citrus bling kan je meer verdunnen en zou nog eens reinigen en soort waxlaag nalaten?

Ik gebruik citrus bling als quick detailer, voor de ruiten, clay lube en als spay om tijdens het polijsten soms een beetje vocht toe te voegen. Ik vind het geweldig spul!

Of het beter is dan S&W? Ik heb S&W ook gebruikt, maar merk weinig verschil.

Rationeel gezien zou je moeten kiezen voor de Citrus bling. Je hebt nl meer voor minder, maar welke je prettiger vindt werken is persoonlijk. Ik gebruik de Citrus bling soms als lube en als detailerspray, maar nooit voor de ramen. Daar gebruik de SW dan weer wel voor. Kortom het is persoonlijk. Sorry, kan je geen helder kant en klaar antwoord geven.

Voor alles behalve Quick detailer is het sowieso gunstiger om CB te pakken omdat het stukken goedkoper is en beide hetzelfde doet. Wat betreft de quick detailer en het product gebruiken zou er verschil kunne zitten, maar dat is niet eerder getest. Een Quick detailer geeft geen verbluffende glans, maar neemt wat oneffenheden weg als finishing touch. Wat kalkvlekjes, stofjes etc wegnemen kan dus ook prima met CB.

Het is inderdaad persoonlijk. Ik gebruik Citrus Bling nu als clay lube, maar vind dit minder aangenaam werken dat SW. Hiervoor had ik de Born Slippy van Dodo, en dat blijft mijn favoriet. Is ook heel voordelig als je het concentraat bestelt. Het schuimt meer en glijt voor mij iets beter.

Bedankt voor de antwoorden!

voorlopig vindt ik Spray and Wipe het beste product die ik tot nog toe (heb enkel maar ervaring met autoglym quick detailer) heb gebruikt,
maar als er andere alternatieven zijn (wel niet duurder :) ) mag je dit laten weten?

Volgens mij komt Basic of Bling niet goedkoper uit per liter of heb ik het mis?

Product zou enkel moeten dienen als QD en claylube