• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

VP - Snow Foam Combo .VS. Nanolex - Prewash

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
14.919
193
34
Leersum (Utrecht)
Hey GlansPoppen & Glimkezen!

Graag wil ik jullie ervaringen met deze 2 prewashes. Deze 2 zijn de overgebleven kandidaten na eerder te hebben verdiept in ''de zaak''.

Het doel is om deze producten te gebruiken als prewash op auto's, met als doel zoveel mogelijk te verwijderen en vervolgstappen makkelijker te maken. Het liefst moet het sterk genoeg zijn om hardnekkige vervuiling ook aan te pakken, wat bijv. foamen met Artico Magico 1:4 niet zou doen. (pH-neutraal / wax-safe)

Normaliter spray ik letterlijk de gehele auto in met prewash. (Inmiddels verschillende gebruikt, maar vond ik teleurstellend). Lakwerk, sponningen/dorpels, motorruimte, velgen, etc.

Het product hoeft niet veilig te zijn voor wax! :D


Nanolex - PreWash Concentrate - 5000ml (€35,50)
Product is te verdunnen. 1:10 tot 1:30. Voor het gemak doen we 1 liter product in een drukpomp en voegen 9 liter water bij. (10 liter prewash als eindproduct) Totaal; 50 liter eindproduct = €0,71 per liter.

Deze schijnt erg goed te ontvetten. Maar reinigt hij ook goed?



Valet Pro - Snow Foam Combo - 5L (€25,00)
Product is te verdunnen. 1:10 tot 1:25. Voor het gemak doen we 1 liter product in een drukpomp en voegen 9 liter water bij. (10 liter prewash als eindproduct) Totaal; 50 liter eindproduct = €0,50 per liter.

Even er van uitgaande dat 1:10 sterk genoeg is. Bij bijv. VP - Citrrus PreWash zou 1:6 al genoeg zijn, maar zelfs 1:1 of puur deed vrij weinig. (Rook wel lekker! :p )


Bij een gemiddelde auto gebruik ik naar schatting zo'n 3-4 liter product. De prijzen van bovenstaande producten zijn niet erg hoog en het verschil tussen beide is ook niet opmerkelijk. Echter als je al een aantal producten hebt geprobeerd en dan bedenkt dat elke keer die paar knaken betalen niet erg is, maar het uiteindelijk toch wel een aanzienlijk bedrag is, word het anders.. :p Helemaal als de werking niet naar wens is.




Graag jullie ervaringen met deze producten. Thanx peeps!



Greeeetz
 
  • Leuk
Reactions: StijnV en Pter
Ik heb ze allebei staan...ze werken beide prima, maar gevoelsmatig ga ik voor de Snow Foam Combo terwijl Nanolex wel een favoriet merk van me is. Als je de auto niet handmatig wast en alleen na de pre wash de auto afspuit heb je bij beide producten wel kans op 'strepen' op de lak, die overigens makkelijk te verwijderen zijn.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
@Pter - Thanx voor je reactie! Na een prewash gooi ik er meestal nog een foam overheen. :p Prewash goed in laten werken en daarna zonder afspuiten foamen met Artico Magico 1:4. (prewash de auto met de drukpmp en tijdens het inwerken ga ik de was-spullen klaarzetten. Emmers/HD/etc)

In jouw ervaring reinigen beide prewashes dus goed. In welke verhoudingen gebruik jij ze dan? En in een drukpomp?
De voorkeur gaat gevoelsmatig uit naar Snow Foam Combo.


Greetz
 
Beide heb ik staan, maar je bent appels met peren aan het vergelijken. Zijn 2 verschilllende producten die niet het zelfde zijn.
Nanolex reinigt super en haalt deel wax weg.
Valvet Pro weekt vuil los.
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
Ik heb ook beide. Persoonlijk vindt ik de Valetpro Snow Foam Combo2 beter strippen.
Ik gebruik altijd 100ml product, aangevuld met 900ml water.

Nanolex Prewash

Valetpro Snow Foam Combo2

Eerlijk gezegd hecht ik niet veel waarde of de foam de wax stript. 9 van de 10 keer ga ik daarna kleien, polijsten en de hele reutemeteut. Of ik breng na het wassen een nieuw laagje wax en/of spraywax aan.
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie en Pter
Ik gebruik de Nanolex pre-wash wanneer de auto toch een volledige detailbeurt nodig heeft. Met de verhouding 1:20 kom ik vaak al heel aardig uit de voeten, zelfs na enkele maanden zonder wassen en een kilometer of ~1500. Hardnekkig boomsap/teer etc krijg je er dan niet helemaal mee weg. Erg tevreden en echt meerwaarde op Artico Magico wanneer je toch gaat kleien en polijsten.

Geen ervaring met Combo2.

Ik gebruik het in de Foamlans. Een stuk dunner dan een 'echte' foam, maar doet zn werk. De losweek eigenschappen zijn wellicht minder? Zie desondanks persoonlijk de toegevoegde waarde van daarna nog foamen niet helemaal, goed afspuiten en dan aan de was beginnen werkt voor mij goed.

Wil je komen proberen of een sample ophalen in de omgeving Amersfoort, ben je welkom.
 
Ik heb alleen ervaring met de Snow Foam Combo (SFC) en de Citrus Pre Wash (CPW). De CPW is erg goed als je de wax niet (erg) wil aantasten maar toch iets meer wilt dan foam alleen (gebruik meestal 1:4 - 1:7). SFC vind ik beter reinigen en is ook goedkoper in gebruik, dus die gebruik ik als ik een auto was die ik toch ga detailen of als het een auto is die heel vies is en niet in de wax staat.

@Bikkel Zijn ze echt zo verschillend? Ik heb geen ervaring met de Nanolex Prewash, maar ValetPro SFC reinigt ook goed en haalt ook je wax (grotendeels) weg.
 
2 componenten foam. Sterk,na 30seconden afspoelen,niet veilig voor wax,veilig voor rubbers.
Het is eigenlijk bedoeld om trucks hiermee te wassen.
 
Heb alleen ervaring met de SFC 2 van de genoemde twee.

Reinigt goed. Tast wax wel aan. Goed alvorens een detail en goedkoop voor de 5L kan.

Wist echter niet dat de Nanolex zo (agressief) is. Wellicht volgende keer eens proberen.
 
Nanolex Prewash, Ph waarde 11
Valetpro SFC2, Ph waarde 12, 4

de_juiste_ph-waarde.png


Zeg maar bye bye, zwaai zwaai naar je LSP...
 
AF Avalanche Ph waarde 13 :scream:

Maar puur prijstechnisch bekeken, zijn de VP en Nanolex toch wel aantrekkelijker.

5 liter:
VP € 24,99
Nanolex € 35,49
AF € 47,99

En aangezien ik toch een Hollander ben, kies ik het meeste product voor het minste geld o_O