• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

vraag over Collinite 476S

BusdriverTheo

Detailing addict
5 apr 2016
265
55
67
Hallo alle betere detailers dan ik!

Ik heb gisteren mijn auto gefoamed en gewassen en ik dacht van kom laat ik alvast mijn motorkap eens in de was zetten, dus met een Monello Disco Rosso een dun laagje aangebracht, netjes gewacht (gecured heb ik hier dus geleerd!) en toen gaan uitpoetsen, man man man wat een drama!! ik heb me werkelijk de p..tpl..ris (CENSUUR) staan poetsen om het uit te wrijven @#$#$%#@$ (nog meer CENSUUR), volgens de reviews bij deze wax moet het uitwrijven een makkie zijn!! nou bij mij dus eg nie!!

maar wat zou nu de oorzaak geweest kunnen zijn? of wat heb ik fout gedaan?
er was geen volle zon toen ik bezig was maar de motorkap was wel enigszins warm.
ik bedacht me naderhand pas dat het te maken zou kunnen hebben met die walgelijke Waxoyl behandeling die er op mijn voiture is geplempt, zou dit kunnen?

graag jullie mening

Theo

@BusdriverTheo ,
Hoogstwaarschijnlijk heb je em dus toch niet dun genoeg aangebracht is mijn vermoeden want zelfs met wat warmer weer blijft het een supermakkelijke wax.
Enkele tips:
-werk paneel voor paneel af.
-begin niet bij de rand van een paneel met smeren maar werk daarnaartoe zodat je geendikke ophoping van wax tussen een naad krijgt.
-1 lik uit de pot nemen en net zo lang uitsmeren tot de pad echt slecht wax af gaat geven.
-De plek waar je start met smeren kan wat dikker zijn dus probeer dat stuk verder uit te wrijven.
Voordoen in de praktijk is makkelijker maar goed zo doe ik het.

@Ric325i

ik heb bijna precies gedaan zoal jij zegt in je tips, ben alleen inderdaad aan de rand van de motorkap begonnen maar wel heel goed uitgesmeerd volgens mij :cool:
ik geef gewoon Waxoyl de schuld, kan ik mezelf niks kwalijk nemen joh ;)

Het kan ook zijn dat je te lang hebt gewacht. Ik deed voor mijn betere tijd de hele auto in de wax en dan na een tijdje pas afnemen maar dat is ook een drama. Dan heeft het volgens mij te lang gestaan.

Iets wat bij mij wel goed werkt is bij het afwrijven als het moeilijk gaat een detailspray (DJ BoB Detailing Spray in mijn geval) gebruiken.

Het klopt wel dat de 476s minder makkelijk afneemt als een poorboys of dodo wax. De truc is en blijft om het zo dun mogelijk aan te brengen en hierbij gebruik te maken van de licht inval om te zien of de pad nog wax afgeeft.

pfffffff te lang gewacht, te kort gewacht, te dun, te dik teveel licht, te weinig licht, in het midden beginnen :eek:

ik ga alles onthouden! ;)

Ik heb een zwarte auto en daar is het makkelijker om te zien wat je doet als een witte of grijze auto bv.
Wellicht heb je em te lang laten curen of zo en in dat geval is het voor de volgende keer zaak om paneel voor paneel aan te brengen en uit te buffen dan kun je je werkwijze evt nog tussendoor aanpassen of wat anders proberen zoals detailspray of ijskoud water of zo.

mijn auto is ook zwart
2cwwig9.webp

• Leuk
Reacties: Ric325i
Als je 476 'op de juiste manier' (niet te dik, niet te lang wachten, niet op een te warm paneel, enz) opbrengt, dan is het een 'supermakkelijke' wax om af te nemen. Als je dit niet doet, dan is het inderdaad een hoop *@(!$&(*@!$ censuur. Hetzelfde met Colli 915 of M16 van Megs. In dat opzicht is een wax als bijvoorbeeld Poorboy's Natty's veeeel vergevingsgezinder, maar ook minder duurzaam.

Verder qua prijs-kwaliteit een geweldige wax hoor, alle Collinites zijn uitstekend.

Wat misschien nog een tip is waar je iets mee kunt: Neem de wax af met de kant met de korte haren van de microvezel doek. De kant met de langere haren grijpt zich vaak vast in de wax, wat niet fijn wrijft omdat je steeds blijft 'hangen'. Je kan ook met een quick detailer even sprayen tijdens het afnemen als de wax echt aangekoekt is.

• Leuk
Reacties: vissertje
Ik gebruik zo af en toe de Sonax brilliant shine detailerspray, aangezien mijn 508 de PNS van Sonax als bescherming heeft.
Dit is wel de 1e versie, inmiddels is er een verbeterde versie en momenteel in de aanbieding bij CC:
https://www.Carclean.com/product/So...r_nieuwe_formule_750ml_02874000_570_01_103465

• Leuk
Reacties: BusdriverTheo
nou iedereen bedankt voor de tips en adviezen, fijn forum dit!!!
en welke detailspray kunnen jullie aanbevelen?
Drooghulp zou ik kiezen voor PB spray&wipe =gewoon goed ,in grootverpakking voordelig en te verdunnen 1:1. Voor van alles te gebruiken.
Wil je na het wassen de auto flink laten glimmen (incl beetje bescherming) is momenteel Ddj red mist mijn favoriet.

Laatst bewerkt:
pfffffff te lang gewacht, te kort gewacht, te dun, te dik teveel licht, te weinig licht, in het midden beginnen :eek:

ik ga alles onthouden! ;)
Swipetest doen.
Heel dun opbrengen en na een paar minuten met je vinger er door vegen en als je het echt wegveegt ,meteen uitpoetsen.
Is echt makkelijke wax om te verwerken en van een best goede prijs/kwaliteit.