• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vraag over M34 - Final inspection

dmotion

Detailing rookie
23 sep 2008
15
0
Had al rond gekeken op het forum, maar tot nu toe vrij weinig gevonden over de M34.

Momenteel bezig met het samenstellen van een lijstje met producten die ik nog “mis”.

Op het programma staat binnenkort een zwarte audi A4, met redelijk heftige swirls. Hiervoor staat SSR 1 en 2 klaar, met de nodige sealant en wax.

Nu kom ik de Final Inspection – M34 tegen in de webshop.

In eerste instantie interesse, maar tegelijkertijd komt de gedachte, kan ik dit niet net zo goed doen met een detailer spray van PB of Meg? Beide heb ik staan, en vraag me af wat voor extra waarde dit product toevoegd...

Iemand ervaring met de M34? Is dit aan te raden, en waarom wel of niet?
 
Final Inspection is wat anders dan een detailerspray. FI is een spray die geen middelen bevat die een film acherlaten en ontvet. Zo kun je het polijstwerk optimaal beoordelen.
 
ik denk dat Last Touch van Meguiars is wat jij bedoelt?
Het is ook soms een beetje verwarrend :grinning:

tip: kijk ook eens naar Poorboys Spray&Wipe als quickdetailer. Of..of..of..:grinning:
 
Zoals ik al zei, en hier wat duidelijker omschreven:

Producten zoals Meguiar's Last Touch, Meguiar's Quick Detailer, Poorboy's Spray and wipe em andere detailer sprays, zijn ontworpen om nog even de puntjes op de i te zetten, om kalkvlekken, vingerafdrukken e.d. te verwijderen en nog iets aan de glans toe te voegen. Verwijderen dus in principe niets van wax e.d.

Producten zoals de Meguiar's Final Inspection, Menzerna Top Inspection e.d. zijn producten om de staat van een lak goed te kunnen beoordelen, het verwijderd namelijk fillers en andere vettigheden, zo kun je na het polijsten met M83, SSR serie etc. deze producten gebruiken om het residu te verwijderen en goed beoordelen of je polijstwerk goed is en niet is opgevuld door fillers of restanten polijstmiddel.
 
Zou je de final inspection dan eigenlijk kunnen gebruiken na het wetsanden om een clean vlak te bekomen? In dat geval moet ik niet meer op zoek naar Isopropanol.
 
tinus zei:
ik denk dat Last Touch van Meguiars is wat jij bedoelt?
Het is ook soms een beetje verwarrend :grinning:

tip: kijk ook eens naar Poorboys Spray&Wipe als quickdetailer. Of..of..of..:grinning:

Heb al verschillende van deze spray's in mijn verzameling (o.a.PB spray and wipe, Meg's quick detailer etc). Vandaar ook een topic gestart, om te voorkomen dat er "meer van het zelfde" in de collectie komt ;)

De M34 is in ieder geval geen middel om snel ff ter vervanging van een detailer spray te gebruiken bij een auto die een complete detail beurt heeft gehad :no Een Wax vreter als ik de uitleg van stimpy68 goed heb begrepen.