• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vraag over shampoo met extra glans

Redhouse

Detailing chief
8 feb 2022
379
98
43
Hendrik-Ido-Ambacht
Ik heb onlangs mn auto gewassen met gyeon bathe shampoo (normale dosering) (prewash: stjarnagloss snowfoam gebruikt) en zag dat mn auto daarna erg mooi glansde (meer dan BTBM).
Maar bij gebruik van ruitenwissers leek alsof er iets van vet laagje op voor- en achterruit zat. :-(

Heeft iemand soortgelijke ervaringen hiermee?
Weet iemand of er bepaalde toevoeging in gyeon bathe zit?
Zo ja, hoe moet ik in vervolg omgaan met wassen van ruiten, want niet wassen van ruiten schiet natuurlijk niet op.

Zijn er bij andere merken (naast BTBM) ook pure shampoo's waar dit speelt?

Zag dat er in stjarnagloss bubblor ook iets van glansversterker zat. En dat je voorruit moest vermijden. Leuk, dus moet je met andere shampoo voorruit wassen?? En levert dit bij afspoelen (sop dat op voorruit komt) geen problemen op?

Heb na wassen mn ruiten wel na wassen met 1:10 verdunde apc schoongemaakt maar dat lijkt me juist te ontvetten.. dus dat kan ook niet zijn. En daarna pbw glasreiniger aangebracht (normaal levert dat nooit vette ruit op..).

Hoor graag jullie ervaringen en ideeen waar aan zou kunnen liggen en evt aandachtpunten voor volgende keer :)

Update:
Bij volgende keer wassen met bathe kreeg ik weer vette ruit bij gebruik van glasreiniger icm ruiten wissen met ruitensproeivloeistof. Blijkbaar werkte dat niet goed samen.
Geen glasreiniger meer gebruikt, geen vette ramen meer :)
 
Laatst bewerkt:
Bathe is zover ik weer een pure shampoo. Mocht je de Bathe+ versie hebben, dan zou je eerder een snel-wegtrekkende waas zien bij het ruitenwissen. Wat dus de vette laag heeft veroorzaakt, is mij in deze een raadsel.

Wat betreft shampoos met een toevoeging; Bij meerdere merken/producten is het vaak dat men ná het wassen/reinigen de auto opnieuw wast met dit soort shampoos. Waar de één na het wassen een spraywax/detailer gebruikt, de ander een wetcoat, een ander weer een ander alleen een drooghulp met toevoegingen en wéér een ander wast opnieuw met een shampoo met toevoegingen.
 
Hmm... Dus een pure shampoo gebruikt, maar je zag opvallend meer glans dan normaal. Dan is er toch iets wat een toevoeging heeft gehad, lijkt mij. Maar dan zou je ook verwachten dat het holo's / vettigheid had achtergelaten op de lak.
 
Ik heb geen ervaring met Bathe shampoo, maar met geen enkele shampoo die ik heb gebruikt heb ik last gehad van vette ramen. Ik heb Poorboys Slick & Wax, Meguiars Gold, BTBM en nog wat andere gebruikt, maar nog nooit vette ramen. Ik heb trouwens ook nooit merkbaar extra glans gehad van alleen een shampoo.
 
  • Leuk
Reactions: Redhouse
Okee vreemd, zal het de volgende keer in de gaten houden of het nog een keer gebeurd..
Bedankt voor de reacties in ieder geval! (@Quantoxx @RedCat @Riez)

Weet iemand hoe ik evt vettige waas kan verwijderen. Ik zat zelf te denken met prof polish met witte monello pad en daarna met prep ontvetten?
Heb geen aparte glaspolish, dus vandaar prof polish. Of kan ik voor glas ook monello raffini finale gebruiken of is dat niet slim?
Hoor het wel, dan kan ik mn ruiten weer schoonmaken.

Voor als ik Stjarnagloss bubblor gebruik, hoe vermijdt ik dan voorruit (staat op fles dat je voorruit er niet mee moet wassen) Met afspoelen van dak kom er toch sop op de ruit? Iemand deze shampoo al gebruikt?
 
Persoonlijk pak ik dan gewoon de DAP i.c.m. fijne combi. (In jouw geval dus inderdaad Witte pad + finale) Glas is zéér hard, dus al zou je een grove combi pakken, gebeurt er qua slijpen niets, maar je hebt wel een goede reiniging.
Maar, een witte (hand)pad met wat Prof Polish zou ook al genoeg kunnen doen.

Ik denk dat het al enorm scheelt als je de voorruit simpelweg niet wast. Als je het dak doet, probeer dan de washmitt niet zeiknat te gebruiken. Dan zal eventueel water + shampoo ook niet volgas over de voorruit heen afdruipen.
Ook zou ik voor de zekerheid de ruitenwissers omhoog zetten, van het glas af.

Mijn ervaring met dit soort producten, is dat als er inderdaad 'vettigheid' achterblijft, dat er simpelweg veel product is achtergebleven. De ruitenwissers pakken dit product dan weer op en verspreiden het. Denk bijv. aan teveel Wetcoat gebruiken en niet goed afspuiten; Eén grote ''vette'' hologrammen-bende. :p
 
  • Leuk
Reactions: Redhouse
Hier de Bubblor van Stjarnagloss ook staan, ik was hier gewoon alles mee en maar natijd altijd de ruiten schoon met glasreiniger en een glasdoek, nog geen last gehad van een waas of stuiterende wissers.
 
Bedankt voor je reactie @mfmeijer
Dat scheelt weer, ik maak ramen ook altijd schoon met glasreiniger dus dat was ik hem ook gewoon mee, anders zoveel gedoe om voorruit over te slaan.
Lees iets over extra glans en iets van bescherming, met je daarin veel verschil met andere shampoos?
 
Aanvulling; Ik zou dan die debiel zijn die denkt; ''Oh, kan niet op de voorruit? Hah, ga ik gewoon lekker wel doen en wil dan wel eens zien wat er gebeurt!'' :p

Ik zou dan een halve voorruit wassen. (Aan de passagierskant, daar zit de vrouw, mocht het misgaan)

Trouwens, ik vind het meer ''gedoe'' om de ramen van binnen-en-buiten te moeten schoonmaken dan gewoon de voorruit niet mee te wassen. Maja, als men het sowieso altijd al doet, dan is er geen verschil.
 
  • Leuk
Reactions: Redhouse
Ik heb als echte vent natuurlijk geen handleiding gelezen bij een shampoo en dus gewoon de hele auto gewassen met de Bubblor, heb wel het idee dat het wat glans toevoegd aan een onbeschermde auto, staat hij al lekker in de wax dan zie ik het verschil een stuk minder. Verder vooral vergelijkbaar met BtbM, komt dan ook van dezelfde producent, Dodo Juice.
 
  • Leuk
Reactions: Redhouse