• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

vraag over voorbehandeling voor wax aanbrengen

P968

Detailing addict
12 okt 2009
32
55
hier
Advies van kenner gevraagd:
Vraag 1:
Als ik de lak heb voorbereid volgens het volgende schema:
Wassen
Kleien
Poorboys SSR1 met DAP op zwarte of lichtgroene pad ,
Is het dan nodig om de lak nogmaals te cleanen met bijvoorbeeld PBW Professional Polish, alvorens wax aan te brengen ? Of is de lak reeds voldoende gereinigd met SSR1 ?

Vraag 2:
Is het te adviseren om na de voorbehandeling een glaze als bijv PBW black hole aan te brengen ? Ik lees namelijk enerzijds dat wax een zo schoon mogelijke ondergrond nodig heeft, en anderzijds dat Black hole fillers op de lak aanbrengt: dit strookt imho niet met een "zo schoon mogelijke ondergrond" ? Verkort dit dan de levensduur van de waxlaag niet door mindere hechting ?

Ik vind ik de glans na SSR1 al mooi.

De lak is BMW zwart metallic met blanke lak.
Ik denk aan Collinite 476S vanwege de duurzaamheid.

Dank voor jullie hulp.
 
Vraag 1:
SSR1 is voldoende, een extra stap met professional polish gaat in mijn ogen niet veel meer extra toevoegen aan de afwerking van het lakwerk

Vraag 2:
Een glaze is altijd aan te raden, dit gaat de lak voeden en zorgt ervoor dat deze een diepe wetlook krijgt. De meeste glazes zijn zo ontwikkeld dat na gebruik ervan de wax nog steeds goed hecht.