• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vraagje over Gyeon Restart

Ries

Detailing guru
3 jan 2016
927
123
40
Epe
Goedemiddag iedereen,

Zoals de titel al aan geeft heb ik een vraagje over Gyeon Restart shampoo: Kun je deze ook op een gewaxte auto gebruiken of is hij echt alleen geschikt voor gecoate auto's? Heb namelijk nu geen coating meer op mijn auto zitten, maar gewoon weer een ouderwetse Collinite waxlaag, vandaar mijn vraag ;) Fijne middag verder en ik lees het wel :) Gr Richard.
 
Als ik de beschrijving van de Gyeon Restart Shampoo goed geinterpreteerd heb, is deze om alle oude lagen wax/sealant zoveel mogelijk chemisch op te lossen.
Als je dit niet wilt wil je denk ik een andere Shampoo uitkiezen
 
  • Leuk
Reactions: Ries
Zo'n vermoeden had ik ook al naar het lezen van de beschrijving op de Carclean site, zie er ook niks bij staan dat het veilig voor een wax is, dus denk dat ik de volgende wasbeurt maar gewoon weer de Mothers shampoo die ik ook nog heb sta ga gebruiken :cool: Bedankt voor jullie reacties @Ric325i @Detonator ;)
 
Waarom niet? Gyeon Iron is toch ook waxsafe?
Even los van de iron toevoeging want daar doel ik niet specifiek op.
Bij de beschrijving van Gyeon Bathe staat “ph neutraal”
Bij de beschrijving van Gyeon restart staat “ph waarde 6”

Ik stel nu niet direct dat de shampoo “niet waxsafe” is en je de Wax gelijk er af wast maar ik zou in eerste instantie voor een ph neutrale shampoo gaan als het doel een onderhouds wasbeurt van een auto betreft die in de Wax staat.
 
  • Leuk
Reactions: Ries