• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

vraagje over hoe het beste te werk kan gaan

dark devil

Detailing addict
25 dec 2008
119
62
38
ik weet niet of het hier goed staat maar anders verplaats hem maar


nu heb ik een vraagje
ik wil mijn astra binnenkort een poetsbeurt geven
met de volgende spullen :
meguiars stap 1 2 3
EXP Pure Sealant , Dodo Juice Rainforest Rub
Last Touch
nu is mijn vraag
nadat ik hem gekleidt heb hoe ga ik dan te werk?

eerst stap 1 deel voor deel inpoetsen en uitpoetsen
dan stap 2 deel voor deel inpoetsen en uitpoetsen
dan EXP deel voor deel inpoesten en uitpoetsen??
dan of stap 3 helemaal inpoetsen 1uur laten kuren en uitpoetsen of dodo juice helemaal inpoetsen 1uur laten kuren en uitpoetsen

het 3stappen plan heb ik al eens gedaan maar nu heb ik de EXP en dodo juice nieuw in met bezit dus,
alle raad is welkom:)^

alvest bedankt grtz tim
 
Je plan is goed maar ik zou stap 3 niet gebruiken nu ,die heb je niet echt nodig.

1.Stap 1
2.Stap 2
3.Ex-P ,wagen volledig doen ,een uurtje laten Curen.
4.Rainforrest Rub ,aanbrengen ,swipe-test doen ,afnemen
5.Na lopen met Last touch
6.Rondjes rond de wagen lopen en je werk bewonderen
 
Zou het doen zoals B.K. zegt. Alleen de Dodo hoeft maar 10 minuten te curen, laat je het veel langer zitten dan krijg je het er bijna niet meer af.
 
oke dan bedankt voor de snelle uitleg zeg$$)

en ja min vraag was ook of dodo of stap 3 voor me eigen wagen wil ik dodo gaan gebruiken maar kan ik
inplaats van de dodo ook stap die gebruiken voor bv de auto van de kennissen e.d.

grtz
 
stap7, nog meer rondjes rond de wagen lopen, foto's maken en deze hier posten, en minachtend naar de geturtlewaxede auto van de buurman kijken.
 
laatste stap 'last touch' KAN, maar hoeft niet perse. Dat is met name voor de fanatiekeling, en is voor een nieuwkomer wellicht iets overbodig als je het de wax/sealant maar goed uitwrijft en van te voren de wax niet duimendik en uitsluitend en nauwkeurig op de lak hebt gedaan.

Bespaar je het geld voor de last touch (bovendien had je al Quickdetailer om te kleien; die kan je ook gebruiken), en koop vooral goede en VEEL zachte doeken.

Stap 8: buurman uitleggen hoe ook hij zo'n mooi onderhouden wagen kan krijgen, en naar dit forum sturen :party: :party:
 
@tinus
ik heb last touch al in me collectie op aanraden van astraG die ook hier op het forum zit zodoende ben ik hier ook gekomen haha

maar ik gebruik nu microdoeken van meguiars en de pads ook en dan voor elke stap een pad en doek
is da goed?

grtz tim
 
haha, super goed! :cool:

Ik dacht dat jij alles nog moest aanschaffen, vandaar.

Jij bent al goed bezig :grinning:
 
haha ja oke dank je heb al het een en anders idd zondag had ik ook al weer wat spulletjes bestel haha
maar heb nog veel vragen mar die ga ik wel de de goede topics plaatsen ;)
 
nu heb ik nog een vraag ik lees net ergens dat je EXP ook 2 lagen kunt opzetten envan de dodo juice ook
heeft dat nu meer effect of?
wat zeggen jullie
oja ik kan binnen in een loods poetsen gelukkig
 
Je zal het niet zien met het oog ,maar de bescherming zal natuurlijk beter zijn ,ik bedoel dan dat het langer zal aanwezig blijven.
 
ik heb mijn auto laatst ook winterklaar gemaakt en 2 laagjes EX sealant aangebracht en 2 laagjes wax...

duurzaamheid van de EX-p vind ik zowieso erg goed, maar was zo lekker bezig, ''dacht in deze vieze wintermaanden iets meer bescherming kan nooit kwaad'' :D