• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vraagje over Micro Restore Concentrate

SanguiniusNL

Detailing trainee
22 apr 2012
247
47
35
Kan ik de Micro Restore Concentrate het beste gebruiken als toevoeging naast de reguliere wasmiddel, of is het beter om mn doeken etc. met alleen de micro restorer te wassen?

Ik gebruik een wasmiddel zonder wasverzachter en doe er de Micro restorer er gewoon bij.
En doe dit bij elke wasbeurt.

En 1x in de zoveel tijd ( afhankelijk van hoevaak ik gedetaild heb ) doe ik m`n doeken in een emmer met azijn en laat die een nachtje staan en vervolgens gaan ze de wasmachine in.

M`n doeken zijn na 3 jaar nog steeds lekker zacht en fijn:love

Voordeel van voorweken in een emmer is dat de MR meer tijd heeft om zijn werk te doen
Als je de doeken daarna kletsnat in de machine doet hoeft er geen tot weinig wasmiddel bij
Ik doe altijd een klein beetje poeder, elk middel is sterk tegen zijn eigen soort vuil ...

Als je helemaal zuinig wil zijn gooi je de rest uit de emmer ook in de machine

dank voor het snelle antwoord!

nu schiet me nog een vraag te binnen:
doen jullie dan een 'gewone' was of een verkort programma?

Na inweken volstaat bij mij een miniwas van 40 minuten
Is afhankelijk van hoe vuil je de spullen laat worden ...
en in hoeverre het voorweken daarbij helpt

Een heel programma doe ik eigenlijk nooit voor mijn detailspullen

Ik heb volgens de instructies op het etiket 2 doseringen MR gebruikt voor een volle trommel.
vervolgens de machine een normaal programma laten draaien.

als resultaat kreeg ik (zelfs mn oudere doeken) lekker fris en zacht en goed ontvet terug.
superspul! :-)^

Wellicht werkt het nog beter als ik volgende keer een beetje wasmiddel toevoeg, maar dat proberen we dan wel weer :rules