• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vraagje

Job

Detailing rookie
2 jan 2021
17
15
Hallo mensen,
Ik heb even een vraagje. Ik heb een zwarte mercedes vito uit 2007. Als de auto in de schaduw staat ziet die er nog prima uit maar als die in de zon staat zie je toch dat die niet helemaal mooi zwart meer is (iets lichter geworden, hij is niet diep zwart meer). Nu gaat die binnenkort de deur uit en ik ga hem inruilen. Ik wil dat die dan weer even goed zwart wordt. Is er een manier waardoor je in een relatief korte tijd de zwarte lak weer tijdelijk mooi zwart krijg?
Groetjes,
Job
 
Dag Job, als je dit wilt doen zonder al te grote kosten en moeite, dan zou ik voorstellen om een 3 in 1 polish te gebruiken die fillers bevat en dus je krasjes (gedeeltelijk) zal opvullen, dit frist de lak ook wat op zodat deze er weer wat beter uitziet. Dit kan je d.m.v. een handapplicator aanbrengen.

Iets zoals dit bv.:

Black Hole Sample - 120ml (staat op de website)

 
Tja, dan kunnen we een heleboel producten functies geven en de synoniemen erbij hangen. :p Dan wordt een 3-in-1 al snel een 39-in-1.

Anyways, ik zou de overweging maken tussen het aanbrengen van een glaze + wax (2 stappen) of een All-in-One waarbij je in 1 stap het Cleanen + Maskeren + Kleurversterking (Da's Nederlands) + Glansverrijking kan behalen en dan óók nog meteen een waxlaag om al deze effecten te beschermen.

(Deze bescherming is nodig, mits je de auto meteen na behandelen ergens aanbiedt of beschut kan stallen tot dit moment. De auto alleen in een glaze zetten en bijv. door slecht weer naar de koper rijden, dat zal niet lekker uitpakken)

Ook heb je kans dat het aanbrengen van alleen een wax al een flink verschil kan maken.

Het is maar net hoeveel geld je wilt besteden, hoeveel tijd je erin wilt steken, hoe duurzaam je de resultaten wilt hebben, ga je de volgende auto in de wax o.i.d. zetten of gebruik je na het inruilen helemaal niks meer, etc. ;)
 
Laatst bewerkt:
  • Grappig
Reactions: Zluytr
Als je leest naar de vraag van de topicstarter dan kan je wel redelijk goed inschatten dat er niet heel veel ervaring is en de TP starter vraagt dan ook om in een relatief korte tijd dit te kunnen doen, denk dan niet dat hij alles "erop en eraan" wilt hebben, laat staan al die aankopen. (al zou het natuurlijk idealiter zijn zoals jij aangeeft @Quantoxx )
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Alles erop en eraan? Ik heb de vraag goed gelezen, maar die is nogal open. Ik adviseer dan ook nergens "alles erop en eraan", maar enkele simpele opties. ;)

Aangezien er geen budget en tijdsbestek bekend is;

1) Er wordt een glaze geadviseerd, maar geen aftopping. Zoals ik al zei, zal dat vast resultaat geven, maar de glaze is volledig onbeschermd en wat als de bus dan netjes in de regen staat te wachten op bezichtiging. Of een nachtje dauw/vorst alvorens de volgende ochtend met de bus naar de koper...

* Black Hole (Glaze) sample flesje €8,-
* Handpad (zwart) €4,-
* Microvezeldoeken - Peluche Verde 3x setje €13,-
... Je zit nu al op zo'n €25 en dan moet er eigenlijk toch wel een wax overheen.
* Collinite - 845 / 476S €25,-
* Handpad (zwart) €4,-
* Microvezeldoeken - Peluche Verde 3x setje €13,-
... Dan ga je dus al richting de €70, maar heb je voor de nieuwe auto wel alvast een goede wax + doeken in huis.



2) Een All-in-One zoals de Super Resin Polish - Een dusdanig product kan de lak wat voeden zoals een glaze en de kleur dus ophalen, krasjes wat maskeren én laat bescherming achter.

* Super Resin Polish €18,50
* Handpad (Wit) €4
* Microvezeldoeken - Peluche Verde 3x setje €13,-
... Je zou dan klaar kunnen zijn voor zo'n €37,- (inc. verzendkosten)
 
Als ik de vraag lees van TS, zit hij dan wel te wachten op stappen als all in one polish? In relatief korte tijd, het resultaat behalen, dat hij bij inruilen wat lijkt. Zo lees ik het. Kan hij het niet af met enkel Collinite 845 of ander olie rijke vloeibare wax.

Mijn ervaring is dat inruilwaarde toch niet explosief zal stijgen. Het is een bedrijfsauto. Leeftijd bus, misbruikt of niet, kilometerstand. Inruilpijzen zijn redelijk 'vast'.

Handelaar, dealer weet het ook, afschrijving in de boeken, geven hun geen hoofdprijs. Bussen worden niet veel privé meer gereden, dus wel een aanname.
 
TS zijn eerste post en enige post is hoe de ster weer even glimt voor de verkoop. Daar kan ik dus geen serieus antwoord op geven (bleek ook wel :p)

overigens heeft TS ook niet meer gereageerd, ondanks de echt goede adviezen.
 
Alles erop en eraan? Ik heb de vraag goed gelezen, maar die is nogal open. Ik adviseer dan ook nergens "alles erop en eraan", maar enkele simpele opties. ;)

Aangezien er geen budget en tijdsbestek bekend is;

1) Er wordt een glaze geadviseerd, maar geen aftopping. Zoals ik al zei, zal dat vast resultaat geven, maar de glaze is volledig onbeschermd en wat als de bus dan netjes in de regen staat te wachten op bezichtiging. Of een nachtje dauw/vorst alvorens de volgende ochtend met de bus naar de koper...

* Black Hole (Glaze) sample flesje €8,-
* Handpad (zwart) €4,-
* Microvezeldoeken - Peluche Verde 3x setje €13,-
... Je zit nu al op zo'n €25 en dan moet er eigenlijk toch wel een wax overheen.
* Collinite - 845 / 476S €25,-
* Handpad (zwart) €4,-
* Microvezeldoeken - Peluche Verde 3x setje €13,-
... Dan ga je dus al richting de €70, maar heb je voor de nieuwe auto wel alvast een goede wax + doeken in huis.



2) Een All-in-One zoals de Super Resin Polish - Een dusdanig product kan de lak wat voeden zoals een glaze en de kleur dus ophalen, krasjes wat maskeren én laat bescherming achter.

* Super Resin Polish €18,50
* Handpad (Wit) €4
* Microvezeldoeken - Peluche Verde 3x setje €13,-
... Je zou dan klaar kunnen zijn voor zo'n €37,- (inc. verzendkosten)
Hier zit al meer tijd in, dan in een rondje Black Hole. :laughing:
 
Nou mensen bedankt voor de reacties allemaal. Ik ga de SRP kopen samen met EGP. Lekker veel fillers en het lijkt zijn werk goed voor de korte termijn te doen. Ook de standtijd van de EGP lijkt echt goed te zijn. Nu vraag ik me af of de SRP en EGP genoeg kunnen uitharden in deze temperaturen (5 graden ongeveer). Of zal ik moeten wachten tot een iets warmere dag?
Groeten,
Job
 
Nou mensen bedankt voor de reacties allemaal. Ik ga de SRP kopen samen met EGP. Lekker veel fillers en het lijkt zijn werk goed voor de korte termijn te doen. Ook de standtijd van de EGP lijkt echt goed te zijn. Nu vraag ik me af of de SRP en EGP genoeg kunnen uitharden in deze temperaturen (5 graden ongeveer). Of zal ik moeten wachten tot een iets warmere dag?
Groeten,
Job

Ik denk dat we TS hier niet meer terug zien na de verkoop :joy:
Hallo Tim,

Nou dat niet hoor. Ik ben zeker van plan om vaker terug te komen hier hoor! Deze bus heb ik zelf niet onderhouden maar door mijn oom. Het is mijn auto maar hij rijd erin dus hij regelde het onderhoud. Maar op mijn eigen auto's ben ik erg zuinig en sta ik wekelijks te wassen en 2x per jaar te poetsen. Ik heb alleen geen ervaring met 3 in 1 producten of producten met veel fillers. Daar doe ik normaal niet aan maar omdat om deze auto alleen ga verkopen wilden ik het even snel doen dus vandaar.
Dus je zal mij zeker hier vaker aantreffen
 
  • Leuk
Reactions: Timm