• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

vraagje's

mark

Detailing rookie
7 jun 2017
5
2
Beste leden,

Ik heb een paar vraagjes dezen kon ik op het forum niet vinden.

  1. Plakken jullie de parkeersensoren af tijden het polijsten of is dit niet nodig?
  2. De rubber strip's die bij de zijruiten zitten hoe behandelen jullie die tegen uitdrogen en verkleuring?

Mvg,
Mark
 
1. Nee nog nooit gedaan.
Gewoon met beleid behandelen / erlangs gaan.

2. Ik smeer een keer in de zoveel tijd de rubbers in met Auto Finesse Trim Revive.
Ze worden hier een stuk zwarter van. Maar t blijft niet super lang zitten.
 
Plakken jullie de parkeersensoren af tijden het polijsten of is dit niet nodig?
Dit is nogal lastig afplakken. Maar gelukkig liggen ze veelal dieper als de omliggende lak en raak je ze niet. Gezond verstand erbij en dan komt het goed. :D

De rubber strip's die bij de zijruiten zitten hoe behandelen jullie die tegen uitdrogen en verkleuring?
Uitdrogen voorkom je door er een dressing op aan te brengen. Voor het exterieur kan je denken aan Auto Finesse - Revive. (Gel) Vooraf goed reinigen met bijv. APC+D en een doek of zelfs een melaminespons. Dit bevorderd de hechting en is de werking beter + de standtijd beter.
 
1. Als er eventueel wat polijstmiddel en/of wax in de randen zit van de parkeer sensoren kan je deze voorzichtig verwijderen met een tandenstoker.

2. Ik gebruik hier altijd Gyeon Cure voor. Je moet dit wel meerdere keren insmeren totdat het rubber verzadigd is, maar dan blijft het zeker +- een jaar mooi zwart.

Ik dacht dat 2Shiny ooit eens een stukje erover had geschreven maar dan met de oude Gyeon (C**P**) werking blijft echter hetzelfde.
 
Bedankt voor de goede adviezen, ik ga ze zeker proberen.
Zelf zit ik eventueel ook nog te denken aan gyeon trim, heeft iemand hier ervaring mee?
 
Op rubbers zou ik het niet doen. Trim wordt hard, rubbers bewegen. Dus dan breekt de trim coating.
Bedankt, is ook vrij logisch natuurlijk met een glascoating.
Het vreemde is dan wel dat ze erbij zetten dat het ook op rubber kan.