• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vrachtwagen in de coating

wverhage

Detailing rookie
15 jan 2021
5
15
Klaaswaal
Goedenavond allemaal,

Over een kleine 3 weken staat er een vrachtwagen op de planning van het bedrijf waar ik op dit moment werk.
Deze auto is net nieuwe binnen en de baas wil deze graag beschermt hebben met een coating.

Mijn vraag is nu, hebben jullie tips van wat ik het beste aan coating kan gebruiken voor een grote vrachtwagen? Deze vrachtwagen zit niet elke dag op de weg en op de zaak staat deze binnen gestald.

Even een foto bijgevoegd van de vrachtwagen waar het om gaat (nee, het is geen kleintje of alleen een trekker).

Op een ingezoomde foto zie je groene reflectiestickers. die zijn gelukkig vervangen voor witte reflectiestickers
 
Alles kan, maar ik twijfel of een coating ideaal is.
Geen idee wat de standtijd is van een coating als je die regelmatig zou wassen met sterkere middelen
Dan zou ik eerder (na)foamen met Bathe+ en dat goed bijhouden
 
@Ronniiie heeft daar wel ervaring mee ;)
Vertel;)

Nee gekkigheid.

Ik heb de mijne ander half jaar geleden in de Gyeon pure en Gyeon cancoat gezet en de voordelen zijn nog steeds aanwezig!
Behalve de plekken waar het regenwater/pekel/zand/etc langs heen jankt tijdens het rijden.
Denk ik hieraan de velgen, wielkasten, sideskirts, achterbumper etc.....

Mijn stappen waren:
Gyeon clay met spray en wipe van poorboys
Gyeon compound/polish/primer met de bijhorende pads van gyeon.
Gyeon Prep na een 15 tal minuten wachten.
Gyeon pure aanbrengen deze een nacht laten uitharden
Gyeon cancoat aanbrengen
Na 2 uur Gyeon cure aanbrengen met alle aandacht!!

Kost je voor een losse trekker ongeveer 48 uur werk maar dan heb je wel wat!

Tevens er komen nu pas lichtjes swirls tevoorschijn na 18/19 maanden.
Ik was hem elke maand met de hand met bathe en bathe+
Als je hem in de coating gaat zetten moet je hem zeker niet door de wasstraat halen of gek spul gebruiken vanuit Emmeloord wat zeer chemisch is en je coating laat verdwijnen!

Veel succes met deze klus!:D
 
  • Geweldig
Reactions: wverhage en RoyR
@Ronniiie thx voor de reactie!

De FMX word altijd gewassen met de hand op de volgende manier:
- Hoge druk (kan warm en koud)
- Foamen
- Afspuiten met hoge druk
- Daarna wassen met de hand
- Met lage druk afspoelen

Voor de rest staat ie binnen gestald. Denk ook dat de cancoat een van de beste opties is!