• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vragen over TW Clearvue en Autoglym glass polish

Redhouse

Detailing chief
8 feb 2022
379
98
43
Hendrik-Ido-Ambacht
Hallo allen,

Ik wil binnenkort Autoglym glasspolish en TW Clearvue aanschaffen. Ik heb op forum goed ingelezen hoe ik aan moet brengen en af moet nemen, maar heb toch nog paar vragen. Wie helpt me verder?

AG glaspolish:
- aanbrengen met disco duo of met witte monello pad? Of met iets anders?

- afnemen gewoon met mf doek of is keukenpapier beter? Droog of iets vochtig? Geeft keukenpapier geen krassen?

- ik las op forum iets dat dit niet op achterruit kan ivm achterruitverwarming? Nu heb ik voor- en achterruitverwarming kan ik dit dan niet op deze ruiten toepassen of kan dit wel gewoon?

-las ook dat je op moet passen met rubbers / onbeschermd kunststof ivm vlekken. Plakken jullie dit dan af of is dit eenvoudig schoon te maken als je direct doet?

TW Clearvue:
- aanbrengen met disco duo of werken die makeup pads beter?

-afnemen gewoon met iets vochtig gemaakte korte zijde peluche verde?

-Als ik dan nabuf met wafeldoek voor streeploos resultaat, wordt die dan niet waterafstotend?

-moet het na aanbrengen nog bepaalde tijd droogblijven (dus geen regenbuien om goed uit te harden)?

-kunnen glasreinigers (zoals invisible glass, pbw, gyeon glass, ddj clearly menthol e.d.) gewoon gebruikt worden als er clearvue op de ramen zit? Tast het clearvue niet aan? Of gebruik je dan geen glasreinigers meer?

-als ik bathe+ foam over ruiten die met clearvue zijn behandeld, gaat dat goed samen?
 
AG glaspolish:
- aanbrengen met disco duo of met witte monello pad? Of met iets anders?
Ik zou de Autoglym Car Glass Polish met een (semi) stevige handpad zoals de witte of oranje Monello aanbrengen, deze hebben meer bite en reinigen dan ook beter dan een DiscoDuo

- afnemen gewoon met mf doek of is keukenpapier beter? Droog of iets vochtig? Geeft keukenpapier geen krassen?
Afnemen met een microfiber doek

- ik las op forum iets dat dit niet op achterruit kan ivm achterruitverwarming? Nu heb ik voor- en achterruitverwarming kan ik dit dan niet op deze ruiten toepassen of kan dit wel gewoon?
Aan de buitenkant geen probleem, aan de binnenkant moet je wel rekening houden met de draden van de verwarming,

TW Clearvue:
- aanbrengen met disco duo of werken die makeup pads beter?
Ik breng het zelf aan met een DisoDuo, daarna de pad wel goed uitspoelen want de TW is zo vluchtig dat het schuim in de pad opgevreten wordt.

-afnemen gewoon met iets vochtig gemaakte korte zijde peluche verde?
Ik zelf neem de TW af met een lichtvochtige badstof of katoenen doek omdat een microfiberdoek teveel product opneemt.

-Als ik dan nabuf met wafeldoek voor streeploos resultaat, wordt die dan niet waterafstotend?
kan prima met badstof of katoenen doek. Daarna de doek(en) aan de wasgoedmanager geven thuis, dat is haar taakje om ze weer schoon te krijgen :D

-moet het na aanbrengen nog bepaalde tijd droogblijven (dus geen regenbuien om goed uit te harden)?
Nee hoor, auto kan in principe meteen naar buiten.

-kunnen glasreinigers (zoals invisible glass, pbw, gyeon glass, ddj clearly menthol e.d.) gewoon gebruikt worden als er clearvue op de ramen zit? Tast het clearvue niet aan? Of gebruik je dan geen glasreinigers meer?
Elk middel wat op de ramen komt, zelfs shampoo, kan de bescherming aantasten. Gewoon om de 2 á 3 maanden een nieuw laagje aanbrengen.

-als ik bathe+ foam over ruiten die met clearvue zijn behandeld, gaat dat goed samen?
Ik denk het wel, al zal de TW de boel enigszins afstoten, maar elk beetje (extra) bescherming is mooi meegenomen

De Autoglym Car Glass Polish is mijn nummer 1 glasreiniger, de spayreinigers gebruik ik niet eens meer.

 
Laatst bewerkt:
@nicknameless
Bedankt voor je snelle reactie!
Nog paar vraagjes:

Ag Glass Polish:
-maak je mf doek iets vochtig of laat je droog als je AG glasspolish afneemt?

-voor reinigen binnenzijde voor en achterruit als er verwarming in zit: alleen met glasreiniger dus?

Clearvue:
-je neemt clearvue af met badstof of katoenen doek. Welke doek op carcleansite gebruik je dan precies? Of pak je gewoon een theedoek?
Ik heb baldwipe thuis, werkt dat ook? Of moet ik dan denken aan coatingsdoek (tips welkom ;) )

-je gebruikt polish nu als glasreiniger, maar als clearvue erop zit, was en droog je ruit dan alleen of gebruik je dan toch iets van glasreiniger?

- las ook op forum dat diverse mensen met mf pad ook ruitenwisbladen meenemen als ze ruit met clearvue hebben ingesmeerd. Dit om stroeflopende / klapperende wissers te voorkomen. Doe jij dat ook?

Alvast bedankt

PS: mooie heldere ruit op filmpje :)
 
Laatst bewerkt:
Qua verwarmde ruiten, voorruitverwarming zit doorgaans IN het glas (tussen de glaslagen).
Achterruit verwarming zit vaak OP de ruit (de lijntjes die je duidelijker ziet en voelt).
Indien IN de ruit kun je wel glass polish gebruiken m.i., indien die OP de ruit zit zou ik voorzichtig zijn...

Maar dat is hoe ik het doe / beoordeel
 
  • Leuk
Reactions: Redhouse
Ik breng de ClearVue/RainX/etc. aan met een Gyeon-blokje. :p Paar druppels kom je een eind mee.

1) Dun aanbrengen.
2) Laten hazen/dof worden.
3) Opnieuw een laagje eroverheen.
4) Laten hazen/dof worden.
5) Afnemen met een bijna natte doek, gewicht van de natte doek is voldoende, rechte lijnen. (Korte vezels)
 
@Quantoxx
Gebruik je zo'n hard blokje waar je 10x10 suede doekje omheen doet of zo'n coating applicator (vierkante mf achtige applicator) met aan ene zijde suede en andere zijde baldwipe?

Afnemen kan dus ook met baldwipe (die heb ik al in mn bezit)? Of is een andere doek beter?
Maak je bij afnemen ook daarna nog droog met andere doek of hoeft dat niet?

Gebruik je als ramen behandeld zijn met clearvue ook nog glasreinigers? Zo ja tast dat niet aan?

Neem je ook bij aanbrengen van clearvue ruitenwissers mee?

Bedankt tot nu toe :)
 
Laatst bewerkt:
* Dit betreft zo'n blokje waar je een suede-doekje omheen kan doen. Dit doe ik niet heel specifiek ofso, maar gewoon omdat het kan. Zo kan je het bijv. ook gewoon aanbrengen met doeken, foampads, make-up-pads, stoeptegels of bakstenen.
Mijn voorkeur zou echter uitgaan naar zo'n blokje of een foampad, zodat ik het flinterdun kan aanbrengen.

* Afnemen houd ik rekening met het feit dat MF-doeken met lange vezels meer kunnen snijden in het product. Dus liever afnemen met korte vezels zoals de korte-vezel-zijde van doeken of iets als een Picolo-Nero / Senza Bordi / etc.
Na het nat-afnemen zou ik inderdaad nog met een andere doek even drogen. Of meestal kan je de droge zijnde van je doek gebruiken als je de doek hebt opgevouwen en alleen één zijde nat hebt gebruikt.

* Als er iets van bescherming op de ruiten zit, dan gebruik ik geen glasreiniger.

* Mocht ik merken dat door welke reden dan ook, de ruitenwissers ineens gaan stuiteren of iets dergelijke, dan wil ik nog wel eens proberen om product op de wissers te smeren. Maar eigenlijk ga ik daar niet van uit als ik de voorruit behandeld heb.


Ik merk dat je heeeeel voorzichtig bent met het gebruiken van Clearvue. Dit komt allemaal niet zo heel nauw en mocht er iets niet helemaal goed zijn gegaan, smeer je voor een paar cent aan product weer een nieuw laagje. Dit is het mooie en makkelijke van dit soort producten.
 
  • Grappig
Reactions: kawazxr