• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vreemde doffe vlek rondom logo stuur

Hurm

Detailing trainee
3 apr 2019
23
25
Beste forum leden,

Iemand enig idee wat de donkere vlek rondom het logo op het stuur kan zijn en hoe ik dit weg krijg?
Op dit moment gebruik ik Meguairs Interior Detailer, maar dat helpt maar 2 weken.
Na 2 weken komt de vreemde doffe plek rondom het logo weer terug.
Ik heb al geprobeerd om de plek met een föhn te drogen, ook dit helpt niet.

Iemand anders zoiets vergelijkbaars gehad toevallig?

Met vriendelijke groet,
Hurm
 

Bijlagen

  • 20190918_214916.jpg
    20190918_214916.jpg
    211,3 KB · Weergaven: 296
Ik had het zelfde op mijn Volvo stuur na iets teveel PB Natural Look te hebben aangebracht.
Kwastje met APC en daarna Natural Look iets dunner aangebracht, probleem opgelost.
 
  • Leuk
Reactions: Hurm
Hartelijk dank voor jullie antwoorden!
Ik had helaas geen APC ter beschikking, maar met een huis tuin en keuken middel is het me gelukt. Eerst een stukje uitgeprobeerd en paar dagen laten zitten, daarna de gehele vlek behandeld.
Resultaat: de vlek is weg en blijft weg (tenminste nu al voor 1,5 week).
 
  • Leuk
Reactions: Farson
Beste Forumleden,

Helaas blijft de kring rondom het logo terugkeren. De kring is wel minder geworden, maar blijft toch zichtbaar. De kring verdwijnt voor een aantal dagen, en keert dan langzaam terug.
Ik heb het stuur al meerdere malen gecleaned met Inni Interior Cleaner, maar helaas dus zonder resultaat (gewoon water helpt helaas ook niet).

Heeft iemand een tip om deze plek voorgoed weg te krijgen? Ik weet helaas ook niet door welk artikel deze vlek ontstaan is.


Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Hurm
 
Ik heb het stuur gereinigd met de Inni Interior Cleaner, maar dit helpt niet om de vlek definitief te verwijderen (iets waar ik wel naar op zoek ben).
Waar ik schijnbaar overheen heb gelezen is het gebruik van PB Natural Look. Echter lees ik ook verhalen dat dit spul juist vlekken geeft.
Een dressing heb ik inderdaad nog niet geprobeerd. Ik ben alleen aan de slag geweest met interior cleaners.
 
Heb je kwast gebruikt om het gebied rond het logo te reinigen?

Alleen een MF is niet genoeg als er veel dressing tussen stuur en logo zit.
 
  • Leuk
Reactions: Hurm
Nee, geen kwast gebruikt. Welke kwast adviseer je en in combinatie met welke producten?
En wat bedoel je met MF?
 
Type kwast maakt niet zoveel uit, het is belangrijk dat je de overtollige dressing tussen logo en stuur verwijdert.
Zoiets als deze is prima.

Ik heb zelf de Nanolex Interior Cleaner gebruikt om dit probleem op te lossen maar een APC in milde verdunning (1:15) werkt ook goed.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Hurm
Dankjewel voor jullie reacties!
@BZwart : en dan de Nanolex Interior Cleaner (is deze dan zoveel sterker dan de Inni Interior Cleaner, die ik gebruik?) onverdund op het stuur spuiten en met de kwast inwerken? En daarna met een Microvezel Doek uitwrijven?
 
gebruik gewoon de Interior Cleaner die je hebt. Deze onverdunt op het stuur spuiten, en ook wat in de haren van de kwast en borstelen maar.
afnemen met een Microvezel Doek.
 
  • Leuk
Reactions: Hurm
De borstel is om het vuil los te maken en de cleaner ook in de poriën te krijgen en de vlek er uit. Het is daarna van belang met een MF doek af te nemen. Dat is wat anders als uitwrijven (dan werk je het vuil mogelijk weer in, je wil het letterlijk afnemen). Dus schone zijde van de doek wegdraaiend terwijl je het afneemt en dat steeds herhalen.
 
  • Leuk
Reactions: Hurm
Dankjulliewel toppers!
Ik heb, zoals hierboven omschreven, de APC op het stuur/logo gespoten en met een kwastje het vuil eruit gepoetst. Daarna afgenomen met een microfiber doek.
De eerste keer kwam de plek weer lichtjes terug, dus na een dag wederom met een kwastje schoongemaakt.
Tot nu toe lijkt het erop dat de vlek daadwerkelijk weg is!
Eventjes aankijken voor hoelang de vlek weg is, maar het lijkt erop dat dit eindelijk helpt :)!