• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vreemde krassen zijruit

Nuttiez

Detailing chief
17 okt 2015
95
100
BE
Hoi allen,

Afgelopen 2 dagen heb ik mijn V40 onderworpen aan een volledige detail zoals elk jaar.
Nu bij de afwerking iets vreemd gemerkt op 1 zijruit.

Er staan precies heel fijne swirls op een stukje van de ruit. Zijn moeilijk in beeld te brengen, je ziet ze alleen in het directe licht of van een afstandje.
Ik heb deze gezien na het fijn polijsten van mijn ruit in voorbereiding van een raamcoating. Het is ook de enigste ruit die er plots last van heeft. Ik kan alleen maar opkomen dat er een vuitlje nog zat (nochtans grondig gekleid) die de kleine swirls veroorzaakt heeft. Echter is het voor mij een beetje gissen naar de oorzaak.

Maar ik vind het raar dat er toch wel stevige kleine swirls in zijn getrokken, want glas is beenhard.

Iemand een idee hoe dit komt? Mijn zijruit is er wel aan voor de moeite vrees ik :expressionless:.

Foto

21kw4k6.jpg
 
Niet alle glas is hard. En ook gehard glas vormt vrij eenvoudig krassen als je het verkeerd behandelt.

Als het alleen een plekje is, moet daar de kracht op uitgeoefend zijn
Je hebt kans dat de coating het een beetje verbergt.
 
Niet alle glas is hard. En ook gehard glas vormt vrij eenvoudig krassen als je het verkeerd behandelt.

Als het alleen een plekje is, moet daar de kracht op uitgeoefend zijn
Je hebt kans dat de coating het een beetje verbergt.

Maar indien er dan toch zo gemakkelijk swirls in trekken, valt dit dan nog te corrigeren?
Ben eigenlijk alleen met een witte foampad overgeweest en S40, lijkt mij toch geen combo om dit soort krassen te trekken.
 
Is het een afgebakende plek ? of zie je meer
Dan is het mogelijk niet het resultaat van wat jij gedaan hebt
Als je de historie van de auto niet kent, kan het vanalles zijn

Als je het moeilijk kan zien, zou ik het zo laten
Natuurlijk kan je er iets aan doen, is wel de vraag of het daar beter van wordt
Je krijgt toch snel verschil met de omgeving
En als je dat wel gaat zien ...
 
Heb het nog wat zitten bekijken, en het lijkt inderdaad op een afgebakende plek. Heeft de vorm van een soort vlek. Gohja, in het licht zie je een soort vlek op de ruit, net alsof de ruit vuil is. Stoort mij wel nu dat ik dit weet natuurlijk.
Ik vermoed dat dit een nieuwe ruit wordt als ik dit wil wegrkijgen.

Raar dat dit er nu is doorgekomen, vorig jaar de eerste keer op deze wagen een volledige detail gedaan en toen zag ik dit niet.
 
Als het echt een afgebakende plek onderaan is zou het ook kunnen dat hij langs iets schuurt of glijdt bij het naar beneden doen van het raam, dus in de deur zelf.
 
Wel, ik heb de vensters daar nog niet naar beneden gedaan, tijdens de detail. En voor de detail waren de krasjes er niet. Het is echt in een vlekvorm dat er microswirls zitten.
Ik dacht eerder aan schade in het verleden aan de ruit, waarna ze er iets hebben opgedaan (hars of dergelijke?) om de schade te camoufleren. En met het polijsten, in het verzwakte stukje glas microswirltjes heb getrokken.