• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vreemde vlekjes op de voorruit

RoyR

Detailing guru
3 jan 2015
5.743
193
26
Zwolle
Hallo mede forum leden,

Een week of 10 geleden heb ik mijn voorruit voorzien van Nanolex Ultra Glass Sealant.

Maar, sinds kort valt het me op dat de voorruit vol met kleine vlekjes / pitjes.
Zie foto:

Kan dit komen door de Sealant?
261e42961a2011a77ab2e9aaca65699a.jpg
 
Op het eerste gezicht leek het een beetje op steenslag, maar als ik inzoom lijken het inderdaad vlekjes. Ik ben het nog nie5 tegen gekomen icm met ultra glass.
 
Vlekkerigheid/wissersporen op ramen kunnen nog best hardnekkig zijn en hoe ze precies ontstaan weet ik eerlijk gezegd ook niet. Ik hou het op een soort verwering van het glas.
De vraag is of die vlekken door de Sealent zijn ontstaan ,ik acht de kans groot dat er toch nog wat verwering aanwezig was voordat de Sealent erop ging. Andere opties (ik probeer alleen mee te denken he) wellicht vervuiling aan de binnenkant van de ruit of toch een soort nieuwe aanslag aan/op de Sealent laag.
Als je de vlekken toch echt storend zijn moet je wellicht toch nog een keer polijsten en een nieuw laagje erop doen.
 
Bedankt voor jullie suggesties.

Boomsappen zou kunnen. Maar zo klein...?

Gelukkig valt het alleen op wanneer de zon erop staat. Dus voorlopig laat ik het lekker zitten.