• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vreemde vlekken op velgbed

RoyR

Detailing guru
3 jan 2015
5.744
193
26
Zwolle
Goedenavond allemaal!

Ik zit al een week met een probleempje.
Ik ben bezig het het schoonmaken van de 17 inch seat velgen.
Echter zit er op 1 velg allemaal nevel / verf (?) Of wat dan ook.

Iemand dit al eens eerder mee gemaakt toevallig?

Ik heb het volgende geprobeerd:
- Kleien
- Terpentine
- Polijsten mezzo op oranje pad DAP900
- Polijsten handmatig Veloce op oranje pad

9ac1d494976cb42de0d397cacaea31b7.jpg
 
Waarschijnlijk heeft hier ooit plaklood gezeten en is deze verwijderd met een caramelschijfje, vandaar de gekke streep. De rest is denk ik ingevreten remstof?
 
Nooit eerder mee gemaakt. Althans als het verf nevel is wel. Maar dat kreeg ik eraf met kleien.

Het is dus niet beter geworden naar de genoemde handelingen?
 
Kan t proberen. Maar ben er bang voor...

Heb t volgende staan:

- Valet Pro Tar and glue
- Dodo Juice medium clay

Ik weet niet hoe ik hier ooit bij kwam om deze combi te doen, waarschijnlijk van YouTube of Google maar wat ik er van herinner is dat dit de manier is om van teer en lijm af te komen.
 
Hmm, lastig beoordelen op basis van die ene foto, maar weet je zeker dat je niet langzaam door de laklaag heen bent?
 
Ik heb van alles geprobeerd, behalve thinner.
Ik heb de vlekken maar gewetsand met P3000. Hierdoor ging ik zelfs al door de laklaag van de velgen zelf heen! Op sommige plekken was al lak weg (niet door mij!)

Nu nog even kijken of we de binnenkant gaan spuiten of zo laten, want er komt toch Gyeon RIM op...
 
Heb je al een ijzerverwijderaar geprobeerd en grove klei?
De eerste keer dat ik mijn velgen aanpakte had ik iets soortgelijks als jou en daar was de zwarte nevel ingevreten remstof.
Na een eerste reiniging met een ijzerverwijderaar, waren ze al behoorlijk schoon, maar bleef ik nog veel zwarte nevel zien.
Dit heb ik toen weg gekregen met deels een ijzerverwijderaar en een harde borstel en deels met grove klei.

OZRPe7v.jpg


jtIn0q0.jpg


(de vlekken die je nog ziet zitten, is oxidatie)
 
  • Leuk
Reactions: nicknameless
Heb je al een ijzerverwijderaar geprobeerd en grove klei?
De eerste keer dat ik mijn velgen aanpakte had ik iets soortgelijks als jou en daar was de zwarte nevel ingevreten remstof.
Na een eerste reiniging met een ijzerverwijderaar, waren ze al behoorlijk schoon, maar bleef ik nog veel zwarte nevel zien.
Dit heb ik toen weg gekregen met deels een ijzerverwijderaar en een harde borstel en deels met grove klei.

Bekijk bijlage 90527

Bekijk bijlage 90528

(de vlekken die je nog ziet zitten, is oxidatie)
Jup. Had ik allemaal geprobeerd.
 
Zullen de velgen nu snel gaan oxideren waar de lak eraf is?
Er komt Gyeon RIM op...
Of is t verstandig om de binnenkant zelf opnieuw zilver te spuiten?
 
Kijk, wat ik hier net vind... : https://forum.Carclean.com/threads/full-detail-audi-a3-sportback-s-line-my-2012.12156/

Even iets naar beneden scrollen. Bij de velgen.

Gewoon staalwol 000.