• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vreemde vraag: hoe maak ik natuurgetrouwe swirls in mijn testpaneel?

D-J

Detailing guru
Tester of Bling
3 sep 2009
1.973
105
Oke, niet geschikt voor gevoelige detailers :-b

Maar ik heb dus nu een test-paneel om met de Pro900
te gaan oefenen....maar die is zo mooi, daar zit geen
swirl oid in.
Alleen een paar forse krassen.

Mijn vraag is dan ook: hoe/waarmee krijg ik er zo natuurlijk getrouw mogelijke swirls erin??

(nee, ik ga niet door wasstraat lopen:p )
 
schuursponsje proberen?
ff daarmee je paneeltje is vriendelijk gaan wassen! :)

krijg je denk ik het snelst swirls mee! of een spons eerst in de zandbak gooien en daarna gaan gebruiken =D
 
Op de clinic afgelopen zaterdag is de lak van de testpanelen verknald met: pannensponzen, wetsandschijven, sleutels, DAP's en Pro's zonder pad (dus met de Velcro-zool) en ik kan me nog een demodag herinneren, waarbij Cees (Goku) met zand (rijkelijk aanwezig) prachtige (iets te diepe) swirls heeft gemaakt.
Natuurgetrouw? We weten nu allemaal hoe we niet moeten wassen, dus doe dat juist wel. Pak een spons van moeders, laat hem een keer vallen, (kun je ook met klei doen, werkt perfect (nee, geen ervaringsdeskundige)), droog je paneel met een handdoek, waar je vorige keer je schilderskwast in schoongemaakt hebt, enz. Zo een uitdaging zijn om dat uit te proberen.... :ja
 
Denk dat je met een droge woolpad op de rotary al een heel eind komt. Ik meen dit ergens gelezen te hebben.
 
Op clinics gebruiken ze een 'swirlmaker deluxe'

869schuursponsgroenvliesmethandgreep.jpg


:D
 
Kijkaan, wat een vernielzuchtige tips hier!
Thanks...ik ga aan de slag
 
ik gebruik hiervoor zelf de hele fijne staalwol. Werkt ook perfect. Zelf heb ik "kale" staalwol, maar ik denk dat het met een Brillo sponsje met polijstmiddel erin ook goed gaat lukken (wel droog laten).
 
spons + zandkorreltjes: dat is toch de reden waarom er tegen iedereen wordt gezegd om met 2 emmers te werken en niet de wasstraat te gebruiken
 
Vind het gewoon al heel flauw dat je in je begin post al aangeeft niet door een wasstraat te gaan lopen... Zou zo een grappig filmpje op kunnen leveren. Schildpad gewijs het testpaneel op je rug binden en gaan met die banaan! Hehehe de hierboven genoemde manieren zijn echt de meest gebruikte manieren, alhoewel die velcro best wel iets te brut kan zijn denk ik(eigen mening he! Geen ervaring mee) en met cif gaat het ook, weet niet of het in nederland bekent is maar dat is een schuurmiddel voor huis tuin en keuken gebruik! Dit op een sponsje en schuren maar ;) veel succes en misschien eens een kans om alle manieren van swirl making op je testpaneel te proberen en er een showoff van te maken? ;)
 
Cif is bekend in Nederland, is nog zo'n flauwe reclame van geweest aantal jaar terug.

Was namelijk Jif, maar er is Cif van gemaakt, en in die reclame probeerde Chinesen/Japanners(weet niet meer precies), Jif uit te spreken, maar klonk dan als Cif:roll

Denk dat je ook trouwens wel goed swirls kan maken met een schuurmatje(geen papier), of gaat dat te hard?
 
*kuch*

Maar ik heb dus nu een test-paneel om met de Pro900
te gaan oefenen....maar die is zo mooi, daar zit geen
swirl oid in.

:-"

Je gaat niet met een los paneel even de wasstraat in...

Overigens: welkom op dit forum @Zwerver7, het wordt op prijs gesteld als je je even voorstelt in het daarvoor bestemde forumonderdeel :rules ;)
 
Je kunt ook het paneel laten wassen door een willekeuring iemand uit je straat/ buurt gegarandeerd dat er swirls in komen :D