• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vuil afstotende producten

Timo84

Detailing chief
25 mrt 2020
326
88
23
Boekel
Hallo,

Ik wil graag mijn opnieuw opgebouwde crossmotor goed onderhouden op het kappenwerk.
Alle kappen zijn van zacht kunststof en de sticker's zijn redelijk dik maar niet krasbestendig.

Ik wil dat de motor makkelijk te wassen is en de sticker's een mooie glans bewaren.

Ik heb zitten kijken naar coatings zoals Gyeon PPF maar ik vind deze te duur omdat je erg veel contact plekken hebt met de motor waardoor de coating er na 1 keer rijden af is.

Met een wax denk ik dat je niet de vuil afstotende werking krijgt die ik zoek.

Het is de bedoeling dat de binnenkant en buitenkant van het kappenwerk een vuil afstotende werking heeft.

2020-05-29 00.02.17.jpg


Hij is nog niet helemaal af.(is het natuurlijk nooit:p)

Alvast bedankt.
 
De stickers zitten er nog niet op die komen er morgen op.

Alle kunststof is ongelakt. Hiervoor zou ik wel de Trim willen proberen.

Voor de wielen en ongelakte metalen de Rim.

Het frame is gepoedercoat zou ik hiervoor ook de Rim kunnen gebruiken?
 
De glimmende, zwarte kappen zijn ongelakt???

De dofgrijze kappen zijn ongelakt, lijkt mij. (Trim)
De glimmende delen zijn gelakt, lijkt mij. (Cancoat)

Is de poedercoat afgewerkt met een blanke lak? Dan zou ik dus Cancoat o.i.d. pakken.
Als ze niet afgelakt zijn... Daar weet ik even het fijne niet van en zal iemand ander je bij moeten helpen. :p
 
  • Leuk
Reactions: Timo84
Ppf is idd prijzig, maar dit is dan ook geen coating. Dit is een kras en impact “bestendige” (in zeker mate) folie die op elk paneel wordt aangebracht. Hierover komt meestal nog een coating

Volgens mij zijn die glimmende zwarte plastic onderdelen wel degelijk ongelakt (maar met gladde afwerking) en lijkt trim me idd een beste coating. De tank lijkt met wel voorzien van een blanke lak en hierop zou ik toch een andere coating aanbrengen.
 
  • Leuk
Reactions: Timo84
@Quantoxx de glimmende zwarte kappen zijn ongelakt. Hier komen nog dikke vinyl stickers op waardoor alleen randen zichtbaar blijven. Trim

De doffe kunststof kappen komen ook stickers overheen. Trim

Het frame is afgewerkt met een blanke laag poedercoat. Zou ik hiervoor misschien Rim kunnen gebruiken.

@Nick1407 over de tank zit een carbon cover en deze zal inderdaag blank gelakt zijn. Hier kan ik dus cancoat proberen?
 
Ik zou gewoon cancoat gebruiken, dat kan ook prima op ongelakt kunststof.
Cancoat is veel eenvoudiger aan te brengen, en heeft waarschijnlijk ruim voldoende standtijd (het zit nu al meer dan een jaar op mijn Lexus, en heeft nog steeds een geweldige beading en sheeting).
 
  • Leuk
Reactions: Timo84