• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vuile rand op voorruit

Jobiroki_A45

Detailing rookie
25 mrt 2020
4
15
Tijdens het schoonmaken van mijn voorruit stuitte ik op een vuile rand aan de onderkant. Ik lijk deze 'vuiligheid' met geen mogelijkheid weg te krijgen. Klei, polijstmiddel (Sonax Glass Polish), IPA, niets lijkt te werken...

Hebben jullie dit wellicht al eens gezien? Of hebben jullie tips wat ik nog meer kan proberen om dit te verwijderen?

IMG_20200413_144534.jpg
 
delaminatie dat zou wel eens kunnen.
Een voorruit bestaat uit een glaslaag, plastieklaag en vervolgens nog een glaslaag, het komt voor dat die laagjes wat lossen en er water en vuil in de ruit kan dringen.
Dat er uit kuisen gaat niet en dan is het enige dat je er tegen kan doen een nieuwe voorruit steken.
 
Bedankt voor het meedenken en voor jullie tips!

Roterend polijsten met een 1-inch pad en een compound deed vrijwel niets. APC + Melaminespons bracht ook niet het gewenste resultaat. Uiteindelijk met de mesjes van een stanleymes alles grotendeels weg kunnen krijgen. Het voelde aan alsof ik opgedroogde lijmresten was het verwijderen.

IMG_20200413_201708.jpg