• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vuiloplossends shampoo

Ferry32

Detailing rookie
16 jan 2017
14
2
39
Eindhoven
Beste leden,

Heeft iemand tips met welke shampoo je het beste een auto kunt wassen om deze vervolgens te polijsten. Wat ik nu merk aangezien ik een goedkope shampoo gebruik is dat je zelfs na het polijsten geen gladde oppervlak hebt zoals op de motorkap. Ik wil dus dat je dat gladde effect krijgt na het polijsten en denk daarom dat het vuil gewoon niet goed oplost tijdens het wassen. Ik polijst met 3M en weet heel goed hoe ik moet polijsten dus daar ligt het hem niet aan.

Alvast bedankt voor jullie tips!!
 
Misschien eerst even met een kleiblokje over de lak gaan voordat je gaat polijsten ;). Door te polijsten opzich krijg je geen glad oppervlak. Het is net de bedoeling dat je een glad oppervlak hebt voor dat je gaat polijsten.
 
  • Leuk
Reactions: Ferry32 en Altos
Misschien eerst even met een kleiblokje over de lak gaan voordat je gaat polijsten ;). Door te polijsten opzich krijg je geen glad oppervlak. Het is net de bedoeling dat je een glad oppervlak hebt voor dat je gaat polijsten.
Zou dat het zijn. Nou je het zegt. Maar gaan nou die poetsbedrijfje altijd met zo een klei blokje over de auto's heen
 
Ik zou eerst eens wat stappenplannen doorlezen. Weten hoe je moet polijsten is top, dit is wel een van de moeilijkere dingen maar wat je daarvoor doet is ook erg belangrijk. Pre-wash, wash, ontijzeren, teer verwijdering, klei-en, allemaal erg belangrijk
 
  • Leuk
Reactions: Ferry32
+1 voor de reacties hierboven.
Rustig de stappen volgen, dan kom je vanzelf bij een mooi resultaat. Zelf kijk ik altijd als ik een stap heb gedaan of ik er tevreden mee ben. Anders nog even wat extra aandacht geven. Zonde om ruim één dag bezig geweest te zijn en dan niet tevreden. Beetje jammer van m'n dag denk ik dan.