• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

VW Golf MK1 cabrio G60

Krullenbol

Detailing guru
1 apr 2020
82
118
Haps
Ruim 6 jaar geleden besloten dat het tijd werd voor een eerste auto. Onder het motto "half werk doen we niet aan" toch wel mijn (budgettair realistische) droomauto kunnen kopen:
1608449486041.png
1608449519620.png


Ooit het leven in 1986 begonnen als een Duitse Golf 1 cabrio. Vervolgens door de vorige eigenaar naar Nederland gehaald en toen aardig aangepast:
  • Corrado G60 blok + bak
  • 6800 rpm chip
  • 68mm pulley
  • Porsche brandstofdrukregelaar (3,5 bar)
  • G60 schijfremmen rondom
  • Volledig RVS Simons Group A uitlaatsysteem
En zo gaat de lijst door...

In de loop der jaren zelf nog het een en ander aangepast:
  • Enkele grille met originele Hella koplampen (+ achterlichten)
  • Blauwe stoffen interieur omgewisseld voor een zwart lederen met retro OMP stoelen
  • D2 Racing volledig instelbare schroefset
  • Centra type 7 velgen op laten knappen en vervolgens hoogglans verdicht
En ook hier vast nog wel het een en ander vergeten...
Plaatjes bij de huidige praatjes:
1608451354730.png

1608451406725.png


Goed nieuws en slecht nieuws:

Helaas is er door iemand anders toedoen een lamp op de motorkap gevallen. Hier zit nu een kleine deuk in en wat krassen, net als op het zijscherm.

Goede nieuws is dat er een nieuwe motorkap op komt, zonder luchthapper. Hiervoor dient alleen wel het gehele intercoolertraject (wordt front mounted) aangepast te worden. Als we dan toch bezig zijn ook maar meteen de G-lader laten reviseren. Door de schade dient het een en ander opnieuw gespoten worden, dus dan ook maar meteen wat plekjes mee laten pakken. Bumpergaten worden dichtgelast en komen korte GTI-stijl bumpers op. Plan is ook om rondom nieuwe chrome sierlijsten te zetten, chrome spiegels, etc. etc. Dus iets meer terug naar de oude stijl van de eerste Golfjes.

Zo staat de auto er nu bij:
1608455607929.png


Waar het op dit forum om gaat, de poetsplannen:

  • Als de oude IC, G-lader en radiateur eruit zijn, de motorruimte eens even goed ontvetten en ik denk een rondje preserve + brilliant shine.
  • Aluminum delen (veerpootbrug, IC-buizen etc.) polijsten en in de Gyeon Rim.
  • De auto gaat op oude velgen naar de spuiter, dus dan ga ik mij wagen aan de hoogglans verdichte velgen. Dit zal vooral een kwestie van trial en wellicht error worden op de achterzijde van de velgen. Mocht dat goed gaan, dan is de voorzijde aan de beurt. Plan is om ze te wassen, ontvetten, licht polijsten en vervolgens geheel in de Gyeon Rim te zetten.
  • Alle (nieuwe) sierlijsten ontvetten en in de Gyeon Rim.
  • Kunststof delen ontvetten en in de Gyeon Trim.
  • Als de nieuwe bumpers er zijn (aluminium) deze even ontvetten, wellicht licht polijsten en ook in de Gyeon Rim.
  • Wanneer de auto terug is en een paar maanden uitgehard, zal deze volledig gepolijst worden om vervolgens Gyeon Syncro coating aan te brengen.
En daarna is het interieur nog een keer aan de beurt..

Vast nog wel iets vergeten, maar dit zal dan wel t.z.t. aangevuld worden :D

Lenno
 
Een mooi project en een auto die eigenlijk best wel zeldzaam gaat worden. Leuk dat er zoveel gedaan is. Of gewoon standaard houden of all the way wat tuning betreft.
Staat nog wat op stapel. De motorkap zonder happier lijkt mij ook mooier staan.
Heb voor mijn GTI ook de syncro liggen welke er van de week op gaat.
 
  • Leuk
Reactions: Krullenbol
Flink bommetje heb je daar! Ik vind hem stock ook fantastisch, maar zoals schaef al zegt: of origineel of all-in.

Zal gaan als de brandweer want het weegt geen drol.

Ben benieuwd hoe de lak er straks uit gaat zien. Je gebruikt in ieder geval mooi spul om te beschermen!
 
  • Leuk
Reactions: Krullenbol
Bedankt heren!

Het is echt een feest om mee te rijden!
Hoop dat na de laderrevisie er weer ongeveer 180pk uitgeperst wordt :D

Doel is om de auto zo ver mogelijk richting de eerste modellen golf 1 toe te krijgen, met uitzondering van de velgen (zijn wel tijdscorrect) en de verlaging.
Het wordt dus een 'sleeper' met de looks van een cabrio zoals die in 1974 van de band had moeten rollen..
 
Laatst bewerkt:
  • Geweldig
Reactions: gti1
Prachtig om te zien, hier gaat mijn vw hart sneller van kloppen. Goed dat die achterlichten verwisseld zijn, gelijk een hele andere look.

Mocht je nog iets nodig hebben aan onderdelen kan je altijd een pb doen, heb veel vrienden die in deze scène zitten, wellicht dat ik je kan helpen ;)
 
  • Leuk
Reactions: Krullenbol
@Krullenbol Waarom heb je eigenlijk de grill met dubbele lampen vervangen door één met enkele lampen? Die dubbele lampen was voor bepaalde uitvoeringen destijds gewoon origineel, en als ik het goed heb was dat van Hella met naar keuze óf breedstralers, óf verstralers in de grill.
 
  • Leuk
Reactions: Krullenbol
Prachtig om te zien, hier gaat mijn vw hart sneller van kloppen. Goed dat die achterlichten verwisseld zijn, gelijk een hele andere look.

Mocht je nog iets nodig hebben aan onderdelen kan je altijd een pb doen, heb veel vrienden die in deze scène zitten, wellicht dat ik je kan helpen ;)

Volgens mij ben ik je in het verleden al wel eens tegengekomen op het vwforum haha! Toentertijd van Juul een account aan moeten maken en daar een tijdje actief geweest.

Natuurlijk altijd goed om te weten mocht ik wat nodig hebben! :D

@Krullenbol Waarom heb je eigenlijk de grill met dubbele lampen vervangen door één met enkele lampen? Die dubbele lampen was voor bepaalde uitvoeringen destijds gewoon origineel, en als ik het goed heb was dat van Hella met naar keuze óf breedstralers, óf verstralers in de grill.
Eigenlijk maar 1 reden en dat is dat ik enkele lampen mooier vind.
De originele grille met Hella verstralers heb ik nog wel erbij en die zal voorlopig ook niet verkocht worden!
 
Ruim 6 jaar geleden besloten dat het tijd werd voor een eerste auto. Onder het motto "half werk doen we niet aan" toch wel mijn (budgettair realistische) droomauto kunnen kopen:
Bekijk bijlage 136636Bekijk bijlage 136637

Ooit het leven in 1986 begonnen als een Duitse Golf 1 cabrio. Vervolgens door de vorige eigenaar naar Nederland gehaald en toen aardig aangepast:
  • Corrado G60 blok + bak
  • 6800 rpm chip
  • 68mm pulley
  • Porsche brandstofdrukregelaar (3,5 bar)
  • G60 schijfremmen rondom
  • Volledig RVS Simons Group A uitlaatsysteem
En zo gaat de lijst door...

In de loop der jaren zelf nog het een en ander aangepast:
  • Enkele grille met originele Hella koplampen (+ achterlichten)
  • Blauwe stoffen interieur omgewisseld voor een zwart lederen met retro OMP stoelen
  • D2 Racing volledig instelbare schroefset
  • Centra type 7 velgen op laten knappen en vervolgens hoogglans verdicht
En ook hier vast nog wel het een en ander vergeten...
Plaatjes bij de huidige praatjes:
Bekijk bijlage 136639
Bekijk bijlage 136640

Goed nieuws en slecht nieuws:

Helaas is er door iemand anders toedoen een lamp op de motorkap gevallen. Hier zit nu een kleine deuk in en wat krassen, net als op het zijscherm.

Goede nieuws is dat er een nieuwe motorkap op komt, zonder luchthapper. Hiervoor dient alleen wel het gehele intercoolertraject (wordt front mounted) aangepast te worden. Als we dan toch bezig zijn ook maar meteen de G-lader laten reviseren. Door de schade dient het een en ander opnieuw gespoten worden, dus dan ook maar meteen wat plekjes mee laten pakken. Bumpergaten worden dichtgelast en komen korte GTI-stijl bumpers op. Plan is ook om rondom nieuwe chrome sierlijsten te zetten, chrome spiegels, etc. etc. Dus iets meer terug naar de oude stijl van de eerste Golfjes.

Zo staat de auto er nu bij:
Bekijk bijlage 136646

Waar het op dit forum om gaat, de poetsplannen:

  • Als de oude IC, G-lader en radiateur eruit zijn, de motorruimte eens even goed ontvetten en ik denk een rondje preserve + brilliant shine.
  • Aluminum delen (veerpootbrug, IC-buizen etc.) polijsten en in de Gyeon Rim.
  • De auto gaat op oude velgen naar de spuiter, dus dan ga ik mij wagen aan de hoogglans verdichte velgen. Dit zal vooral een kwestie van trial en wellicht error worden op de achterzijde van de velgen. Mocht dat goed gaan, dan is de voorzijde aan de beurt. Plan is om ze te wassen, ontvetten, licht polijsten en vervolgens geheel in de Gyeon Rim te zetten.
  • Alle (nieuwe) sierlijsten ontvetten en in de Gyeon Rim.
  • Kunststof delen ontvetten en in de Gyeon Trim.
  • Als de nieuwe bumpers er zijn (aluminium) deze even ontvetten, wellicht licht polijsten en ook in de Gyeon Rim.
  • Wanneer de auto terug is en een paar maanden uitgehard, zal deze volledig gepolijst worden om vervolgens Gyeon Syncro coating aan te brengen.
En daarna is het interieur nog een keer aan de beurt..

Vast nog wel iets vergeten, maar dit zal dan wel t.z.t. aangevuld worden :D

Lenno
Dit doet me denken aan mijn eigen project wat ik ooit had. Leuk om dit allemaal te zien:) wordt er vrolijk van en die ouwe tijd komt weer terug :cool:
 
Wat een prachtige wagen zeg... Ik kwijl helemaal.


Nog een video uit de hele oude doos, zal als het klaar is nog eens wat foto's en video's schieten.
Dikke golf hoor, ben nooit Zon fan van golfjes maar dit vind ik echt dik!

Zie dat je uit Haps komt, ik ook, woon alleen in Boxmeer al een paar jaar!
Woon er ondertussen toch al 28 jaar en mijn vader is een echte 'Hopse' haha!
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr en Hean
Bekijk bijlage 136763

Nog een video uit de hele oude doos, zal als het klaar is nog eens wat foto's en video's schieten.

Woon er ondertussen toch al 28 jaar en mijn vader is een echte 'Hopse' haha!
Ik ben inmiddels 34 maar mijn vader woont nog steeds in hops en is ook een echte hopse. Wie ben jij dan als ik vragen mag? Moet je toch haast wel kennen?
 
  • Leuk
Reactions: Krullenbol
Ja dan weet ik zeker wie jullie pap is dan. Ik ben van Vrolijks. Kan niet missen in Haps. Moet zeggen dat ik jouw niet zo 1.2.3. Ken. Ff gefacebookd:p en je ken wel al mijn neefjes en nichtjes.
 
Ik had even nagevraagd en hij kende jou inderdaad haha!

Moest jou en de rest van de familie de groeten doen en ondanks alles wat er gebeurd is toch fijne dagen wensen..