• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

VW POLO R LINE

RoosM

Detailing rookie
24 sep 2024
10
15
Goedemiddag,

Zijn er ook vrouwen op dit forum offe?
Ik ben Roos, 32 jaa3 en kom uit 's-Gravenhage onlangs heb ik een Polo Double R Line Grey Metallic aangeschaft. Zijn er ook mensen hier uit de omgeving 's-Gravenhage?

Deze auto wil ik graag mooi en netjes houden. Wie kan mij voorzien van tips en info.
Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: PA27506 en Brad
Goedemiddag,

Zijn er ook vrouwen op dit forum offe?
Ik ben Roos, 32 jaa3 en kom uit 's-Gravenhage onlangs heb ik een Polo Double R Line Grey Metallic aangeschaft. Zijn er ook mensen hier uit de omgeving 's-Gravenhage?

Deze auto wil ik graag mooi en netjes houden. Wie kan mij voorzien van tips en info.
Alvast bedankt!
-pre wash of foam gebruiken
-wassen met 2 emmers (1 was en 1 spoelemmers)
-koop een goede droogdoek
-koop goede doeken zoals bv Gyeon bald wipes
-mocht je willen waxen zou Collinite 845 een goede keuze zijn.

Enkele producten die bij mij favoriet zijn.
-dodo juice Born to be mild shampoo
-Monello non ferro
-Ddj red mist
-Gyeon Glass

Dit soort tips?
 
Hi @Ric325i

Top. Dankjewel! Heb je ook nog tips voor de velgen? En bij de wasboxen niet wassen met die shampoo en lak hoorde ik en las ik.
Monello non ferro is geen velgenreiniger maar kun je wel gebruiken om je velgen (maar bv ook je lak) te reinigen. Dit spul lost remstof/ijzerdeeltjes op namelijk.
Eerst dat maar eens op je velgen gebruiken om te zien hoe schoon ze daarmee worden .
Velgen kun je ook heel goed wassen met bv Gyeon Restart shampoo (daar zit ook zo’n middel in)
 
  • Leuk
Reactions: RoosM
Welkom op het forum en gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst, Roos.
Check vooral het tutorial gedeelte eens voor een goede basis en dan zeker de eerste van @Dibbuz
Dankjewel!
Welkom op het forum en gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst, Roos.
Check vooral het tutorial gedeelte eens voor een goede basis en dan zeker de eerste van @Dibbuz
Dankje
Monello non ferro is geen velgenreiniger maar kun je wel gebruiken om je velgen (maar bv ook je lak) te reinigen. Dit spul lost remstof/ijzerdeeltjes op namelijk.
Eerst dat maar eens op je velgen gebruiken om te zien hoe schoon ze daarmee worden .
Velgen kun je ook heel goed wassen met bv Gyeon Restart shampoo (daar zit ook zo’n middel in)
Dankjewel voor je tips. Nog een wellicht (domme) vraag als ik mijn auto uitzet blijven mijn schermen nog een tijdje aan is dat regulier?
 
@RoosM ,welke schermen bedoel je? Multimedia systeem bedoel je?
Bij sommige auto’s blijven kortstondig nog bv de lampen branden bv (en wie weet dan ook het multimedia systeem bij vw?) net als dat een radiator ven nog even blijft draaien. Als de auto verder vanzelf uitschakeld is dat niet iets wat niet normaal is. Ikzelf ben op dat vlak niet zo bekend met de VW groep maar wellicht is daar wie weet een ander forumlid wel?
 
@RoosM ,welke schermen bedoel je? Multimedia systeem bedoel je?
Bij sommige auto’s blijven kortstondig nog bv de lampen branden bv (en wie weet dan ook het multimedia systeem bij vw?) net als dat een radiator ven nog even blijft draaien. Als de auto verder vanzelf uitschakeld is dat niet iets wat niet normaal is. Ikzelf ben op dat vlak niet zo bekend met de VW groep maar wellicht is daar wie weet een ander forumlid wel?
Klopt het dashboard, de radio etc.
Ik snap er niks van en of dat zo hoort haha... ik ga eens mijn boekjes doorlezen
 
Dankjewel voor je tips. Nog een wellicht (domme) vraag als ik mijn auto uitzet blijven mijn schermen nog een tijdje aan is dat regulier?
Welkom hier Roos en er zijn meer dames actief op het forum, @Ester is volgens mij nu één van de meest actieve dames hier.

Tegenwoordig blijft instrumentenpaneel aan totdat de auto op slot gezet wordt. (Bij mijn Fabia ook zo, maar die heeft ook wat Polo software), het mediascherm gaat volgens mij uit zodra je de sleutel uit het contact haalt, of misschien dat ie nog even waarschuwt om een gekoppelde telefoon niet in de auto achter te laten.
 
  • Leuk
Reactions: RoosM
@Cordoba Dankjewel. Ik heb geen sleutels in het stopcontact. Maar de start/engine knop. Ik kom ook van een
Monello non ferro is geen velgenreiniger maar kun je wel gebruiken om je velgen (maar bv ook je lak) te reinigen. Dit spul lost remstof/ijzerdeeltjes op namelijk.
Eerst dat maar eens op je velgen gebruiken om te zien hoe schoon ze daarmee worden .
Velgen kun je ook heel goed wassen met bv Gyeon Restart shampoo (daar zit ook zo’n middel in)
Thankssss!
 
Welkom hier Roos en er zijn meer dames actief op het forum, @Ester is volgens mij nu één van de meest actieve dames hier.

Tegenwoordig blijft instrumentenpaneel aan totdat de auto op slot gezet wordt. (Bij mijn Fabia ook zo, maar die heeft ook wat Polo software), het mediascherm gaat volgens mij uit zodra je de sleutel uit het contact haalt, of misschien dat ie nog even waarschuwt om een gekoppelde telefoon niet in de auto achter te laten.
Dankjewel