• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

VW polo, troep van de dealer verwijderen

jack-e60

Detailing addict
24 dec 2014
42
65
39
Aloha allemaal,

hoop dat ik in de goede subgroep plaats...

Mijn vriendin heeft sinds vorige week haar nieuwe auto opgehaald. VW Polo van eind 2015.

Hartstikke mooi wagentje, maar al gauw zag je de strepen en swirls van de snelle poetspartij van de dealer.

Nu is mijn vraag: Kan ik deze aanpakken zoals ik altijd mijn autos doe, of hebben jullie tips om die zooi van de dealer eerst te verwijderen?

Ik werk met een DAP-900 en producten van Monello. ICM oranje, zwart, witte pads.

Hoor graag jullie input!

Groetjes Jack
 
Gewoon de zelfde stappen nemen als je normaal ook zal doen.

Heb je last van hologrammen, ziet het er vaak erger uit dan het is. Gewoon rustig met een DA werken en dan ben je er zo vanaf.

Ik neem aan dat de pads ook van Monello zijn? Oranje kan net te mild zijn.. Maar er is maar 1 manier om daar achter te komen.
Als je goede hits maakt, niet te gehaast, en goed je werk controleert... Kan je een mooi resultaat halen.
 
Van muziek knapt de auto niet op ;)

Goede hits... een fout wat heel veel mensen maken is dat ze te gehaast werken... Het product niet lekker zn werk laten doen.
De kunst is rustig te bewegen tot het product uit gewerkt is.
 
+1 voor de eerdere reacties! :heart:

Hologrammen lijken ernstig, maar met een vrij lichte combi kan je deze meestal wel wegkrijgen. Denk aan een Witte Pad + Finale of Oranje Pad + Finale, etc.

Ik neem stiekem aan dat de beun-poetsers de lak wel gecorrigeerd hebben, dus écht grof corrigeren zal jij niet meer hoeven doen. (Althans, als zij de hologrammen niet uit de spuigaten hebben laten lopen en deze flink 'diep' hebben gemaakt) Probeer het dus eerst met een lichte combi en als je het dan na een goede hit weinig bent opgeschoten, kan je opschalen naar bijv. Oranje Pad + Mezzo. <-- Na deze combi zal je het hoogstwaarschijnlijk niet meteen zien, maar dan zou ik voor de perfectie nog even met Witte Pad + Finale de finishing touch geven.



Greeeetz
 
Dank aan de admin voor verplaatsen naar de goede groep.

De hologrammen vallen inderdaad mee gelukkig! Pads zijn inderdaad van monello. Ik ga op mijn gemak kijken of de oranje of witte beter bevalt. Bevindingen zal ik uiteraard met fotos hier delen!

Thanks allemaal :)