• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

VW Polo - Van uitgewoond krot naar noemenswaardig!

Matthijs

Detailing addict
29 jul 2008
262
65
Hallo,

Dit weekend toch wel de ergste auto gedaan die ik ooit gehad heb.
Een uitgewoonde VW Polo. De eigenaar heeft hem al 23 jaar en eigenlijk is hij nog nooit echt gepoetst. Wel is hij een keer helemaal overgespoten :confused:

Uiteindelijk is de auto toch nog redelijk geworden, met uitzondering van motorkap en dak. Dit was een keer met een schuurspons gewassen vermoed ik. Voor de rest zat de auto onder de roest, maar daar kunnen we ook niks aan doen!

Van het interieur geen foto's genomen, maar dat heeft ook een flinke uitmestbeurt gekregen! :eek:

De werkwijze:

- Wassen met Meguiar's NXT Shampoo, 2-emmermethode en Meguiar's Microfibre Washmitt
- Kiertjes, randjes, kunstof en banden schoongemaakt met Meguiar's All Purpose Cleaner 1:4 verdund
- Wielen met Meguiar's Wheel Brightener 1:4 verdund en diverse kwasten
- Gedroogd met Chemical Guy's Miracle Dryer

- Gekleid met Bilt Hamber Clay Regular en water
- Gehele auto gepoetst met Autoglym Super Resin Polish op de DAP500 en een Lake Country Light Polishing Pad
- Auto in de Collinite #845 Insulator Wax

- Kunstof en rubbers met Poorboy's Trim Restorer
- Banden met Meguiar's Endurance Tyre Gel
- Ruiten met Meguiar's NXT Glasscleaner
- Gehele auto nagelopen met Meguiar's Last Touch

De foto's, telkens voor / na

IMG_3507800x600.webp

IMG_3527800x600.webp

IMG_3508800x600.webp

IMG_3528800x600.webp

IMG_3509800x600.webp

IMG_3529800x600.webp

IMG_3510800x600.webp

IMG_3533800x600.webp

IMG_3511800x600.webp

IMG_3531800x600.webp

IMG_3512800x600.webp

IMG_3535800x600.webp

IMG_3513800x600.webp

IMG_3536800x600.webp

IMG_3514800x600.webp

IMG_3532800x600.webp

IMG_3515800x600.webp

IMG_3537800x600.webp

En tot slot:
IMG_3538800x600.webp

Ca. 10 uur aan de auto gewerkt!

Groeten Matthijs

Wat een smerig hok! Maar wel met nieuwe wieldoppen en luxe kentekenplaten :lol

Auto is goed opgeknapt, maar ik dacht hetzelfde als Lexusfreak: ik zou hier niet meer aan beginnen

8-()) Damm mathhijs ik vraag me toch af waar jij al die bakken vandaan haalt.
Is heerlijk dat je van zulke bagger karren weer toonbare bolide's kan maken :-)^

Hier is toch wel heel wat motivatie en doorzettingsvermogen voor nodig. Hulde dat je er toch nog glans uit hebt weten te krijgen !!:-)^

Ik dacht even dat je alle kleur van de auto gepoetst had (om maar eens een cliché opmerking van niet-detailers te gebruiken) :lol

Vind je het niet een klein beetje zonde om daar nog geld/tijd in te steken? :weetniet
Van alleen wassen was ie ook al een stuk opgeknapt.
Of doe je dit om te oefenen?

Nice save! :-)^

Ik had nee gezegd tegen de eigenaar...:-" Waarschijnlijk zag je het als een uitdaging?

Als de eigenaar van zo'n auto het de moeite waard vind om het geld voor een detailingbeurt er aan te spenderen dan doe je dat toch als detailer ! :ja

Haal de roestplekjes weg en spuit dat achterklepje in het goeie kleur en er staat weer een deftig Polotje voor de deur !

Het heeft best zin gehad om dit ding te poetsen...
Hij is er toch van opgeknapt? Staat nu goed in de wax!
Bovendien verdien je er toch ook geld mee? Uiteraard heb ik meer gevraagd dan normaal ;) Dus dat was het ook wel waard.

Kvind et geweldig hoor :-)^
Zou zelf ook de uitdaging aan gaan :lol gewoon voor de fun factor tochrofl