Hallo,
Dit weekend toch wel de ergste auto gedaan die ik ooit gehad heb.
Een uitgewoonde VW Polo. De eigenaar heeft hem al 23 jaar en eigenlijk is hij nog nooit echt gepoetst. Wel is hij een keer helemaal overgespoten
Uiteindelijk is de auto toch nog redelijk geworden, met uitzondering van motorkap en dak. Dit was een keer met een schuurspons gewassen vermoed ik. Voor de rest zat de auto onder de roest, maar daar kunnen we ook niks aan doen!
Van het interieur geen foto's genomen, maar dat heeft ook een flinke uitmestbeurt gekregen!
De werkwijze:
- Wassen met Meguiar's NXT Shampoo, 2-emmermethode en Meguiar's Microfibre Washmitt
- Kiertjes, randjes, kunstof en banden schoongemaakt met Meguiar's All Purpose Cleaner 1:4 verdund
- Wielen met Meguiar's Wheel Brightener 1:4 verdund en diverse kwasten
- Gedroogd met Chemical Guy's Miracle Dryer
- Gekleid met Bilt Hamber Clay Regular en water
- Gehele auto gepoetst met Autoglym Super Resin Polish op de DAP500 en een Lake Country Light Polishing Pad
- Auto in de Collinite #845 Insulator Wax
- Kunstof en rubbers met Poorboy's Trim Restorer
- Banden met Meguiar's Endurance Tyre Gel
- Ruiten met Meguiar's NXT Glasscleaner
- Gehele auto nagelopen met Meguiar's Last Touch
De foto's, telkens voor / na
En tot slot:
Ca. 10 uur aan de auto gewerkt!
Groeten Matthijs
Dit weekend toch wel de ergste auto gedaan die ik ooit gehad heb.
Een uitgewoonde VW Polo. De eigenaar heeft hem al 23 jaar en eigenlijk is hij nog nooit echt gepoetst. Wel is hij een keer helemaal overgespoten
Uiteindelijk is de auto toch nog redelijk geworden, met uitzondering van motorkap en dak. Dit was een keer met een schuurspons gewassen vermoed ik. Voor de rest zat de auto onder de roest, maar daar kunnen we ook niks aan doen!
Van het interieur geen foto's genomen, maar dat heeft ook een flinke uitmestbeurt gekregen!
De werkwijze:
- Wassen met Meguiar's NXT Shampoo, 2-emmermethode en Meguiar's Microfibre Washmitt
- Kiertjes, randjes, kunstof en banden schoongemaakt met Meguiar's All Purpose Cleaner 1:4 verdund
- Wielen met Meguiar's Wheel Brightener 1:4 verdund en diverse kwasten
- Gedroogd met Chemical Guy's Miracle Dryer
- Gekleid met Bilt Hamber Clay Regular en water
- Gehele auto gepoetst met Autoglym Super Resin Polish op de DAP500 en een Lake Country Light Polishing Pad
- Auto in de Collinite #845 Insulator Wax
- Kunstof en rubbers met Poorboy's Trim Restorer
- Banden met Meguiar's Endurance Tyre Gel
- Ruiten met Meguiar's NXT Glasscleaner
- Gehele auto nagelopen met Meguiar's Last Touch
De foto's, telkens voor / na
En tot slot:
Ca. 10 uur aan de auto gewerkt!
Groeten Matthijs