Omdat ik een handmatige poetser ben zonder garage, ben ik gedoemd tot de stoeprand!
Nu is de buitentemparatuur op dit moment niet echt aanlokkelijk om buiten te poetsen.
Vandaar dat ik mezelf binnen heb uitgeleefd op een wieldop van onze Polo SDI. (1999)
Het leuke is dat ik deze week 2 nieuwe doppen heb gehaald bij de plaatselijke dealer. De voorste waren namelijk zodanig beschadigd dat poetsen geen enkele zin meer had!
Ik was benieuwd of ik de achterste doppen met het stappenplan van Meg zodanig kon laten glanzen dat je geen verschil meer zou zien tussen de nieuwe wieldop en de wieldop met 258.000km achter zijn kiezen...
Kijk maar mee...
Links staat de nieuwe dop, afgelopen week behandeld met een laagje NXT wax.
Rechts is dus de dop met 258.000km, zoals je ziet met weinig tot geen reflectie...
Opzich valt de vervuiling best mee, de auto was 2 weken geleden nog gewassen.
Wel wat lakschade aan de binnenkant.
Eerst maar eens wat spulletjes van zolder gehaald.
Met Hot Rims All Wheel Cleaner de ergste vervuiling verwijdert.
Dat is al wat verbetert, toch jammer van die verdwenen lak...
Verder met de volgende stap! Had nog een oud stukje klei bewaart voor dit soort klusjes.
Kleien is het leukste wat er is!
Na het kleien.
Tussendoor even het embleem met PlastX gedaan.
Een rondje ScratchX.
ScratchX met Quick-Detailer afgenomen.
De tot nu toe gebruikte produkten, na stap1 komt de glans al behoorlijk op.
Verder met stap2.
Tijd om te waxen. (Oude versie NXT)
Lekker dun smeren!
Curen!! De achterste dop is de nieuwe.
Tijdens het curen al bijna geen verschil meer te zien tussen oud en nieuw.
Na het curen uitpoetsen met een gratis doek van Tim! (Thanks Tim!!)
Klaar!
Ik ben dik tevreden.
Zien jullie welke dop er nieuw is, en welke 258.000km heeft gereden? Links of rechts?
Natuurlijk nog een reflectieshot.
Groetjes Marcel.
Nu is de buitentemparatuur op dit moment niet echt aanlokkelijk om buiten te poetsen.
Vandaar dat ik mezelf binnen heb uitgeleefd op een wieldop van onze Polo SDI. (1999)
Het leuke is dat ik deze week 2 nieuwe doppen heb gehaald bij de plaatselijke dealer. De voorste waren namelijk zodanig beschadigd dat poetsen geen enkele zin meer had!
Ik was benieuwd of ik de achterste doppen met het stappenplan van Meg zodanig kon laten glanzen dat je geen verschil meer zou zien tussen de nieuwe wieldop en de wieldop met 258.000km achter zijn kiezen...
Kijk maar mee...
Links staat de nieuwe dop, afgelopen week behandeld met een laagje NXT wax.
Rechts is dus de dop met 258.000km, zoals je ziet met weinig tot geen reflectie...
Opzich valt de vervuiling best mee, de auto was 2 weken geleden nog gewassen.
Wel wat lakschade aan de binnenkant.
Eerst maar eens wat spulletjes van zolder gehaald.
Met Hot Rims All Wheel Cleaner de ergste vervuiling verwijdert.
Dat is al wat verbetert, toch jammer van die verdwenen lak...
Verder met de volgende stap! Had nog een oud stukje klei bewaart voor dit soort klusjes.
Kleien is het leukste wat er is!
Na het kleien.
Tussendoor even het embleem met PlastX gedaan.
Een rondje ScratchX.
ScratchX met Quick-Detailer afgenomen.
De tot nu toe gebruikte produkten, na stap1 komt de glans al behoorlijk op.
Verder met stap2.
Tijd om te waxen. (Oude versie NXT)
Lekker dun smeren!
Curen!! De achterste dop is de nieuwe.
Tijdens het curen al bijna geen verschil meer te zien tussen oud en nieuw.
Na het curen uitpoetsen met een gratis doek van Tim! (Thanks Tim!!)
Klaar!
Ik ben dik tevreden.
Zien jullie welke dop er nieuw is, en welke 258.000km heeft gereden? Links of rechts?
Natuurlijk nog een reflectieshot.
Groetjes Marcel.