• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

VW Polo: Wieldop 258.000km met 5 stappenplan (Meguiar's)

Marcel E46

Detailing rookie
2 feb 2009
60
0
Omdat ik een handmatige poetser ben zonder garage, ben ik gedoemd tot de stoeprand!
Nu is de buitentemparatuur op dit moment niet echt aanlokkelijk om buiten te poetsen.
Vandaar dat ik mezelf binnen heb uitgeleefd op een wieldop van onze Polo SDI. (1999)

Het leuke is dat ik deze week 2 nieuwe doppen heb gehaald bij de plaatselijke dealer. De voorste waren namelijk zodanig beschadigd dat poetsen geen enkele zin meer had!
Ik was benieuwd of ik de achterste doppen met het stappenplan van Meg zodanig kon laten glanzen dat je geen verschil meer zou zien tussen de nieuwe wieldop en de wieldop met 258.000km achter zijn kiezen...

Kijk maar mee...

Links staat de nieuwe dop, afgelopen week behandeld met een laagje NXT wax.
Rechts is dus de dop met 258.000km, zoals je ziet met weinig tot geen reflectie...

wieldoppen002.webp

Opzich valt de vervuiling best mee, de auto was 2 weken geleden nog gewassen.
wieldoppen003.webp

wieldoppen004.webp

Wel wat lakschade aan de binnenkant.
wieldoppen005.webp

Eerst maar eens wat spulletjes van zolder gehaald.
wieldoppen006.webp

Met Hot Rims All Wheel Cleaner de ergste vervuiling verwijdert.
wieldoppen007.webp

Dat is al wat verbetert, toch jammer van die verdwenen lak...
wieldoppen008.webp

Verder met de volgende stap! Had nog een oud stukje klei bewaart voor dit soort klusjes.
wieldoppen009.webp

Kleien is het leukste wat er is!
wieldoppen010.webp

Na het kleien.
wieldoppen011.webp

Tussendoor even het embleem met PlastX gedaan.
wieldoppen012.webp

Een rondje ScratchX.
wieldoppen013.webp

ScratchX met Quick-Detailer afgenomen.
wieldoppen014.webp

De tot nu toe gebruikte produkten, na stap1 komt de glans al behoorlijk op.
wieldoppen015.webp

Verder met stap2.
wieldoppen016.webp

Tijd om te waxen. (Oude versie NXT)
wieldoppen017.webp

Lekker dun smeren!
wieldoppen018.webp

Curen!! De achterste dop is de nieuwe.
wieldoppen019.webp

Tijdens het curen al bijna geen verschil meer te zien tussen oud en nieuw.
wieldoppen020.webp

Na het curen uitpoetsen met een gratis doek van Tim! (Thanks Tim!!)
wieldoppen021.webp

Klaar!
wieldoppen022.webp

Ik ben dik tevreden.
wieldoppen023.webp

Zien jullie welke dop er nieuw is, en welke 258.000km heeft gereden? Links of rechts?
wieldoppen027.webp

Natuurlijk nog een reflectieshot.
wieldoppen026.webp

Groetjes Marcel.

Kijk eens aan, het 5 stappenplan op een paar wieldoppen! Ze zijn er in ieder geval erg van opgeknapt! :)

Bedank voor het lezen en de leuke reactie's!
Ik twijfelde een beetje of je een paar glimmende doppies in de show off kon plaatsen, maar ik hoor niemand klagen!

Groeten

Ik heb ongeveer dezelfde wieldeksels op mijn Golf. Na 85k kilometers zien die er verschrikkelijk uit t.o.v. de jouwe, die zien er net nieuw uit! Maar ja, de eerste jaren was de Golf van men moeder en die heeft voor de nodige borduurschade gezorgd. :-p

-Vanquish- zei:
Ik heb ongeveer dezelfde wieldeksels op mijn Golf. Na 85k kilometers zien die er verschrikkelijk uit t.o.v. de jouwe, die zien er net nieuw uit! Maar ja, de eerste jaren was de Golf van men moeder en die heeft voor de nodige borduurschade gezorgd. :-p

Ik heb de voorste 2 moeten vervangen ivm stoeprandschade en linksvoor was hij zelfs helemaal gebarsten...
De achterste hebben niet veel te lijden gehad aangezien de Polo trommelremmen heeft achter, en dus weinig last van remstof!