Gisteren begonnen aan de VW T-4 bus van 1996 en vandaag afgerond.
Deze hebben Serge en ik ontmoet tijdens de meeting van weetjewel.com.
De eigenaar van het busje had toen aangegeven dat het busje door de vorige eigenaar geheel was overgespoten dus was voorzichtigheid geboden.
Toen ik gisteren morgen uit bed kwam was ik snip verkouden maar ben gewoon aan de slag gegaan want als je thuis blijft zitten voel je je alleen maar beroerder.
Hier in stappen wat ik vrijdag heb gedaan. (08:30)
1. Velgen en de onderkant circa 30cm vanaf de dorpel behandeld met IronX.
2. Deursponningen behandeld met de Meguiars APC groen.
3. Vervolgens met de HD goed afgespoten.
4. Toen gewassen (2-emmer methode) met Dodo Juice Born to be Mild.
5. Na het wassen behandeld met de Dodo Juice Elastic Clay i.c.m. de Dodo Juice Born Slippy.
6. Wederom wassen en vervolgens drogen en het busje kon naar binnen.
7. Testspot gemaakt en omdat het geen orginele lak betrof eerst een lichte combi en uiteindelijk wat te licht was en een stapje zwaarder.
8. Poorboys Professional Polish 2 op witte pad (Cf 2) en Rotary de hele bus gedaan met uitzondering van de bumpers en dak.
9. Poorboys Professional Polish op finishing pad en Rotary de hele bus gedaan waarbij de bumpers en dak wederom werden overgeslagen.
Toen was het 16:30 en omdat het wat donkerder werd ben ik huiswaarts gegaan.
Na het eten zo beroerd als een kat en heb me gedouched en om 21:30 lag ik plat.
Vanmorgen om 06:30 rammelde de wekker weer na een beroerde nacht en op zich voelde ik me nog net zo belabberd als toen ik in bed ging.
Eenmaal aangekomen op plaats van bestemming en na een bakkie koffie ging het weer redelijk en heb de draad weer opgepakt.
Hier de stappen die ik vandaag heb gedaan.
10. Meguiars Ultimate polish op finishing pad en DAP900 de gehele bus behandeld waarbij ik de bumpers en het dak wel heb mee genomen.
11. Voor het eerst de Surf City Garage Barrier reef met de DAP900 en finishing pad op donkere kleur aangebracht en was behoorlijk onder de indruk.
12. Ramen schoongemaakt met de Meguiars Glass cleaner Pro.
13. Kunststof behandeld met de Smart Gel.
14. Banden met Wolgang Black Diamond behandeld.
En toen kon het busje naar buiten voor het maken van een paar foto's.
Hieronder de foto's voor en na.
LET OP ONDERSTAANDE FOTO VOORAL OP DE ACHTERKLEP, ZO WAS DE HELE STAAT VAN DE BUS.
EERSTE TESTSPOT
UITEINDELIJKE COMBI.
EINDRESULTAAT.
Ondanks mij belabberde toestand uiteindelijk een mooi resultaat behaald en de eigenaar was super tevreden en daar gaat het natuurlijk om.
Bedankt maar weer voor het lezen.
Deze hebben Serge en ik ontmoet tijdens de meeting van weetjewel.com.
De eigenaar van het busje had toen aangegeven dat het busje door de vorige eigenaar geheel was overgespoten dus was voorzichtigheid geboden.
Toen ik gisteren morgen uit bed kwam was ik snip verkouden maar ben gewoon aan de slag gegaan want als je thuis blijft zitten voel je je alleen maar beroerder.
Hier in stappen wat ik vrijdag heb gedaan. (08:30)
1. Velgen en de onderkant circa 30cm vanaf de dorpel behandeld met IronX.
2. Deursponningen behandeld met de Meguiars APC groen.
3. Vervolgens met de HD goed afgespoten.
4. Toen gewassen (2-emmer methode) met Dodo Juice Born to be Mild.
5. Na het wassen behandeld met de Dodo Juice Elastic Clay i.c.m. de Dodo Juice Born Slippy.
6. Wederom wassen en vervolgens drogen en het busje kon naar binnen.
7. Testspot gemaakt en omdat het geen orginele lak betrof eerst een lichte combi en uiteindelijk wat te licht was en een stapje zwaarder.
8. Poorboys Professional Polish 2 op witte pad (Cf 2) en Rotary de hele bus gedaan met uitzondering van de bumpers en dak.
9. Poorboys Professional Polish op finishing pad en Rotary de hele bus gedaan waarbij de bumpers en dak wederom werden overgeslagen.
Toen was het 16:30 en omdat het wat donkerder werd ben ik huiswaarts gegaan.
Na het eten zo beroerd als een kat en heb me gedouched en om 21:30 lag ik plat.
Vanmorgen om 06:30 rammelde de wekker weer na een beroerde nacht en op zich voelde ik me nog net zo belabberd als toen ik in bed ging.
Eenmaal aangekomen op plaats van bestemming en na een bakkie koffie ging het weer redelijk en heb de draad weer opgepakt.
Hier de stappen die ik vandaag heb gedaan.
10. Meguiars Ultimate polish op finishing pad en DAP900 de gehele bus behandeld waarbij ik de bumpers en het dak wel heb mee genomen.
11. Voor het eerst de Surf City Garage Barrier reef met de DAP900 en finishing pad op donkere kleur aangebracht en was behoorlijk onder de indruk.
12. Ramen schoongemaakt met de Meguiars Glass cleaner Pro.
13. Kunststof behandeld met de Smart Gel.
14. Banden met Wolgang Black Diamond behandeld.
En toen kon het busje naar buiten voor het maken van een paar foto's.
Hieronder de foto's voor en na.
LET OP ONDERSTAANDE FOTO VOORAL OP DE ACHTERKLEP, ZO WAS DE HELE STAAT VAN DE BUS.
EERSTE TESTSPOT
UITEINDELIJKE COMBI.
EINDRESULTAAT.
Ondanks mij belabberde toestand uiteindelijk een mooi resultaat behaald en de eigenaar was super tevreden en daar gaat het natuurlijk om.
Bedankt maar weer voor het lezen.