• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail VW Tiguan full detail

Quincy

Detailing guru
21 mei 2008
1.546
173
44
Doetinchem
Dinsdag en gisteren ben ik bezig geweest met een VW Tiguan.. de auto wordt goed gebruikt laten we maar zeggen en is van een oom van mijn vrouw. Hij had me al een paar keer gevraagd of ik zijn auto ook niet wou doen, maar er werd niks concreet afgesproken..

Momenteel is hij lekker op vakantie en zijn auto stond bij huis, zo rees het idee om de auto op te halen en hem te behandelen op een moment dat het mij goed uitkwam de komende 3 weken.. afgelopen zondag opgehaald en er de afgelopen twee dagen dus mee bezig geweest. Maar eens begonnen met het verwijderen van de kentekenplaten en toen even een paar foto's gemaakt voor het idee

DB715-FB7-3-EE2-44-B1-A9-E2-A6-D8-AE661-A33.jpg


7-B1435-C2-092-D-4-B41-976-D-E8-F7-E09-AA068.jpg


15-EA8-C36-AEC3-4-AE7-907-D-841666391035.jpg


B07-ADFB2-B597-4621-87-AB-A08246-C7330-F.jpg


011118-FA-4-AC6-4417-926-D-BA3-CAAE856-FA.jpg


Nadat alles klaar was gezet, de wagen ingespoten met Monello Artico icm de foamlans van de hogedrukreiniger zelf.. toevallig vandaag een nieuwe binnen gekregen via Ali, want dit is niet echt foam zoals je kunt zien..

D03-AFED1-0-A16-423-B-9398-B53-AF36-F7654.jpg


Terwijl de foam zijn werk kon doen, heb ik de wielen met diverse borstels en kwasten schoongemaakt.. een van de velgen (voorzijde) had wat ingevreten remstof en daarom. heb ik ze alle 4 ingespoten met Monello Non Ferro, die op zijn beurt ook zijn werk goed deed

A45-D77-EB-14-C4-41-FD-865-C-31610-F948-EEA.jpg


Maandag heb ik de auto gewassen met Meguiars NXT shampoo en uiteraard ook weer gedroogd zodat ik mij met het interieur bezig kon houden. Na het wassen heb ik de matten eruit gehaald, de auto verder uitgezogen zodat ik dinsdag echt met het interieur bezig kon..

Ik ben begonnen om het leer te reinigen met PCW leder reiniger icm Monello borsteltjes..
036-A098-E-A987-4735-828-D-567-BB8040-ECB.jpg


Daarna het leer weer afgenomen met een stel "oude, maar schone" handdoeken :scream: dit was het resultaat toen ik klaar was..
8085-D68-D-3-E2-B-42-A6-A5-FC-32244-B75-F82-D.jpg


Toen heb ik het kunststof in de auto allemaal schoongemaakt met Waxaddict Interior cleaner en na een bakje koffie kon ik het leer verder behandelen.. ik heb dit gedaan met LARS leder conditioner, alles lekker ingesmeerd met de perfect Polish applicator van Autoglym en het laten intrekken gedurende de nacht..

EEDF8-EEE-D9-A7-4-D9-C-80-F7-988-A243-C9-FAA.jpg


D89-C40-C8-2-DE3-46-F2-B87-F-0-D1690-A40-B2-D.jpg


Woensdag het leer afgenomen met schone handdoeken en de glans nam daarna gelukkig af.. hierop kon ik verder met de buitenkant. Ik heb de DAP EVO gebruikt met diverse pads en Monello Inizio gecombineerd met Finale, de lak knapte zienderwijs op en na inspectie vond ik het resultaat prima.. hij is niet swirlfree en ook RDS zijn nog wel zichtbaar, maar de lak werd gewoon een paar tinten donkerder en leefde enorm op.. an het polijsten heb ik een ronde met Nanolex EX gedaan om zo een schone basis te hebben voor de wax.. toch enige tijd getwijfeld over de wax maar mede vanwege de temperatuur gekozen voor de good old Meguiars NXT 2.0, deze brengt zo lekker makkelijk aan en afnemen is echt peanuts. Ik weet dat er betere alternatieven zijn die b.v. duurzamer zijn, maar voor nu gekozen voor gemak en die geur he :heart_eyes: blijft lekker

Kunststof aan de buitenkant is gedaan met Nanolex professional dressing concentrate, ook de banden hiermee gedaan.. ramen schoongemaakt van binnen en buiten met Monello Cristallino.

Toen de auto onder de carport weg, op dat moment gooide de regen weer roet in het eten waardoor ik niet echt geweldige foto's kon maken.. toch een poging gedaan om jullie niet helemaal zonder pics te laten. De auto is de komende weken nog bij mij en ik zal na de wasbeurt, vlak voor hij terug gaat, nog een paar nieuwe foto's maken bij hopelijk droog weer :p

1241985-E-5-FB8-4-DB3-AD68-8-B0803390-BC6.jpg


B6546-C89-1821-4775-9-D94-42-A3-FA31365-F.jpg


7306-A8-B6-414-F-4755-8627-F0-C675-EA9-AF7.jpg


6-BE741-AD-30-C1-4991-8331-6-FE52997306-D.jpg


660-BFA1-C-518-A-4631-9-CEC-66-C8-C1-EDE8-AA.jpg


76770-CA9-6-F92-49-C5-96-E5-643-EC7-BAFAB9.jpg


074-D90-DE-0-FE6-406-E-A009-2-F89-ED7-BA8-F4.jpg



Ik weet dat de pedalen nog smerig zijn... daar had ik geen puf meer voor ;) dus dat komt nog wel

4-F9-F3-A87-D1-A7-40-BF-AD65-7-B8-A99-F39956.jpg


7-F2-C3-B1-F-7289-4-D84-A0-B1-E92-D7-A7696-CF.jpg


De regen heeft dan wel weer een voordeel.. beading
8-CC3-A1-D5-257-F-4-EEC-8-B7-B-6-E0-B1-FB1-BDC5.jpg


8-CC3-A1-D5-257-F-4-EEC-8-B7-B-6-E0-B1-FB1-BDC5.jpg


561889-AD-C939-49-C2-8-DB8-423-DC53-EEA9-D.jpg


Bedankt voor het lezen !
 
Complimenten voor je werk. Ik vraag mij af of je het niet ontzettend koud hebt gehad die twee dagen onder de carport. Waaide het er niet flink? Hier in het Westen van Nederland was het in ieder geval niet echt lekker, dus complimenten voor je inzet. Je polijstmachine zal in ieder geval niet erg warm zijn gelopen tijdens het polijsten.

Ik heb gelezen dat je de komende twee weken de auto nog tot je beschikking hebt en dat je verwacht de auto nog een keertje te zullen wassen voordat deze wordt opgeleverd aan de oom. Ik heb toch het voorzichtige vermoeden dat je nog wat aan de velgen kunt doen. Soms moet je dat soort vervuiling een paar keer aanpakken met Monello Non-Ferro. Ik zeg zeker niet dat je het niet goed gedaan hebt (belangrijk), maar zou het kunnen dat wanneer je nu enkel op die stukjes concentreert, dat het dan toch nog mooier zou kunnen worden? Lekker blijven borstelen ook om het flink aan het werk te zetten.
 
Jammer dat de remstof al in de velgen heeft kunnen vreten.

Ja dat was inderdaad jammer, misschien had er meer in gezeten, maar ik weet ook dat de oom er niet zo kieskeurig aan is.. ik heb ook niet de illusie dat hij hem met de hand gaat bijhouden helaas..

Complimenten voor je werk. Ik vraag mij af of je het niet ontzettend koud hebt gehad die twee dagen onder de carport. Waaide het er niet flink? Hier in het Westen van Nederland was het in ieder geval niet echt lekker, dus complimenten voor je inzet. Je polijstmachine zal in ieder geval niet erg warm zijn gelopen tijdens het polijsten.

Ik heb gelezen dat je de komende twee weken de auto nog tot je beschikking hebt en dat je verwacht de auto nog een keertje te zullen wassen voordat deze wordt opgeleverd aan de oom. Ik heb toch het voorzichtige vermoeden dat je nog wat aan de velgen kunt doen. Soms moet je dat soort vervuiling een paar keer aanpakken met Monello Non-Ferro. Ik zeg zeker niet dat je het niet goed gedaan hebt (belangrijk), maar zou het kunnen dat wanneer je nu enkel op die stukjes concentreert, dat het dan toch nog mooier zou kunnen worden? Lekker blijven borstelen ook om het flink aan het werk te zetten.

Nou, het was inderdaad knap koud o_O maar ik had een ondershirt aan, daaroverheen een thermoshirt met lange mouw en tot slot een commando trui omdat ik een jas niet prettig vind tijdens het werken buiten.. wind viel gelukkig mee hier in het oosten:p

Qua velgen.. zo vat ik het niet op hoor ;) ik weet dat er misschien nog een mooier resultaat te behalen valt. Een extra rondje met Non Ferro zal inderdaad geen kwaad kunnen, wanneer ik hem ga wassen, zal ik dit inderdaad nog eens doen
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Knap hoor. Dat is geen klein autootje, dus daar gaan echt wel wat uren inzitten. Resultaat is verbluffend, ik denk dat er iemand wel heel blij zal zijn straks.
 
  • Geweldig
Reactions: Quincy
Flink werk gehad maar mooi resultaat!
Hoe beviel de Lars lederconditioner? Persoonlijk vind ik het eindresultaat wel wat aan de glimmende kant of geven de foto's een vertekenend beeld?
 
  • Geweldig
Reactions: Quincy
Flink werk gehad maar mooi resultaat!
Hoe beviel de Lars lederconditioner? Persoonlijk vind ik het eindresultaat wel wat aan de glimmende kant of geven de foto's een vertekenend beeld?

Klopt, dat vond ik ook eerlijk gezegd.. ik kende alleen Gliptone en die maakt het leer wel echt mooi mat. Ook vind ik de Gliptone net een tikkeltje lekkerder ruiken
 
  • Leuk
Reactions: Timon