• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail VW UP!

Martind8b

Detailing guru
18 apr 2013
215
153
In de buurt van Alkmaar
Ook deze is al van twee jaar geleden. Een kleintje deze keer. Auto was 4 weken hiervoor bij de dealer aangeschaft als jonge tweedehands,
maar de eigenaar wist niet zeker of de auto gepoetst afgeleverd zou worden. Hier komen we later nog op terug ;) .
De auto was in die tijd niet gewassen dus hij kwam zo binnen. De bedoeling was polijsten in combinatie met een Gyeon MOHS-coating.
115236


Swirls waren aanwezig,
115238


net als een aantal gebruikskrassen, zoals bij de deurgrepen.
115237


De swirls en deze krassen waren prima te behandelen. Wat andere sporen werden niet geheel verwijderd, maar toch aanzienlijk minder zichtbaar.
115239


En toen kwamen we bij het motorkapje aan. Mijn hemel wat was hier gebeurd! Ik hoopte in ieder geval dat de dealer geen afleverpoetsbeurt had uitgevoerd.
115244


Hieruit blijkt maar weer dat je niet zonder verschillende goede lichtbronnen kunt bij het polijsten.
Het was gelukkig een klein motorkapje, maar de Rupes 15 markII heeft deze toch liefst VIJF keer gezien met Scholl S3 en de spiderpad.
Ik had toen helaas nog geen (echte) rotary. De andere krassen werden met Rupes blauwe pasta en pad eerst plaatselijk voorbehandeld met de Nano Ibrid op rotarystand.
De hele auto kreeg daarna de Scholl S3 en spiderpad behandeling. Hardnekkige stukken zelfs 2 keer. Afronden met Scholl S30 en de Lake Country oranje pad.
Gelukkig werd de motorkap weer in zijn originele staat teruggebracht :)
115243


Achterlichten natuurlijk meegenomen. Wat is voor en wat is na?
115241


Net als de B-stijlen.
115242


Na het polijsten werd de auto buiten gewassen met dreft en kon ik alvast genieten van wat reflectie.
115245


En, herkennen jullie deze nog ;) . Schoongemaakt met Non Ferro en daarna in de PB's Wheel Sealant.
115246


Na het ontvetten met Prep werden twee lagen Gyeon MOHS aangebracht. En na een nachtje rusten als laatste stap de Gyeon Cure.
Ramen binnen en buiten met DJ"s clearly menthol en de banden kregen een laagje PB"s Bold N Bright. Het eindresultaat mag er weer zijn.
115247


115248


115249


Bij het afhalen met middagzon nog wat reflectieshots.
115250


115251


Bedankt voor het lezen en ik sluit af met een lekkere vette reflectie. Groeten Martin.

115252
 
Laatst bewerkt:
Dat is een aardige opknapbeurt geweest. Leuk kleurtje voor de UP"exclamation mark" :)
 
@BlackBarchetta Als de auto een coating krijgt moet er in ieder geval ontvet worden.
Op de Gyeonclinic werd destijds de tip gegeven om te wassen met Dreft omdat dat een prima ontvetter is.
Daarna nog een rondje met Prep, dan moet de lak schoon genoeg zijn voor de coating.
Na het polijsten was ik de auto's altijd om het polijststof weg te spoelen en weer schoon naar de volgende stap te gaan.

@Kees-sw Ik doe mijn best :)
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw
Prachtig werk! Hoe lang heb je er werk van gehad? We hebben hier zo'n 120.000 met een Up! gereden en heb er echt een zwak voor, zeer fijne auto's.
 

Vergelijkbare onderwerpen