Eindelijk zat het weer eens een beetje mee en was er weer ruimte om wat te detailen. Deze 16 jaar oude W202 stond al eerder op het programma maar door het slechte weer, heb ik steeds moeten afzeggen. Tsja dan mis je die overdekte ruimte weer….
Omstreeks 9 uur arriveerde de eigenaar met de W202 en zoals gebruikelijk eerst een paar plaatjes vooraf gemaakt
Deze bolide was goed onderhouden en tijdens het wassen bleek dat de auto nog lekker in de bescherming stond. Gewassen met shampoo plus voorzien van wat vaatwasmiddel om alle oude wax en andere vervuiling te verwijderen.
Daarna samen met de eigenaar de auto gekleid met de dodo super natural klei en last touch van meguiars. De vervuiling viel erg mee, maar de lak werd er weer lekker glad van.
En toen maar eerst een bak koffie want de voorspelde droge dag werd toch verstoord door wat druppels….
Na het kleien de lak wat beter geinspecteerd.
Een diepe kras naast het mercedes ornament op de motorkap is al een poos een doorn in het oog van de eigenaar
Een kras op de sierstrip sprong meteen in het oog
Zo had deze mercedes hier en daar wat gebruikssporen rondom in de lak. de hoeveelheid swirls vielen echter heel erg mee, maar alhoewel de auto er erg goed uitzag, bleef de glans een beetje ingetogen.
Met de rotary in de aanslag, een cut & shine whoolpad als wapen en monello inizio als minutie verklaarden we de krassen de oorlog. De mercedes voelde zich er wel bij en liet dat blijken door weer wat van zijn metallic flake te laten zien
Na de woolpad was het de beurt aan de polishing pad van meguiars voorzien van de M205, die de hologrammen van de woolpad er met gemak uithaalde en een strakke finish achterliet
De motorkap had meerdere hits nodig om de kras te laten verdwijnen en dat si voor 95% gelukt. Slechts onder een bepaalde hoek kan je het krasje nog lichtjes zien
Nadat ik al een deel met de polishing pad had gedaan, heb ik de eigenaar uitgelegd hoe je met de excentriche machines moet werken en deze heeft een deel voor zijn rekening genomen met de groene pad en monello finale voor de laatste oneffenheden.
Het chroom werk aangepakt met de professional polish van poorboys en alvast een eerste maal de banden in de bold & bright gezet. De banden kregen nooit een dressing dus kon deze alvast een beetje intrekken.
Daarna hebben we alle kieren en naden nagelopen om het polijstpoeder te verwijderen.
En na het polijsten de lak gevoed met de black hole van poorboys world
Alle rubbers aan de buitenzijde voorzien van de autoglym bumper care, wat voor mij nog steeds de beste dressing is.
De auto gewaxed met de collinite 476 double coat wax voor een langdurige bescherming
Met dit als resultaat.
Omstreeks 9 uur arriveerde de eigenaar met de W202 en zoals gebruikelijk eerst een paar plaatjes vooraf gemaakt
Deze bolide was goed onderhouden en tijdens het wassen bleek dat de auto nog lekker in de bescherming stond. Gewassen met shampoo plus voorzien van wat vaatwasmiddel om alle oude wax en andere vervuiling te verwijderen.
Daarna samen met de eigenaar de auto gekleid met de dodo super natural klei en last touch van meguiars. De vervuiling viel erg mee, maar de lak werd er weer lekker glad van.
En toen maar eerst een bak koffie want de voorspelde droge dag werd toch verstoord door wat druppels….
Na het kleien de lak wat beter geinspecteerd.
Een diepe kras naast het mercedes ornament op de motorkap is al een poos een doorn in het oog van de eigenaar
Een kras op de sierstrip sprong meteen in het oog
Zo had deze mercedes hier en daar wat gebruikssporen rondom in de lak. de hoeveelheid swirls vielen echter heel erg mee, maar alhoewel de auto er erg goed uitzag, bleef de glans een beetje ingetogen.
Met de rotary in de aanslag, een cut & shine whoolpad als wapen en monello inizio als minutie verklaarden we de krassen de oorlog. De mercedes voelde zich er wel bij en liet dat blijken door weer wat van zijn metallic flake te laten zien
Na de woolpad was het de beurt aan de polishing pad van meguiars voorzien van de M205, die de hologrammen van de woolpad er met gemak uithaalde en een strakke finish achterliet
De motorkap had meerdere hits nodig om de kras te laten verdwijnen en dat si voor 95% gelukt. Slechts onder een bepaalde hoek kan je het krasje nog lichtjes zien
Nadat ik al een deel met de polishing pad had gedaan, heb ik de eigenaar uitgelegd hoe je met de excentriche machines moet werken en deze heeft een deel voor zijn rekening genomen met de groene pad en monello finale voor de laatste oneffenheden.
Het chroom werk aangepakt met de professional polish van poorboys en alvast een eerste maal de banden in de bold & bright gezet. De banden kregen nooit een dressing dus kon deze alvast een beetje intrekken.
Daarna hebben we alle kieren en naden nagelopen om het polijstpoeder te verwijderen.
En na het polijsten de lak gevoed met de black hole van poorboys world
Alle rubbers aan de buitenzijde voorzien van de autoglym bumper care, wat voor mij nog steeds de beste dressing is.
De auto gewaxed met de collinite 476 double coat wax voor een langdurige bescherming
Met dit als resultaat.