• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waarmee brengen jullie je Tire Gel aan?

Sven S8

Detailing rookie
15 mei 2008
1.372
0
Ik gebruik al weer een hele tijd Meguiars Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel, naar volle tevredenheid. Het blijft lang mooi en ruikt lekker...

Een ding irriteert me een beetje, en dat is dat het aanbrengen pads vréét. Ze worden knap smerig, en daarbij raken de pads beschadigd. Ik gebruik de Meguiar's Applicator Pads hiervoor, hebben jullie iets beters gevonden?
 
ik gebruik voor de bandendressings (wel vloeibare) steeds de zachte kant van een schuursponsje. Eventueel ga ik het ook eens proberen met een action microvezel sponsje.
 
Ik heb meerdere sponsjes getest maar geen van allen was een succes de spons lieten los van het handvat. Misschien gaat het nog het beste met een kwast...

Ik heb nu een sonax sponsje uit 1 stuk dat scheelt, maar mijn handen worden wel vies.
 
deed dat vroeger ook met een megs applicatorpad.maar dat werkt niet.
nu heb ik de megs tyre applicator en in tegenstelling tot andere mensen kan ik er goed mee werken,hij is me niet een keer op de grond gevallen of wat dan ook
 
Zachte kant van een schuurspons zat ik ook aan te denken, maar eens proberen. Een kwast is misschien ook wel een idee, proberen we ook een keer!

Martijn, die Tyre Dresser, blijft die wél heel dan? Hoe lang gebruik je die al?
 
Gewoon een doodsimpele spons die niet meer voor de auto gebruikt wordt :d Kost niks en werkt prima
 
Ik doe het ook met een platte wegwerpkwast.
Op het Belgische Meguiars forum had forumlid een hele How to... geschreven.
Hieronder een kopie.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Maar werken die accesoires nu ook echt? , wel dat gaan we voor jullie eens uitproberen.
Dus snel de verpakking geopend , de onderkant die dienst doet als reservoir , gevuld met High Gloss Tyre Protection Gel.
Niet boordevol maar iets meer dan een goede 6 à 7 mm , als we de spons op het reservoir zetten , en sluiten kan de Tyre protection netjes in de spons intrekken.
Na nog geen minuut is het toestelletje klaar voor gebruik.
Hoe gaan we nu te werk , we zetten het sponsje mooi op de band en volgen mooi de omtrek van de band.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

De vulling is genoeg om een band mee de doen, voor de volgende band vullen we even bij , en sluiten weer det toestelletje .
Echt kinderspel om mooi Uw banden glanzend te maken , zonder dat de velgen spatborden ,en niet te vergeten onze handen vol product hangen.
Gedaan met werken , gewoon het doosje sluiten en opbergen.

Weer zo een van die gekke ideeen die perfect werken, en zuiver nog ook.
Buiten dat het product egaal wordt aangebracht , is het nog zuinig met het product ook.
Voor een goeie 8.5 Eurootjes , is dit niet onoverkomelijk als investering , maar een investering waaraan ik nog veel plezier ga beleven

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Ik vindt het maar een kl0teding. ]-0 }:)w
Ligt bij mij werkeloos in de hoek te liggen


Patrick
 
Ik gebruik al een hele tijd 2 gedegradeerde applicator pads hier voor.
Ze zijn pik zwart en ik neem natuurlijk ook niet de moeite om ze te wassen.
Gooi ze in een bak tot de volgende klus.
Tot nu toe is er 1tje gescheurd maar wanneer je er niet te veel kracht erop zet gaat dit best goed.

En de vieze handjes zijn makkelijk te voorkomen doormiddel van 2 chirurgen handschoentjes!

Joost
 
Als ik zo de foto's zie van de how to lijkt het wel of de band na aanbrengen van de gel kletsnat is. Dan gebruik ik denk ik toch een stuk minder met een simpel sponsje, want mijn banden zijn nooit zo nat en ik heb toch een mooi egaal zwart als resultaat.
 
Ik heb ook de Hot Shine Tire Spray gebruikt en ben daar best tevreden over. Enig nadeel is dat ie minder lang houdt dan de Tire Gel. (mijn ervaring).

Ik heb ook een spuitbus Shining Monkey No Spitting Tire Shine gehad, maar dat is geen succes. Als er een zuchtje wind staat, zit heel het lakwerk onder ]-0

Patrick
 
Ik neem altijd een simpel sponsje.
Heb ook altijd mijn emmer met "afval"water nog erbij staan voor als ik mijn vette handen af wil/moet doen.
En anders gebruik ik een chirurgenhandschoen.
Maar vind het ook niet erg om vuile handen te krijgen.
 
Sven S8 zei:
Zachte kant van een schuurspons zat ik ook aan te denken, maar eens proberen. Een kwast is misschien ook wel een idee, proberen we ook een keer!

Martijn, die Tyre Dresser, blijft die wél heel dan? Hoe lang gebruik je die al?

Heb er inmiddels al een aardig verzamelingetje aan banden mee gedaan en blijft nog goed.

Die van Dibbuz ging los, dus misschien iets niet goed geweest in de produktie
 
Mamnuvo zei:
Als ik zo de foto's zie van de how to lijkt het wel of de band na aanbrengen van de gel kletsnat is. Dan gebruik ik denk ik toch een stuk minder met een simpel sponsje, want mijn banden zijn nooit zo nat en ik heb toch een mooi egaal zwart als resultaat.

Dat viel mij ook al op inderdaad... Veel te veel product IMO, als je dan gaat rijden zitten de velgen en de lak onder! (Heb ik ooit ook één keer meegemaakt, de eerste keer dat ik het gebruikte. Typische beginnersfout.)

Het lijkt mij trouwens ook niet echt handig. Je wilt toch ook in hoekjes en randjes komen, zoals tussen de velg en de velgbeschermer. Dat werkt m.i. beter met een losse spons of kwast.

Bang voor vieze handen ben ik niet, die kun je wassen...;)

Tip: zo'n flesje desinfecterende gel waar je je handen mee kunt wassen zonder water! Heb een mini in de auto liggen en een grote met pompje in de garage staan.