• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

waarmee te vergelijken?

ALFIrE

Detailing chief
12 sep 2008
262
100
hey,

ik heb mezelf ook verwend met een DAP500... gedaan met het zware handenwerk!

tot nu gebruikte ik van meguiars de nxt was, clay, step1, step2 en nxt tech wax.

kan ik met de excenter de step 1 en 2 blijven gebruiken?

indien ja, waarmee kan ik die vergelijken (produkten prof gamma)

mvg
tom
 
Stap 1 en 2 kan je opgebruiken maar zijn niet erg krachtig je kunt step 1 vergelijk met M80 SSR 1 en step 2 met M7
 
Wanneer je machinaal gaat poetsen en je gebruikt een product als de M80,M83 of de SSR serie van Poorboys zijn step 1 en step 2 overbodig. Het product waarmee je werkt bevat namelijk een paintcleaner en een polish.
 
Xizer zei:
Wanneer je machinaal gaat poetsen en je gebruikt een product als de M80,M83 of de SSR serie van Poorboys zijn step 1 en step 2 overbodig. Het product waarmee je werkt bevat namelijk een paintcleaner en een polish.

polish en glaze:cool:
 
Meg's noemt een glaze een polish, dus paintcleaner en polish
Bij de SSR paintcleaner en glaze

:)^
 
bedankt voor de antwoorden!

nu weet ik dat ik best de M83 of SSR 2.5 kan bijbestellen

nu we toch bezig zijn: ik heb ook nog een commandant M7 staan (uit een duister verleden). is deze nog bruikbaar, vergelijkbaar???
 
Ik zou de commendant alleen nog maar gebruiken voor de binnenkant van de vuilcontainer :-b
Dat is echt een paardemiddel 8o

De M83 of SSR produkten hebben zogenaamde diminishing abrasives. Dat betekent dat de 'schuurkorrel' in het produkt zichzelf afbreekt. Dit in tegenstelling tot Commendant.

Als ik jouw was, zou ik voor de SSR produkten gaan i.p.v. de M83. Dat laatste is redelijk lastig te verwerken, vooral in de zon. Ga je er zelfs té lang mee door, dan wordt het net kauwgom op de lak...
 
Patrick zei:
Stap 1 en 2 kan je opgebruiken maar zijn niet erg krachtig je kunt step 1 vergelijk met M80 SSR 1 en step 2 met M7

Step 1 is zeker niet te vergelijken met M80. Wel qua cleaning mogelijkheid, maar M80 heeft abrasives en de Step 1 heeft dit niet.

Step 1 een een chemische polish en is fijner dan M82. Scratch-X is nog het meest te vergelijken met M80.
 
Xizer zei:
Wanneer je machinaal gaat poetsen en je gebruikt een product als de M80,M83 of de SSR serie van Poorboys zijn step 1 en step 2 overbodig. Het product waarmee je werkt bevat namelijk een paintcleaner en een polish.

De SSR reeks bevat geen glaze (dus geen voedende glansolie). de M80 en M83 hebben dit wel.
 
:D

Commandant 4 is wel een gemeen goedje!

Vorige week kregen we een pakket terug, daar was het deksel van de pot in opengesprongen! 8-())

Een ammoniakgeur kwam daar vanaf, echt niet normaal. :sob:
 
heb nog een flesje step 1 paincleaner van Meg. Nou wil ik een ander merk en wellicht wat betere kwaliteit ECHTE paintcleaner; welke raden jullie aan?
 
Misschien sla ik de bal heel mis, :weetniet
maar ik lees hierboven dat de M7 een wax is.:no
Dit is toch een polisch in de termen van Megiuars of en glaze in de termen van andere merken.
 
toch nog 2 klein (domme) vraagjes:

vraag 1:
paintcleaner (ongeacht welk merk) gebruikte ik tot nu toe NA het kleien, en VOOR het polijsten met b.v. M80/SSR3 met polish/lightcut-pad. Is dit overdreven als ik een polijstmiddel over de hele wagen gebruik?

2e vraag:
Na het polijsten met b.v. M80/SSR3 is het dan verstandig om een paintcleaner te gebruiken om de lak echt volledig te ontdoen van verontreiniging (b.v. kleine deeltjes polijstmiddel ondanks nauwkeurig uitpoetsen), en hierna pas glaze/sealant/wax (in die volgorde)?.
 
Om het even kort te houden

tinus zei:
vraag 1:
paintcleaner (ongeacht welk merk) gebruikte ik tot nu toe NA het kleien, en VOOR het polijsten met b.v. M80/SSR3 met polish/lightcut-pad. Is dit overdreven als ik een polijstmiddel over de hele wagen gebruik?

Ja.


tinus zei:
2e vraag:
Na het polijsten met b.v. M80/SSR3 is het dan verstandig om een paintcleaner te gebruiken om de lak echt volledig te ontdoen van verontreiniging (b.v. kleine deeltjes polijstmiddel ondanks nauwkeurig uitpoetsen), en hierna pas glaze/sealant/wax (in die volgorde)?.

Nee. De auto nogmaals afspuiten met de hoge druk en / of even snel wassen is voldoende.