• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waarom is een zeem niet een goed idee?

Stijn

Detailing rookie
18 mrt 2009
25
0
Hallo heren,

ik vraag me af waarom je het niet zo een goed idee is voor het afdrogen van de wagen?

mvg
 
Eigenlijk heel simpel:

Een zeem neemt water en vuil op (er is altijd nog wat vuil op de auto aanwezig), een zeem kun je niet wassen, dus het vuil blijft in de zeem zitten = swirls ;)

Een MF droogdoek heeft lange vezels die het vuil "insluiten" en water op nemen, deze doek kun je vele malen wassen, dus altijd een schone droogdoek met een minimale kans op swirls. Tevens moet ej een zeem tig keer uitwringen, met een goed MF doek doe je in 1 keer de hele auto zonder uit te wringen.
 
Yep. En lees bij de tutorials van dit forum ook even de 'Howto correct afspoelen van een auto'. Dat heet op het forum de 'Stimpy methode' en heeft alles met het drogen van je auto te maken! :cool:
 
Een zeem kun je net als een doek natuurlijk ook wassen. Gewoon goed naspoelen met een beetje schoon (zeep)water. Een droogdoek werkt effectiever/sneller, omdat je 'm niet hoeft uit te knijpen. Vuil in de droogdoek kan ook krassen, maar als je je auto zorgvuldig wast en naspoelt reduceer je dat 'probleem'. Nadeel van zo'n groot formaat droogdoek vind ik, dat 'ie nog wel eens op de grond hangt bij het drogen van de deuren/bumpers van je auto. Geef mij maar die kleinere doek van Poorboys.
 
HansA8 zei:
Nadeel van zo'n groot formaat droogdoek vind ik, dat 'ie nog wel eens op de grond hangt bij het drogen van de deuren/bumpers van je auto..

keertje dubbelvouwen, desnoods nog een keer.:-"
 
+1 :)^ Dan heb je steeds een droog stuk om te gebruiken. :ja En het is lekker handzaam.