• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waaruit bestaat de geur in een nieuwe auto?

Row

Detailing rookie
26 aug 2010
103
0
Hallo,

ik heb een kleine vraag en hoop dat jullie mij hier mee verder kunnen helpen.

Wanneer je een nieuwe auto koopt dan hangt er altijd een zelfde geur in, hebben jullie enig idee wat zo ruikt (carpet cleanen, cockpit spray etc) en weten jullie misschien van welk merk en type dit is?


Met vriendelijke groet,

Rowan

p.s nog even een 2de vraag, ik ben in het bezit van Turtle wax Ice Paste Polish nu heb ik gehoord dat hier een "schuur middel" in zit zodat je de lak meer polijst zoals met commedant cleaner. klopt dit?
 
De geur in een nieuwe auto ontstaat door de materialen (bekleding, kunststof, lijmen, etc) die erin verwerkt zijn. Uit deze materialen dampen nog enige tijd oplosmiddelen, weekmakers en dergelijke. Onderzoek heeft trouwens aangetoond dat hierdoor de lucht in de auto minder gezond is dan van een oudere auto. Dus mensen die elke 3 jaar een nieuwe auto rijden doen een aanslag op hun gezondheid.
 
Klopt, de meeste geur komt voort van de weekmakers (VOC's) die gebruikt worden voor vormen van je dashboard.
Is harstikke kankverwekkend. Bij Ford Genk gebruiken ze apparatuur van mij om dit te meten.

Mvg, F.
 
Heren ontzettend bedankt voor jullie info! Betreft de wax ben ik dus verkeerd voorgelicht.

Betreft de geur, als je een 2de handse auto koopt bij een dealer dan heeft zo auto een typische geur. ( als hij terug is van een autoreinigings bedrijf) Ik kan me niet voorstellen dat ze hier dan weer weekmakers inspuiten alleen voor de geur?
 
Gewoon wat van deze erin sprayen:

CG new car


:D

Zo doet een handelaar dat.
En dan zegt de koper, whoowhhhhh hij ruikt zelfs nog nieuw. :party:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Row zei:
Betreft de geur, als je een 2de handse auto koopt bij een dealer dan heeft zo auto een typische geur. ( als hij terug is van een autoreinigings bedrijf) Ik kan me niet voorstellen dat ze hier dan weer weekmakers inspuiten alleen voor de geur?

Misschien bedoel je een ozongeur?
 
Ozongeur heb ik nog nooit geroken in een nieuwe auto,Ozongeur lijkt een beetje op een zwembadreuk(chloorachtig)
De meeste auto's die ik 2e hands heb besnuffeld waren OF neutraal OF een overvloed van een aangebracht geur.