• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waas binnenzijde voorruit

beest23

Detailing addict
24 aug 2009
194
62
45
Sinds augustus vorig jaar ben ik in het bezit van een Renault Clio uit 2013 en sinds die tijd heb ik een haat-liefde-verhouding met de binnenzijde van de voorruit.

De vorige eigenaar heeft overigens flink in de Clio gerookt, maar na aanschaf heb ik hem met extractor en andere middelen van binnen volledig gereinigd.

Wanneer de Clio in de zon heeft gestaan, ontstaat er een waas. Deze is met een MF doek er maar moeilijk af te krijgen.

Ik heb al meerdere producten gebruikt, waaronder iets uit grootmoederswijshedenboekje:
- Clearly Menthol Glass Cleaner Spray, DJ
- Crystal Glass Cleaner, Auto Finesse
- Vision, Angelwax
- Halve ui in warm water en droogwrijven met krant

Binnen een week na het schoonmaken is de waas weer terug.

Iemand een idee waar de waas vandaan komt en hoe ik hem definitief kan verwijderen? Nieuwe ruit is geen optie :)
 
Je kan een glass polish proberen.
Daarnaast, kijk eens naar je interieur filter (vervangen). En koop een airco refresher. Zoals die van Meguiars. Of anders even bij de action. Heb je gelijk een lekker geurtje in je auto. Misschien dat deze producten het vuil uit de ventilatieopeningen haalt?

Als dat niet werkt. Misschien een ozon behandeling doen?
 
Ik ga mss iets doms zeggen, maar ik zou de binnenzijde eens grondig reinigen met IPA? Best een aantal x om de film die zich door de jaren heen aan de binnenzijde van de ruit heeft vastgehecht op te lossen. De ruit zal dan stroef aanvoelen. Daarna idd met een glasreiniger nalopen.
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
Ik heb ook een Clio en ook snel weer last van een waas. Bij mij komt het denk ik van de airco. In onze andere auto's heb ik daar veel minder last van. Gewoon een kwestie van regelmatig schoonmaken, al blijft de binnenzijde van de voorruit een bitch om schoon te krijgen.
 
Ik rook in de auto en mijn airco is al sinds 1923 niet nagelopen, maar een glasreiniger is voldoende om bende te verwijderen. :D Ik denk dat je raam misschien toch nog vervuild is en/of dat de airco een rol speelt, zoals @Jansen aangaf.
 
Wat een goede tips! Een vers filter is verstandig, al ben ik er gemakshalve vanuit gegaan dat hij die bij aanschaf 20k geleden heeft gekregen.

Ook zal ik IPA en airco refresher aanschaffen. Al is het alleen maar voor de heb :)
 
Doe in ieder geval kleine stukjes, alcohol vervliegt erg snel. Doek vaak draaien zodat je niet de vettigheid verder aan het verspreiden bent. Gebruik bij voorkeur ook meerdere doeken.
 
al ben ik er gemakshalve vanuit gegaan dat hij die bij aanschaf 20k geleden heeft gekregen.

Na 20.000 km is dat filter al wel weer een tijdje aan vervanging toe denk ik, dat kan ook al een hoop schelen.

Prep zal ook prima werken als je dat al hebt staan, maar IPA koop je anders voor een euro of twee. Laat even weten of de IPA en airco refresher werken!
 
Gister de Clio voorzien van een nieuw interieurfilter. De oude was niet echt vies en voelde ook niet vettig aan.

Vandaag gebruik gemaakt van de Air refresher van Meguairs om vervolgens de ramen met meerdere pads en doeken schoon te maken met Prep. Heb helaas geen IPA staan.

Nu afwachten of het heeft geholpen. Ik vermoed dat het toch aan de airco of misschien wel aan de kachelradiateur ligt.