• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waas / doffe plek op gelakte raamstijl

DCE

Detailing rookie
20 jun 2021
7
15
Hoi,

ik merk na een bezoek aan de wasstraat dat er een doffe plek is op het zwart gelakte afdekplaatje van de raamstijl van de achterdeur. (Volvo xc 90 T8 2019). Ook op het raam lijken lichte vlekken te zijn…

iemand enige ervaring hiermee? Ben zo’n probleem nog nooit eerder tegen gekomen.

ik hoop dat de foto in bijlage duidelijk is…

alvast bedankt voor de tips,
David
 

Bijlagen

  • 2D3CB017-7D9B-414E-830F-28207FDA74C6.jpeg
    2D3CB017-7D9B-414E-830F-28207FDA74C6.jpeg
    151,1 KB · Weergaven: 181
Welkom, en dat doet een krasstraat nu met je auto. Zal vast door de borstels veroorzaakt zijn. Op de foto slecht te beoordelen. Weg te krijgen met polijsten denk ik zo.
 
  • Leuk
Reactions: DetaiLeo
Verkleuring/dof worden van de raamstijlen wordt veroorzaakt door de sterke chemicaliën in een wasstraat. Ook heeft UV hier een hand in. Oudere auto's die veel in de zon staan gebeurd dit ook. De buurvrouw hier heeft linksachter compleet dof, andere 3 nog steeds normaal. Dit komt omdat die ene altijd in de zon staat.
 
  • Leuk
Reactions: dennisdennis-12
Bedankt! En inderdaad, ik ben ook geen fan van de wasstraat, maar het is een daily driver (gezinswagen), dus dan heb je al snel wat steenslag, krasjes, … ik probeer de wagen wel proper te houden. Deze doffe plek lijkt ook op het raam te zitten. Ik hoop dat volgende foto duidelijker is … want ik heb geen idee hoe ik die moet aanpakken.
 

Bijlagen

  • 336B6AAA-8E66-4DE3-958F-BC2A507CEF59.jpeg
    336B6AAA-8E66-4DE3-958F-BC2A507CEF59.jpeg
    199,6 KB · Weergaven: 169
Bedankt voor de reacties! Ik onthoud het polijsten van de raamstijl (ik heb wel al krassen uitgepolijst, met redelijk succes, maar een raamstijl is toch nieuw voor mij). Ik vind het gewoon vreemd dat het raam ook vlekken heeft…
 
Er zal dus iets ingevreten zijn en/of residu hebben achtergelaten. ;) Dit kan simpelweg een product uit de wasstraat zijn of een combi van bepaald vuil en dat product.

Probeer eens wat logische dingen, zoals een glasreiniger op het glas; Reiniger op een doek en afnemen of boenen als afnemen afdoende is.

Mocht het wat doen, dan kan herhaling genoeg zijn. Mocht je meer nodig hebben, is polijstmiddel op een padje een optie.

Polijstmiddel op een padje of doek kan je ook op de stijl proberen. Alles met beleid.
 
  • Leuk
Reactions: DCE
Het maakt blanke lak dof, wie weet wat het met de coating van een getinte ruit doet ....
Ik zou er niet raar van opkijken. Kan ook zomaar op een parkeerterrein.

De vlek is wel heel duidelijk van iets wat er niet hoorde en de op de oppervlakte is achtergebleven of heeft aangetast
Ik zou proberen met een padje en Finale polijstmiddel
 
Het maakt blanke lak dof, wie weet wat het met de coating van een getinte ruit doet ....
Ik zou er niet raar van opkijken. Kan ook zomaar op een parkeerterrein.

De vlek is wel heel duidelijk van iets wat er niet hoorde en de op de oppervlakte is achtergebleven of heeft aangetast
Ik zou proberen met een padje en Finale polijstmiddel
Welke product zou je aanbevelen?

Mogelijk het volgende?
 
Hoi @RedCat,

Bedankt voor je hulp!

Voor de raamstijl:

Voor het raam:

Resultaat op foto in bijlage .. ben er heel tevreden mee :)
Onder de lamp zie ik nog wat imperfecties, maar dat kan later nog aangepakt worden.

Trouwens ook heel tevreden over de snelle en correcte levering .. ook hier is de aandacht voor details zichtbaar :cool:

met vriendelijke groeten,
David
 

Bijlagen

  • IMG_3847.jpg
    IMG_3847.jpg
    61 KB · Weergaven: 120

Vergelijkbare onderwerpen