• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waas op ramen

lolwash

Detailing addict
5 feb 2015
75
55
Beste,

Ik onderhoud mijn auto wekelijks. Was hem vooral met super slick and suds van poorboys.
Wanneer ik nu na het wassen mijn ramen ga afdrogen en eventueel met mijn aftrekker over de ramen ga heb ik een soort vettige waas op mijn ruiten.
Dit is vooral zichtbaar als ik er met een vod over ga en de ruiten niet volledig droog zijn , nadat de ruiten opnieuw volledig droog zijn is deze 'waas' niet meer zichtbaar.
Enkel wanneer de ruiten wat nat zijn zie ik een rare structuur(vlekken) op de buitenkant. Het lijkt mij een soort wax laagje die achterblijft van de shampoo.
Wanneer ik op de voorruit mijn ruitenwissers gebruik komt dit soms terug en krijgt de ruitenwisser de voorruit niet volledig droog en blijven er dus strepen achter.

Ik heb wat foto's proberen te maken:
conv_2556.webp

conv_2557.webp

Kortom: Welk product kan ik best op mijn ruiten doen na het wassen van mijn auto om dit tegen te gaan of om mooie schone ruiten te krijgen en geen vlekken meer te krijgen bij natte ruiten?

Alvast bedankt!

Met een gewoon polijstmiddel op een doek kan je al verbetering behalen
Anders even in de webshop kijken bij ruitenpolish en sealers

Ik zweer bij Nanolex Glass Sealant. Dan hoef je ook de ruitenwissers niet meer te gebruiken en kan je na het wassen de ruiten gewoon drogen met een droogdoek. https://www.Carclean.com/product/Nanolex/Ultra_Glass_Sealant_Kit_Deluxe_102570

Die waas krijg je weg door je ramen te polijsten. Pak er wel het geschikte middel voor, een raam polish dus. Machinaal is het beste en snelste. Daar kan je deze pads voor gebruiken: [video]https://www.Carclean.com/product/Flexipads/Glass_Polishing_Disc_135mm_46009_103058[/video] in combinatie met een glas polish. Ook heb je hand pads hiervoor. Die zijn van een merk die hier niet meer genoemd word. Hierna sealen met een glas coating en gewoon mee wassen met de wekelijkse wasbeurt.

tembaco Die pads gebruik ik inderdaad in combinatie met de polish van Nanolex. Was ik nog even vergeten, maar jouw reactie deed mij eraan herinneren :-)^

Ik clean mijn ramen welleens met PB prof polish wat mij wel bevalt mocht je het hebben staan kun je dat ook proberen. Er zijn ook mensen die hun ramen kleien da zou je ook nog ff kunnen doen als voorbereiding op bv polijsten.

• Leuk
Reacties: bros
Die polish van nanolex is enkel een voorbereiden middel voor nadien een sealant er op aan te brengen? Of ben ik hier mis en kan de polish zelf ook zelf individueel gebruikt worden?
En Ric325i ik heb net de PB prof polish besteld, maar wrijf je deze gewoon dan over je ramen uit of doe je nog na of een voorbewerking?

Volgens mij kan de polish ook gebruikt worden zonder daarna een sealant aan te brengen. Ik zie geen enkele reden waarom dat niet zo kunnen, maar misschien heb ik het mis.

Mijn tip: breng gelijk een sealant aan als je dan toch bezig bent; hoef je daarna weinig tot niks meer aan je ramen te doen ;) Als je dat prettig vindt natuurlijk, want er zijn ook mensen die er niet van houden.

Heya Peeps,

Wanneer mijn ramen vies zijn en van die zoortgelijke vlekken geven of de binnenkant van de vooruit die volgekoekt zit met teer van het roken, dan ontvet ik het raam met APC+D, gebruik dan de Glass Cleaner van DDJ (Clearly Menthol) en daarna Spray&Wipe.

VOor de buitenkant van ramen doe ik vrijwel hetzelfde + eventueel kleinen als ik Rain+X ga opzetten. (S&W stoot op mijn zijramen ook water af))

Greetz

lolwash;n430173 zei:
Die polish van nanolex is enkel een voorbereiden middel voor nadien een sealant er op aan te brengen? Of ben ik hier mis en kan de polish zelf ook zelf individueel gebruikt worden?
En Ric325i ik heb net de PB prof polish besteld, maar wrijf je deze gewoon dan over je ramen uit of doe je nog na of een voorbewerking?
Gewoon goed wassen, evt kleien, Prof polish met een (mf) handpad inwrijven en afnemen. Hierna met een ruitencleaner ik gebruik CG window streak/ddj clearly mentol.
Ik ben zelf geen fan van glas sealent coatings of iets dergelijks.

Dus een polijst middel zoals Prof polish van Poorboys kan deze waas eraf halen met behulp van een geschikte handpad? Dit hoeft niet persé machinaal(heb geen polijst machine) ?
En deze sealants zoals dodo juice clearly mentol of van nanolex zetten een beschermlaag nadien?
Is de prof polish van poorboys minder geschikt misschien voor de ruiten of maakt niet uit? In tegenstelling dan van diegene speciaal voor de ruiten?
Alvast bedankt voor de snelle reacties!:-)^

Prof polish= een cleaner en geen polijstmiddel en dat valt te proberen of die waas weggaat.
Clearly Mentol = ruitenreiniger en geen sealent.