• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waas/vlekkerigheid

Mayn

Detailing rookie
1 mei 2015
15
12
Ik heb mijn Megane RS vorig jaar gewassen, gekleid en in de was gezet. De auto had, voordat ik begon, een soort vlekkerigheid, een soort waas, die alleen zichtbaar is onder een bepaalde hoek in zonlicht of onder tl-licht. Kan er ook geen foto van maken, dus het is niet heel dramatisch maar ik wil het eigenlijk wel weg hebben.
Na de genoemde stappen verwachtte ik dat de vlekken weg zouden zijn maar helaas, het is nog zichtbaar.
Ik had overigens Born to be mild shampoo, Mothers's klei-setje en de NXT 2.0 was gebruikt.
Heeft iemand, ondanks de vage omschrijving, een idee hoe ik het genoemde fenomeen weg zou kunnen krijgen.
Zou het kunnen liggen aan het feit dat ik niet "echt" gepolijst heb?
Er is toch niet toevallig een expert in de regio Bergeijk die eens zou kunnen kijken ;)!
 
Ik vermoed dat de NXT wax hier de schuldige is.

Deze staat er om bekend dat ie vlekken kan achterlaten... De oplossing is om de auto te behandelen met een milde paintcleaner en vervolgens een nieuwe laag NXT wax.
Breng deze dun en egaal aan en hou de curetijd in de gaten; niet te lang, niet te kort.

Als je er echt helemaal klaar mee bent en er de P****is in hebt, en je zoekt een veel beter alternatief, kijk dan eens naar de Collinite #845 of naar de Poorboys Natty's White (afgaande op je avatar)
 
  • Leuk
Reactions: StijnV en tembaco
Maar de auto had de vlekkerigheid toch juist al vóórdat de wax was aangebracht, dus het lijkt me niet dat de wax hier de schuldige is. Al heb ik geen idee wat het dan wel is :innocent:
 
Het klinkt voor mij als lak die graag een polijstbeurtje kan gebruiken.
Heb je de spullen om dit te doen @Mayn ?
 
Als de waas er al in zat voor je begon, kunnen het ook hologrammen zijn die veroorzaakt worden door onvakkundig gebruik van een Rotary. Dit kan gebeurd zijn voordat je auto is afgeleverd. Misschien kan je een foto plaatsen van de waas?

Hier is een goed voorbeeld van hoe mijn witte peugeot afgeleverd werd door de dealer. Duidelijk op deze foto zijn de waas en swirls die in de lak zaten. Misschien kan je dit vergelijken met hoe jouw waas er uit ziet.

IMG-20151115-WA0014_zpsndx1w5kg.jpg
 
Ik denk dat je meer moet bewerken als alleen kleien en een wax met wat glaze en cleaners erin.

Een licht polijstbeurtje zal misschien uitkomst bieden. Ik kan natuurlijk nu niet zien wat er precies aan de hand is.


Greetz
 
Idd, de vlekken/waas was er al voor de behandeling. Ik heb de auto 2e hands gekocht, hij was toen een maand of vier oud, het is dus mogelijk dat de garage of de eerste eigenaar iets met de lak hebben gedaan. Het lijkt niet op een wasstraat want echte swirls zie ik niet. Misschien slecht uitgepoetst door de garage bij aflevering. Kan er echt geen geschikte foto van maken, net nog even gekeken.
Ik zou natuurlijk een polijststap kunnen proberen. Ik zit sowieso te denken aan het https://www.Carclean.com/product/Polishing_Power/DAP900_V3_Raffini_Starterskit_Power_Pack_102775 pakket, heb dan ook gelijk de Monello Finale polish. Ik had alleen graag voordat ik geld uitgeef zeker willen weten wat het is, maar ik snap dat jullie nu niet goed kunnen zeggen wat er precies aan de hand is. En ach, het is een investering voor jaren.
Maar ik denk dat een polish dan waarschijnlijk meer nut zal hebben dan een paintcleanerstap? En ik kan dan toch alleen de Finale gebruiken, hoef toch niet perse alle drie de stappen te volgen?
 
Dat is idd een goede investering. Maar met dit soort dingen begin je onderaan oftewel met het minst agressieve product. Werkt dit niet of niet genoeg, dan ga je een stapje opschalen.

Omdat het moeilijk is inschatten wat het is met woorden geven we een veilig advies zoals een paintcleaner. Hierna kan je met een DAP beginnen met bv Monello Finale. Als het dan ook hologrammen zijn zoals Tomas laat zien op de foto krijg je ze al weg met de Finale.
 
Duidelijk. Dus bv beginnen volgens het handmatige stappenplan met Auto Finesse Rejuvenate of een van de beide Dodo Juice Lime? Beter met of toch zonder korrel?
 
De bestelling is gedaan dus we gaan er binnenkort eens aan werken.
Bedankt voor alle hulp.