• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wandslangenbox Gardena of Hozelock?

Freddy

Detailing rookie
25 dec 2009
18
0
Zoek iets te kopen dat de slang automasch oprolt. Zal dus een wandslangenbox moeten worden denk ik want iets draagbaar dat automatisch oprolt bestaat waarschijnlijk niet.

Ik lees van de Gardena dat deze makkelijk stuk gaat, meestal veren binnenin.

Van de Hozelock zijn er die klagen over de waterdruk die maar zwak zou zijn. De binnendiameter van de slangen van Hozelock zou kleiner zijn dan deze van Gardena.

Iemand ervaring met één van deze wandslangenboxen?

Iemand die de Hozelock heeft kan waarschijnlijk ook iets over de waterdruk zeggen.
 
Wij hebben al een jaar of 5 de Hozellock en dat ding werkt nog steeds prima. Waterdruk is idd niet heel erg hoog, maar dacht dat dit meer met onze buitenkraan te maken had :weetniet
 
Dus waarschijnlijk toch juist dat de de slangen van Hozelock minder druk door de kleinere diameter geven dan deze van Gardena. Iemand die een "Hozelock auto reel" had beweerde dit en kon de vergelijking maken met een Gardena slang die hij had gehad.

Pfff, een Hozelock kopen om hier direct een Gardena slang op te zetten is ook geld weggesmeten.
 
Onze bakker heeft deze :
http://www.tuinslang.net/compact-cart-hozelock/
Ik mag deze gebruiken , is mobiel en rolt heel makkelijk op :ja (je moet niet geleiden)
Geen probleem om deze te gebruiken met mijn HD van Nilfisk .

Afspoelen en weinig druk : vind ik net goed , spoelt het beste af zo .
 
Freddy zei:
Dus waarschijnlijk toch juist dat de de slangen van Hozelock minder druk door de kleinere diameter geven dan deze van Gardena.

Euh, ik ben niet zo natuurkundig maar met een kleinere diameter stijgt toch de druk?

Als er wordt bedoeld dat de hoeveelheid water minder is met een kleinere diameter dan begrijp ik het, maar dat van die druk klinkt bij mij als kwatsch.
 
Misschien bedoelen ze de hoeveelheid water.
O.a. hier las ik ook klachten over de waterdruk / waterhoeveelheid (debiet):
- http://www.amazon.de/review/R1WSPN6VFTL424/ref=cm_cr_pr_perm?ie=UTF8&ASIN=B000PBUF5O&linkCode=&nodeID=&tag=

- http://www.amazon.de/review/RLPTMF1KHKWVR/ref=cm_cr_pr_perm?ie=UTF8&ASIN=B000PBUF5O&linkCode=&nodeID=&tag=


Als de waterhoeveelheid (debiet) niet groot genoeg is werkt een hogedrukreiniger ook niet zeker?
 
Freddy zei:
Als de waterhoeveelheid (debiet) niet groot genoeg is werkt een hogedrukreiniger ook niet zeker?

Heb net dit weekend een paar pics genomen :
0209001.jpg

0209002.jpg


Oprollen ging als een fluitje van een cent :cool:
waterdruk ? , dit kwam uit de slang : (niet veel druk volgens mij )
0209004.jpg

Mijn HD had niet de minste last met druk en heeft niet 1 keer "gestotterd"

(geen foto tjdens het werken met de HD , maar volgens mij heb je niet veel "druk" nodig bij een HD :weetniet )
 
Bedankt voor de foto's.
Dit is wel zwak straaltje lijkt mij.
Hier zegt men ook dat de diameter kleiner is dan bij een standaard tuinslang. En als nadeel de waterdruk heeft.
Twijfel dus nog om deze aan te kopen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik zal morgen beide binnendiameters eens opmeten. In de winkel hebben we beide merken staan.

Kan me haast niet voorstellen dat er veel verschil in zit, ivm de koppelstukken van gardena en hozelock onderling uitwisselbaar zijn.
 
Of dat er 12mm koperenbuis naar de kraan gaat...

Bij mijn pa heb ik onwijs veel druk, maar bij een maat van mij is het ook maar een pisstraaltje :p
 
Voor het antwoord op de vraag of je HD het leuk vindt ...
Gewoon de handleiding erbij pakken

Een gewone HD is niet blij met teveel druk, dan maakt de plunjer al snel een onvolledige slag
Te weinig druk kan gasbellen (cavitatie) opleveren en dara gaat je plunjer van kaduuk
Ook te weinig aanvoer (debiet) geeft kans op lage druk en dus gasbellen ...
Meest lullige is dat je de cavitatie niet hoort, tot het te laat is
 
Ik gebruik ook de Hozelock, +/- hetzelfde model als Grandscenicman.
En inderdaad, druk is vrij laag.
Gebruik deze zowel voor de auto als voor de tuin (verschillende kranen, binnen/buiten) en druk blijft hetzelfde.
Volgens mij zit er wel degelijk een verschil in diameter van de slang met bijv. Gardena.
 
Jeroen86 zei:
ik zal morgen beide binnendiameters eens opmeten. In de winkel hebben we beide merken staan.

Kan me haast niet voorstellen dat er veel verschil in zit, ivm de koppelstukken van gardena en hozelock onderling uitwisselbaar zijn.
Ik weet niet of je voor Hozelock de gewone tuinslang of de slang van de "Hozelock Auto Reel" gaat opmeten, maar het zou kunnen dat ze een ander type slang voor de Auto Reel's gebruiken.
Ondertussen weet ik al dat ze voor de Autoreel 10M een slang met binnendiameter 9 mm gebruiken. De Hozelock 20, 30 en 40 M Autoreels zouden 12,5 mm hebben. Dacht dat Gardena 13mm was.
Bij de replacement kit voor de slang van de Hozelock Auto Reel zit de slang mee in. Dit geeft mij het gedacht dat deze slang misschien anders is dan hun andere tuinslangen.
Heb de vraag aan hozelock gemaild, benieuwd of ik antwoord krijg.