• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wanneer de trims bewerken?

Lexy

Detailing addict
2 nov 2022
114
68
68
Utrechtse Heuvelrug
Hallo,
Mijn auto is nu ca 1,5 jaar oud. En is voorzien van aardig wat grijszwarte exterieur stukken. Bumpers , wielkasten en deurpanelen.
Het ziet er nu nog heel netjes uit. Zeker na een gewone wasbeurt.
Wat is nu het advies wanneer deze kunsstof delen in een gel of coating te zetten. Nu of als het grijzer cq verweerd gaat worden?
 
Een dressing of coating is niet alleen om de boel op te frissen wanneer nodig, maar preventief ook zeker een slimme keus. Zo zetten we de lak ook preventief in een bescherming en wachten we niet tot de lak is aangetast door de zon en we moeten polijsten. ;)

Zelf zet ik trims graag in een coating, zoals bijv. Gyeon - Trim. Werkt lang en voed ook goed indien nodig. Zo hoef ik er een lange tijd niet over na te denken en het spul geeft ook meteen lekkere beading en sheeting.
 
Onlangs heb ik 2 vrijwel nieuwe auto's behandeld en de trim in de Gyeon Trim gezet.
Wordt het nog net wat zwarter. Zie het laatste deal van mijn post hier.
IMG_0583.jpeg
.
 
  • Leuk
Reactions: kawazxr
Gyeon trim is een Sio2 coating wat een soort permanente verbinding aangaat met de kunststof delen.
Autoglym trimgel heb ik geen ervaring mee en zal elk geval geen sio2 bevatten, dit product zal het kunststof voeden en dit zal je met enige regelmaat moeten blijven doen om vergrijzing tegen te gaan.
Ik zou zelf altijd voor de Autoglym gaan (de gyeon trim is mij te permanent en heb ik slechte ervaringen mee).
 
Het verschil is dus dat de één een dressing is en de ander een coating.
Een dressing is iets wat je vaker moet opbrengen; Meestal om de paar weken, gemiddeld gezien.
Een coating vraagt om een goede reiniging en na aanbrengen doe je er veelal meer dan een jaar mee.

Beide opties brengen bepaalde voor-en-nadelen met zich mee; Iemand die om de wasbeurt lekker een dressing wil smeren, zal een coating niet echt kunnen waarderen, maar de ander die er juist langer geen omkijken naar wilt hebben, die zal het juist wél prettig vinden.
 
Laatst bewerkt:
@mfmeijer

Die 30ml van zo’n flesje trim, is dat voldoende voor een auto rondom trims van ca. 5cm hoog te kunnen voorzien? Wat is het verbruik of waar moet ik aan denken?
 
Ik heb laatst de spiegels en bumpertrim gedaan van een oude BMW 3serie, en de plastic sideskirts en de grote bumpertrims gedaan van een Suzuki Vitara. Ik nog iets minder dan de helft van een 30ml flesje over. Je doet er meer mee dan je eerst zou denken.