• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wanneer mag je weer een kleidoek gebruiken nadat je er een coating op hebt gezet.

Lobby

Detailing trainee
19 jun 2022
8
25
Goedemiddag allen, ik heb mijn auto een aantal maanden gekleid en er een coating opgezet van Geyon. Mijn vraag hierin is, wanneer mag je weer een kleidoek gebruiken zonder de coating aan te tasten. Of is het niet verstandig om naar het coaten een kleidoek te gebruiken. De beading van de coating is trouwens perfect. Het vuil hecht niet of nauwelijks aan de auto waardoor je hem minder vaak hoeft te wassen en het wassen op zich gaat ook makkelijker.
 
Persoonlijk zou ik niet snel een kleidoek gebruiken omdat er te makkelijk vuil onder blijft hangen
Na / op een coating zou ik het al helemaal niet doen. Weinig coatings die in het geheel niet krasgevoelig zijn ...
 
Ik zou pas evt met klei aan de gang gaan als de levensduur van de coating op is.
Na een klei behandeling is polijsten toch wel aan te bevelen.
 
Laatst bewerkt:
Bij het onderhouden van een coating is goed wassen het voornaamste. Mocht de beading op een gegeven moment afnemen dan is echt GOED wassen de eerste stap. Dat betekent dus meerdere passages met de handschoen/mitt over het zelfde stuk; zeg maar een soort 'zachtjes boenen'. Eventueel gevolgd met het chemisch reinigen van de lak: ontijzeren en teerplekken nalopen. Mocht daarna de beading nog niet terug zijn (houdt rekening met eventueel tijdelijke oppervlaktespanning!) dan kun je als laatste een beroep doen op een milde klei. Beading nog niet terug: coating dient opnieuw aangebracht te worden.