• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wanneer oude waxlaag weghalen?

Emi

Detailing guru
26 jan 2015
901
150
Zuid-Holland. Vlakbij Carclean.
Ongeveer eens in de 2-3 maanden zet ik mijn auto in de wax. De oude waxlagen haal ik eigenlijk nooit weg (behalve toen ik de auto laatst voor het eerst polijstte).

Waarom is eigenlijk verstandig/niet verstandig oude waxlagen weg te halen (met een cleaner) voor elke nieuwe waxbeurt?

Laatst bewerkt:
Een waxlaag kan lichte vervuiling vasthouden. Op een gegeven moment kan de waxlaag 'op' zijn.
Het is nou ook weer geen wereldramp, maar het lijkt me beter om af en toe eens helemaal schoon te beginnen. Niet bij elke waxbeurt dus.

+1 Soepergrover.

Als je de auto elke 3 maanden in de wax zet, 4 keer per jaar dus. Lijkt mij het geen overbodige luxe om een paintcleaner te gebruiken. Heb je ook altijd weer een mooi resultaat. Want waar vuil zit, zit geen glans.[emoji6]

Als je de auto hebt gewassen en eigenlijk na het drogen kan je met je hand over de lak voelen of je oneffenheid voelt, vuil dus. Vooral op de horizontale delen. Is dit het geval dan is het raadzaam om eerst te gaan kleien en dan pas de cleaner te gebruiken.

Klei haalt oppervlakte vuil en andere dingen die niet op je lak thuis horen eraf op een veilige manier. Om het simpelweg in de klei op te nemen. Als je op dit moment een paint cleaner gebruikt ipv klei maak je wellicht meer schade/krassen.

Paint cleaner is meer "chemisch" en dringt meer in de poriën van de lak om deze te reinigen.

Welke merk paintcleaner hebben we het dan over ?
Is dit nodig wanneer je gaat polijsten, of enkel wanneer je een nieuwe wax laag aanbrengt ?

Elk polijstmiddel bevat ook paintcleaner.
PB prof polish is een goede paintcleaner (geen korrel/glaze olien).
Autofinesse tough prep paint preparator is erg goed (geen korrel/glaze olien).
Autofinesse rejuvinator is goed (wel lichte korrel en laat glaze olien achter).

• Leuk
Reacties: ArnoldG

Schrijf je reactie...