• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wanneer welke? WetCoat, Cure, Ceramic Detailer en Bathe+

GeBas

Detailing guru
22 dec 2019
2.090
178
45
Hattem
Inmiddels de volgende producten in huis:
WetCoat, Cure, Ceramic Detailer en Bathe+

Ik heb voor me zelf wel een idee wanneer ik welke kan gebruiken, maar hoe zouden jullie het doen?
 
Laatst bewerkt:
Allemaal boostende producen, alleen de manier van aanbrengen is anders, toch? ;)

- Bathe+ is natuurlijk super-makkelijk in gebruik en kan je weinig aan fout doen. Alles wat je infoamed krijgt bescherming.
- Wetcoat is wat meer werk, maar vind ik vergelijkbaar in werking. Echter blijf ik altijd weg van de ramen en gebruik het heeeeul spaarzaam.
- Cure is voor mij de go-to detailer qua voeding en bescherming. Deze gebruikte ik echter alleen als een auto simpelweg schoon was, maar wel even een touch-up kon gebruiken. Uiteraard wel de LSP die om het meeste werk vraagt, van de drie.
 
Wetcoat=dit spul is niet voor mij bestemd/wil ik niet gebruiken
Bathe+= mooi spul voor tijdens de herfst/winter dat geeft minder kans op vlekkerigheid
Cure= (Meer spraysealent dan QD) mooi spul maar gebruik ik ook met name in de herfst/winter mede omdat dit spul de meeste bescherming bied maar wat kan “strepen” indien niet egaal aangebracht . Ik spray dit niet direct op mijn lak
Ceramic detailer = is momenteel mijn Sio2 detailer of choice wat ik na de wasbeurt gebruik ,boost de Lak minder dan Cure maar de verwerking is super en hufterproof ook met warm weer.

Gyeon ceramic detailer heeft 1 nadeel en dat is dat ie vrij snel al “vlokt” in de fles en dat vind ik echt irritant.
Pas heb ik trouwens een test gedaan door Cure 50/50 te mixen met Gyeon detailer en dat was ook niet onprettig om te gebruiken is namelijk ook niet “streperig” en wat meer vergevingsgezind dan Cure op zich zelf.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Gebruik Bath+ in de foamgun als ik minder tijd heb maar wel enige bescherming wil. Wet-Coat sporadisch gebruikt. Bath+ werkt net zo goed. Cure en Ceramic Detailer net hoe het uitkomt. Beide werken en vereer makkelijk al lijkt Cure langer stand te houden.
 
Ik denk dat ik het voor me zelf zo zie:

Na een standaard wasbeurtje, waarbij de auto enigszins lichte vervuiling heeft, waarbij ik DD btbm gebruik daarna WetCoat aanbrengen in deze herfst en winter periode. Evt aangevuld met een rondje Ceramic Detailer.

Bj een relatief schone auto wassen met Bathe+. Verder geen aanvullingen.

Cure periodiek aanbrengen op schone en auto om mijn coating te beschermen. Zoals hier boven genoemd.

Ceramic detailer voor al overige, snel irritaties verwijderen.
 
Ik zou zelf niet wetlook alsook ceramic detailer direct na elkaar gebruiken dat lijkt imo wat overkill.
 
+1 voor Ric; Meteen layeren lijkt mij overkill en risicovol.

Wassen met Bathe+ zou ik zelf niet doen. Was met een pure shampoo en foam de Bathe+. (Wielkasten, velgen, ramen, etc. Bescherm je dan allemaal)
Werkt ook goed als offerlaag voor coatings.