• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Warm of Koud water wassen

Ik gok dat links met warm gewassen is. Althans de LSP lijkt rechts nog veel beter zijn eigenschappen te hebben.
 
Staat er niet bij uitgelegd. Maar titel zegt :
Cold vs Hot dus ik gok
Links = Koud
Rechts = Warm

Ik vind er wel een heel erg groot verschil in zit.
Ik gok dat rechts warm is en dat warm juist de wax aantast.
In het forum hebben ze er ook over dat warm misschien wel de carnauba aantast.
 
Op het filmpje is rechts naar mijn mening beter (bestuurderskant)
Wel verwarrend zo zonder uitleg van de maker van het filmpje.
 
Dus doe ik het dan al jaren fout? Ik was de auto altijd met een warm sopje. Interessant zou zijn bij welke temperatuur het de wax dan aantast, wat natuurlijk per wax weer anders is:oops:
 
Is het trouwens niet zo dat de ene kant van de motorkap gewoon warm is van bijvoorbeeld de zon? Staat er namelijk ook niet bij, degene gooit maar gewoon water over de hele motorkap
 
Ik doe meestal met heet water maar dat veranderd vanaf nu wel.
Ik ga naar lauw water. Koud water lijkt met niet goed ivm de shampoo menging. Maar er waren zoveel minpunten op koud water en minpunten op heet water.

De op het dodo forum vertaalde argumenten :

De temperatuur kan het oppervlak van een was zacht, waardoor het gevoeliger wordt
De temperatuur kan een effect hebben op de resterende olie in de was en hebben een direct effect op de hydrofiele eigenschappen van wax
Warm water kunnen de prestaties van soap-achtige producten vanwege de verlaagde viscositeit en hogere oplosbaarheid te verbeteren
Warm water zou kan het vuil verzachten, waardoor het makkelijker te verwijderen is
Koud water zal resulteren in minder kans op waterspots (minerale afzettingen)
Warm water kan opwarmen van het oppervlak, hetgeen wenselijk bij koud weer zou kunnen zijn
Koud water kan afkoelen een oppervlak, hetgeen wenselijk bij warm weer zou kunnen zijn
Bepaalde producten kunnen gedragen zich iets anders dan verwacht, omdat de temperatuur van het oppervlak hoger of lager is dan u had verwacht
Warm water zou effectiever zijn in het afspoelen bepaalde chemische stoffen zoals een teerverwijderaar zijn
Als u gebruik maakt van een slang, zal warm water het zachter en minder stijf te maken
Warm water heeft een veel lagere oppervlaktespanning, die bijdragen aan betere reiniging (zelfs zonder zeep)
 
Tenslotte spoelt 99% van de mensen hier met koud water omdat er niet veel mensen simpelweg beschikken over een warm water HD.

Shampoo mening in koud water is geen probleem hoor
bbfa7b486187e866be825f4241cf53f7.jpg
 
Ik was altijd met koud water, ondervind hiermee geen problemen.
Dacht ook dat ik met de waxaddict shampoo problemen zou krijgen met oplossen, maar dat is zeker niet het geval.
 
Hoe hoger de temperatuur, des te lager de oppervlaktespanning.

Bron: Wikipedia

Overigens zal het me aan m'n anaal oxideren of m'n lsp deels wordt aangetast door warm of koud water, als m'n auto maar schoon wordt :joy:
 
Ik was al jaren in principe in de schaduw en met koel water.
Warmte (zon en/of warm water) tast de waxlaag aan. Die wordt daardoor vloeibaarder en dus ook kwetsbaarder.
 
Ik heb wel eens gelezen dat de gemiddelde wax bij 35 tot 40 graden zijn beschermende eigenschappen verliest.