• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wash & Wax Clio 3 GT

Jurgenp1

Detailing addict
17 sep 2016
31
68
28
Hee allemaal,
Het werd eens tijd dat ik ook maar mee ging doen met deze gave show offs. Het onderwerp van deze zal mijn Clio 3 GT uit 2009 zijn. Het eerste mijn eerste auto en als student ben ik er dan ook erg blij mee. Deze detail zal zich beperken tot een wash & wax zoals de titel al aangeeft, dit door het gebrek aan de polijst machine en de vereiste skills:p.

Oke, lets go!

De auto in de begin staat is echt verschrikkelijk vies, de laatste goede wasbeurt is maanden geleden geweest en dit kon echt niet meer. Had het graag eerder aangepakt maar de studie liet dit helaas niet toe. Heb deze keer voor het eerst de hogedruk reiniger gebruikt en dat beviel fantastisch, heb ook het idee dat ik veel minder water heb verbruikt.
(oeps vergeten een foto te maken van de hele auto voor de wasbeurto_O, rookie mistake)
2017-07-04%2010.59.18.jpg

2017-07-04%2010.11.18.jpg

2017-07-04%2010.58.59.jpg

Ik heb begonnen met de wielen, de afdek kapjes werden gedemonteerd en Meguairs Hot Rims werd ingezet om door de laag remstof te breken. Deze werd bewerkt met enkele kwasten van de lokale action. Hierna werd het wiel afgespoeld en ook de band en "barrel" van het wiel ingespoten, een stevige borstel werd ingezet voor de banden en de EZ detail go voor de binnenkanten van de velg.
Voor:
2017-07-04%2010.11.13.jpg

En na:
2017-07-04%2010.24.54.jpg

Een wereld van verschil al zeg ik het zelf. Ook de banden zijn moo schoon geworden, kwam een hoop bruine smurrie vanaf.
Vervolgens was de wagen zelf aan de beurt. Vanwege de met vliegen gebombardeerde neus was dit een een lastig karweitje. Ik heb geprobeerd de neus met apc in te spuiten om het wat los te weken, maar dit leek weinig effect te hebben. Vervolgens werd er gewassen met 2 emmers en DDJ BTBM, heerlijk soppie blijft dat.
2017-07-04%2011.34.36.jpg

2017-07-04%2011.34.51.jpg

Ook dit schoot lekker op. (no worries die naad in de onderste foto heb ik later nog nagelopen :p)

Vervolgens heb ik de liggende delen gekleid, de rest was niet echt nodig, en de auto van wax voorzien. DE gebruikte wax is de Turtle Wax Metalic. Dit is misschien vloeken in de kerk hier, maar het verwerkt super makkelijk en blijft toch aardig lang zitten. Daarnaast staat het gewoon bij vaders tussen de autospullen, dus lekker goedkoop.
Bij gebrek aan een echte banden dressing heb ik eens geexperimenteerd met de natural look. Ik weet dat deze kan vlekken bij nat worden, maar heb dit al eens eerder gedaan en toen was dit niet het geval. Sterker nog, het water parelde gewoon van de banden af! Ook de buiten trims werden hiermee gedaan nadat ze waren gereinigd met apc en een wondersponsje van de Action. Blijft toch bizar hoeveel zwarte bagger daar vanaf komt.
2017-07-04%2013.56.44.jpg

(afbeelding word om een of andere reden gedraaid afgebeeld, geen idee waarom)
Best mooi zwart zo, lekker natuurlijk:cool::p.
Daarna werden de dubbele pijpjes aangepakt. Deze waren licht bruinig verkleurt en overall vuil.
Voor:
2017-07-04%2014.19.11.jpg

Na:
2017-07-04%2014.34.01-1.jpg

Wat een beetje apc en zilverpoets niet kan doen;).
Als laatste werden de ruiten gereinigd, met dit als resultaat.
2017-07-04%2015.28.29.jpg

2017-07-04%2015.28.35.jpg

Overall zeer tevreden! Hij ziet er weer lekker schoon uit en glanst goed.
Zoals al eerder gezegd is dit de eerste keer dan ik een show-off schrijf, dus alle tips en tops zijn welkom!

Jurgen
 
Das een goed begin, hoor! :)

Natural Look op de banden en je had zelfs beading?! Ik heb dit spul nog nooit zien beaden, dus dan moet ik toch écht wat verkeerd doen, haha! ;)


Greeetz
 
  • Leuk
Reactions: Jurgenp1
Das een goed begin, hoor! :)

Natural Look op de banden en je had zelfs beading?! Ik heb dit spul nog nooit zien beaden, dus dan moet ik toch écht wat verkeerd doen, haha! ;)


Greeetz

Ja het verbaasde mij ook echt compleet, kan ook zijn dat er nog een restant van iets anders op de banden zat voor de beading zorgde.
 
Nice job!

Natural Look op de banden / trims verbaasde mij ook toen ik het las (evenals T*rtle wax en zilverpoets:scream:), maar als je niet wat anders tot je beschikking hebt kun je het altijd proberen.

Haha, ja ik ga zien hoe dit gaat bevallen. Ben bekend met de druip problemen, maar op de fles geven ze aan dat t zou moeten kunnen. Dus vond het een leuke test. De wax en de silverpoets zijn puur budget overwegingen haha. Als student is de auto zelf eigenlijk al duur zat, maar hij moet er toch netjes uitzien. Daarbij is het effect eigenlijk wel goed voor nu. De soft 99 fusso staat wel op de verlanglijst, dus wie weet gaat die erop bij de volgende beurt.
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw
Heb ook wel eens Natural look op de banden gebruikt hoor, mooie zwarte finish. Wel een hele korte standtijd
 
  • Leuk
Reactions: Jurgenp1