• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Wash&Wax - Fiesta White

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
14.868
193
34
Leersum (Utrecht)
Hey GlimKezen & GlansGleuven,

Een uitgebreide Wash&Wax op een witte Fiesta na aanleiding van een schade die ik eerder had weg kunnen halen. --->

IMG-20170831-WA0002.jpg


20170901_141533.jpg



De witte lak was flink vergeeld en dat was zéér duidelijk na het polijsten. De eigenaresse zag hoe de boel opknapte, dus een Full-of-Exterior detail was het plan en ook een mooi was-setje ging op de wensenlijst. (Emmers, guards, shampoo, etc)


Echter door omstandigheden werd het een wasbeurt en daarna in een wax. --->
  1. Foamen (APC+D - Dreft) (Nog geen goede prewash in huis. Werkte vrij goed!)
  2. Handwas (Born to be Mild + IncrediMitt)
  3. (2x) Ontijzeren Lakwerk + Velgen (Ferrous Dueller)
  4. (2x) Banden reinigen (APC+D)
  5. Foamen (Artico Magico 1:10 + Born to be Mild)
  6. Snelle handwas (Born to be Mild + Smoothie)
  7. ...
  8. Waxen (Soft99 - Fusso Coat (Dark)
  9. Banden dressing (Gyeon - Tire)

De lak + velgen bleven maar reageren op de ijzerverwijderaar. Was ook niet zo gek, want sommige panelen hadden vliegroest alsof er nooit iets aan gedaan was. (Diep in de lak getrokken, roest om de puntjes) Hieronder een voorbeeld op de motorkap. (Tweede keer met product, ná het her-verdelen met een vochtige handschoen)
20170929_125031.jpg 20170929_125054.jpg

Ook de banden kreeg ik slecht schoon. Zelfs Tuf Shine deed te weinig.
20170929_125038.jpg 20170929_142958.jpg

Maar... Het flink wassen deed veel goed voor de auto. De gele gloed werd zelfs zonder polijsten een heel stuk minder en dat was goed te zien.

20170929_131121.jpg



Uiteindelijk toch 3,5 uur volgas bezig geweest met alleen het reinigen van het exterieur. :p

Vervolgens de auto zoveel mogelijk in de schaduw gezet en de Fusso Coat - Dark geprobeerd. (Na de testpanelen is dit de eerste volledige auto) Zover ik kon zien, geen last van vlekken of moeilijk uitwrijven, maar wel lastig te zien op een witte auto, uiteraard.

20170929_160003.jpg 20170929_160019.jpg 20170929_160023.jpg

20170929_155951.jpg



Ik had dus niet verwacht dat ik de gele gloed zover kon verhelpen zónder te polijsten! Ik had de eigenaresse al verteld dat ik liever de hele auto wilde polijsten en zo écht resultaat te boeken. Zij begreep dit volledig, maar we waren beide best wel verrast na deze Wash&Wax. :D
 
Leuk resultaat na een korte maar krachtige inspanning. Good job.

Edit: zag je nog kleur verschil tussen het polijsten zijscherm (schade plek) en de rest van de auto
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Leuk resultaat na een korte maar krachtige inspanning. Good job.

Edit: zag je nog kleur verschil tussen het polijsten zijscherm (schade plek) en de rest van de auto

Zoals je op de 2 foto's kan zien, is de auto vooraf flink gelig en na het polijsten van de schade en daarna het gehele paneel is hij spierwit. :) Het verschil was dus echt storend!
 
@The Joy Of Detailing - Jup! Die staat gepland voor de zomerprep :)

@Ferdy - Ik gebruik eigenlijk nooit een paint cleaner. Dan doe ik net zo lief een rondje met een finishing combi. :)

Echter wilde ik dit eerst doen, ook een beetje als verassing, maar de reinigings-stappen duurde al veel te lang en kostte al teveel product en ik had haar ook al gematst met die schade. ;)
 
Mooi resultaat zo en dat alleen met een wash & wax:cool: Wat zou een full detail dan wel net met deze auto doen...;)
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Hey GlimKezen & GlansGleuven,

Een uitgebreide Wash&Wax op een witte Fiesta na aanleiding van een schade die ik eerder had weg kunnen halen. --->

Bekijk bijlage 101097

Bekijk bijlage 101096


De witte lak was flink vergeeld en dat was zéér duidelijk na het polijsten. De eigenaresse zag hoe de boel opknapte, dus een Full-of-Exterior detail was het plan en ook een mooi was-setje ging op de wensenlijst. (Emmers, guards, shampoo, etc)


Echter door omstandigheden werd het een wasbeurt en daarna in een wax. --->
  1. Foamen (APC+D - Dreft) (Nog geen goede prewash in huis. Werkte vrij goed!)
  2. Handwas (Born to be Mild + IncrediMitt)
  3. (2x) Ontijzeren Lakwerk + Velgen (Ferrous Dueller)
  4. (2x) Banden reinigen (APC+D)
  5. Foamen (Artico Magico 1:10 + Born to be Mild)
  6. Snelle handwas (Born to be Mild + Smoothie)
  7. ...
  8. Waxen (Soft99 - Fusso Coat (Dark)
  9. Banden dressing (Gyeon - Tire)

De lak + velgen bleven maar reageren op de ijzerverwijderaar. Was ook niet zo gek, want sommige panelen hadden vliegroest alsof er nooit iets aan gedaan was. (Diep in de lak getrokken, roest om de puntjes) Hieronder een voorbeeld op de motorkap. (Tweede keer met product, ná het her-verdelen met een vochtige handschoen)
Bekijk bijlage 101098 Bekijk bijlage 101100

Ook de banden kreeg ik slecht schoon. Zelfs Tuf Shine deed te weinig.
Bekijk bijlage 101099 Bekijk bijlage 101102

Maar... Het flink wassen deed veel goed voor de auto. De gele gloed werd zelfs zonder polijsten een heel stuk minder en dat was goed te zien.

Bekijk bijlage 101101


Uiteindelijk toch 3,5 uur volgas bezig geweest met alleen het reinigen van het exterieur.

Vervolgens de auto zoveel mogelijk in de schaduw gezet en de Fusso Coat - Dark geprobeerd. (Na de testpanelen is dit de eerste volledige auto) Zover ik kon zien, geen last van vlekken of moeilijk uitwrijven, maar wel lastig te zien op een witte auto, uiteraard.

Bekijk bijlage 101104 Bekijk bijlage 101105 Bekijk bijlage 101106

Bekijk bijlage 101103


Ik had dus niet verwacht dat ik de gele gloed zover kon verhelpen zónder te polijsten! Ik had de eigenaresse al verteld dat ik liever de hele auto wilde polijsten en zo écht resultaat te boeken. Zij begreep dit volledig, maar we waren beide best wel verrast na deze Wash&Wax. :D
Quantoxx met welke middelen heb je de kant van de schade kunnen wegpoetsen? Heb je ook aan Wetsanding gedaan ?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Lekker bezig! Ook leuk om gewoon is een show-off van wash & wax te zien. Wash & wax blijft toch de snelste en voordeligste manier om je auto weer een stuk netter te krijgen. En menig mens zijn dan al super tevreden is mijn ervaring. Vaak eerder vervelend voor onszelf, wetende dat het nog mooier kan. Echter gaan dan de uren tellen ;) .

Edit: Oja, waarom niet ook gekleid?
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Quantoxx met welke middelen heb je de kant van de schade kunnen wegpoetsen? Heb je ook aan Wetsanding gedaan ?

De lak was niet zo hard, dus meerdere hits met BF21 + LC Orbital Blauw + S3 deed al een hoop. Je kan op de foto nog wel zien dat er naast de naad een dieper defect zit. Deze na mijn polikstwerk door een handig familielid van de eigenaresse zelf opgevuld. (In één keer dichtgesmeerd met een creme unilak! :p) Hier kon ik niks meer aan doen. Tenzij ik met een slijptol aan de gang zou gaan.. ;)
 
Ziet er weer stralend uit zo op de foto's. Goed werk verricht. Mooie kleur wit ook.

Hmmmm, ik heb de afgelopen weken ook een aantal auto's mogen wassen en in de wax mogen zetten. Ik heb foto's van sommigen gemaakt. Misschien ook eens delen met de gemeenschap hier.