• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wash&Wax: Toyota Verso S

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.988
193
47
Den Haag
Recentelijk hebben m'n buurtjes een voor hun nieuwe auto gekocht, een Toyota Verso S. Nou is dit model niet echt een nekkendraaier maar in deze uitvoering best een leuk bakkie om te zien en zeker om mee te rijden. Het is een automaat maar ook kun je kiezen om met flippers aan het stuur te schakelen en dan i.c.m. de sportstand.. leuk! :D
Aangezien m'n buurtjes redelijk op leeftijd zijn (zij 80 en hij 88) en ze het niet aandurfde om de auto door de wasstraat te rijden, heb ik aangeboden om de auto te doen. Polijsten hoefde allemaal niet, alleen goed wassen en het interieur een beetje opfrissen.

De auto bij aanvang:
niet schokkend vies, maar nog wel een flinke ruimte voor verbetering.

foto 01.jpg


foto 02.jpg


Als eerste heb ik m'n recente aangekochte Kränzle hogedruk reiniger gerepareerd omdat deze na de klus van zaterdag ineens begon te haperen. De plunjers gedemonteerd, schoon gemaakt maar dit hielp ook niet. Ik ben de showroom ingelopen en heb van een andere hogedruk reiniger de lance gepakt en deze gebruikt. Ineens deed de hogedruk reiniger het weer. Ik vermoed dat de lance verstopt zit, dus ook deze doorgeprikt en alles was weer koek en ei :)

Als eerste de lak ingespoten met een citrus pre-wash, dit even laten inweken en daarna in gefoamd zodat het vuil afgevoerd wordt.

foto 03.jpg


foto 04.jpg


De velgen met een de-ironizer ingespoten, laten inwerken, behandelen met een wheelwoolie en daarna schoon gespoten.

Toyota Verso S (6).jpg


Toyota Verso S (26).jpg


Toyota Verso S (27).jpg


Daarna de lak ingespoten met een de-ironizer zodat vliegroest en ijzerdeeltjes opgelost werden.

foto 05.jpg


foto 06.jpg


Nadat de auto veelvoudig en grondig was afgespoten, de spulletjes opgeruimd waren, de auto naar binnen gereden en daar verder gegaan.

Bescherming:
omdat polijsten niet nodig was, heb ik de lak ontvet en daarna behandeld met 2 laagjes Soft99 Fusso.

foto 07.jpg


Toyota Verso S (33).jpg


Toyota Verso S (34).jpg


Toyota Verso S (35).jpg


Toyota Verso S (36).jpg


Toyota Verso S (37).jpg


Toyota Verso S (38).jpg


Toyota Verso S (39).jpg


Toyota Verso S (40).jpg


Toyota Verso S (43).jpg


Toyota Verso S (45).jpg




6 uurtjes goed besteed, de buurvrouw was erg blij met de auto, daar doen we het voor! :innocent:
 
Laatst bewerkt:
Hij staat er keurig fris bij en goed beschermt nu kan hij er weer een hele tijd tegen, en de buurtjes weer heel blij met al je werk en inderdaad toch een leuk model deze Verso.
 
  • Leuk
Reactions: nicknameless
Beter een goede buur dan een verre vriend! Auto kan weer voor de dag komen zo.
Ps, welke snow foam gebruik je? Is een aardig dik schuimpakket.
 
  • Leuk
Reactions: nicknameless