• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Washandschoen en Droogdoek

Ik ben aan het tijfelen tussen deze vijf washandschoenen/mitt:


  • Totaal aantal stemmers
    37

Opel Astra

Detailing chief
9 jan 2017
222
88
Vraag,

Welke washandschoen en/of droogdoek gebruiken jullie/vinden jullie het beste, ik ben wel aan nieuwe toe......
 
Ik vind persoonlijk de Monello Thick Mitt en de Microfiber Madness Mitt het fijnste.
Droogdoek is de Monello (witte) doek voor mij het fijnste, heb ook 2 doeken van Gyeon maar die vind ik niks en zijn gedegradeerd tot deursponning en velg doeken.
 
Voor mij de Dodojuice Wookie. Vergt wel onderhoud dmv kammen maar zachter word het niet hoor. Washmitt is über zacht, neemt erg veel water op en glijd super over de lak dus erg veilig.

Droogdoek vind ik zelf de Autofinesse Aqua Deluxe nog steeds de beste. Droog doek heeft erg lange vezels aan alle kanten. Mooi voormaat en zelfs na het drogen van de wagen is de doek nog niet helemaal nat.

Ik vind er meerdere fijn kwa washmitt en droogdoeken maar deze gebruik ik het meest.
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Ik heb de Monello Thick Mitt en de Gyeon Smoothie.
Ze zijn allebij prima. De Monello neemt veel meer water op. Maar de Gyeon gaat makkelijker over de lak.

Woon zelf in Zwolle. Mocht je ze beide een keer willen proberen.

Ik gebruik voor het drogen de Monello Senza Acqua. 1 grote doek voor het dak, motorkap, achterklep, deuren, voorscherm.
En een kleine variant voor de onderkant van de deuren, binnenkant van de deuren, en om de lekkers nog even weg te halen.
 
Ik heb zelf de Gyeon Smoothie, Monello thick mitt en Meguiars microfiber washmitt. Hiervan vind ik persoonlijk de Gyeon het prettigst, daarna de Monello thick mitt. De Meguiars gebruik ik voor de onderkant van de auto.

Als droogdoek heb ik de CSF delirium orange drying towel en deMonello sensa aqua, beide erg goede doeken.
 
Ik gebruik de Gyeon smoothie, deze heb ik al een hele tijd en is nog lang niet aan vervanging toe.

Als droogdoek gebruik ik de Autofiness Aqua deluxe, de beste droogdoek die ik tot nu toe gebruikt heb.
De CSF Delerium is ook heel goed, maar de Aqua deluxe vind ik net wat beter qua formaat.
 
  • Leuk
Reactions: Klaas Schievink
Met kop en schouders de Microfiber Madness range.
Incredimitt en Incredipad voor het wassen. Zacht maar toch reinigend door het speciale mengsel van grijpvezels en glijvezels.
Dry Me Crazy & Waverider voor het drogen. Ultra-absorberend en ultra-zacht... Heerlijk
 
Ik vindt zelf goede vuilopname (minder krasjes) belangrijk, en de levensduur (hoeft natuurlijk geen 5 jaar mee te gaan).
 
Monello thick mitt is voor mij tot nu toe de beste/fijnste. Eerder met de microfiber sponge en de gewone Monello mitt gewerkt, maar de thick mitt zit daar mooi tussen in: pakt veel water/sop mee, maar flexibeler dan sponge, en ook na gebruik/wassen is de droogtijd van een sponge vaak veel te lang.
 
Ik heb zelf de grote Monello Senza Aqua doek, maar via aanbieding ook ooit de kleine in bezit gekregen. Ik gebruik nu de grote doek voor het meest droogwerk, en voor lastige plekken (onder dakrails, achter deurgrepen enz.) de kleine. Met een paar kleine moet je in principe ook goed uit de voeten kunnen (bijv. zo'n 3-pack van de Monello Senzo Aqua Piazza als ik de naam goed heb).
 
Ikzelf gebruik je Gyeon - Silk Dryer om een hele auto te drogen. Ook heb ik de Monello - Senza Aqua liggen en vind beide doeken prima.

Het enige wat er nu nog verschilt, dat is of je liever 3x een klein doekje wilt of 1 grote. :p
 
  • Leuk
Reactions: Opel Astra
Ikzelf gebruik je Gyeon - Silk Dryer om een hele auto te drogen. Ook heb ik de Monello - Senza Aqua liggen en vind beide doeken prima.

Het enige wat er nu nog verschilt, dat is of je liever 3x een klein doekje wilt of 1 grote. :p

Gyeon Silk Dryer heeft 2 maten: 50X5cm of 70X90cm.
En Monello ook: 45X45cm of 70X80 cm.