• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wassen & drogen

Jonah

Detailing rookie
31 aug 2021
3
2
25
Amerongen
Hoi!

Ik ben het een en ander aan spullen bij elkaar aan het zoeken om mijn auto eens goed te kunnen wassen.
Na veel lezen hier op het forum heb ik wat producten bij elkaar gezocht, en vroeg ik mij af of ik zo een goed beginnerssetje bij elkaar heb.
Het volgende staat in mijn winkelmandje:

2X 19L semi transparant emmers
2X Grit guard (rode en blauwe)
Gyeon smoothie washmitt
Carclean four finger wheel mitt
EZ Detail mini brush voor de velgen
Monello Soffice Duo kwasten om op lastige plekjes e.d goed te kunnen reinigen
Carclean tire brush
Detail brush dope 19mm (apparte kwast voor de velgen)
Senza Acqua Piazzo trio droogdoeken
Peluche verde trio voor uitpoetsen van wax e.d
Gyeon silk dryer 50x55cm
Dressing applicator voor de tire dressing
Monello disco duo applicator pads voor het aanbrengen van wax
Kwazar Blue venus super 360 pro+ handpomp sprayer 1500ml
Dodo Juice born to be mild shampoo 500ml
Valet Pro citrus pre-wash 1liter als voorwas en apc (als prewash te gebruiken in de handpompsprayer?)
Poorboys world bold n bright tire dressing 473ml
Dodo juice clearly menthol 500ml

Verder heb ik nog een Karcher K3 hogedrukreiniger, en een blikje Collinite 476s wax.
Zou dit alles voldoende zijn om mijn auto goed te kunnen wassen, drogen & in de wax te zetten?
Als jullie nog tips & of wijzigingen in bovenstaande adviseren hoor ik het natuurlijk graag!
 
Klinkt goed! Mocht je de wielen niet schoon genoeg krijgen kan ik je een ijzerverwijderaar aanbevelen zoals Monello non-ferro, Dodo Juice Ferrous Dueller of Gyeon iron om maar een paar te noemen. Ook op de lak te gebruiken voor opgedroogde vliegroest.

De Clearly Menthol is een heerlijke glasreiniger!
Als je de wielen/velgen doet, zou ik die eerst doen, en dan een verse emmer sop maken voor de auto. Komt echt veel vuil van wielen en velgen af!
 
Wat ik zou kopen:
2X 19L semi transparant emmers
2X Grit guard (rode en blauwe)
Carclean four finger wheel mitt
EZ Detail mini brush voor de velgen
Monello Soffice Duo kwasten om op lastige plekjes e.d goed te kunnen reinigen
Carclean tire brush
Detail brush dope 19mm (apparte kwast voor de velgen)
Senza Acqua Piazzo trio droogdoeken
Peluche verde trio voor uitpoetsen van wax e.d
Gyeon silk dryer 50x55cm
Dressing applicator voor de tire dressing
Monello disco duo applicator pads voor het aanbrengen van wax
Kwazar Blue venus super 360 pro+ handpomp sprayer 1500ml
Dodo Juice born to be mild shampoo 500ml
Valet Pro citrus pre-wash 1liter als voorwas en apc (als prewash te gebruiken in de handpompsprayer?)
Dodo juice clearly
 
Bedankt voor de reacties!
Wellicht dat zo'n ijzerverwijderaar ook nog eens goed van pas kan komen, dankje voor de tip @mfmeijer!
@Ric325i Bedankt voor het wijzigen van m'n boodschappenlijstje, ik ben nog vrij nieuw met dit alles. Als het lijstje zoals jij het er nu hebt staan voldoende is, ga ik dat denk ik maar even bestellen. Ik heb onlangs een nieuwe auto welke eerdaags gepolijst gaat worden door een bedrijf (durf ik zelf niet gelijk aan omdat ik hier nog niet echt kaas van gegeten heb, en er behoorlijk wat diepere krassen in zitten) en daarna wil ik de lak van m'n auto natuurlijk zo goed mogelijk houden, met zo min mogelijk kans op krasjes van het wassen. Wellicht dat ik me in de toekomst alsnog wil wagen aan kleien, polijsten etc. voor nu vind ik een set met goede spullen om te wassen wel even prima.
Ik heb trouwens nog een vraagje m.b.t de voorwas, is dit met de pompsprayer en de Valet pro citrush pre wash goed om te beginnen?
 
Als je een HD reiniger? Koop dan een foam lance.
Anders is een pompspayer met bv Nanolex pre wash ook een goede keuze maar geheel Wax safe is een zo’n pre wash niet helemaal dus gebruik een milde verhouding.
 
Ik heb idd een HD reiniger van Karcher, de K3 volgensmij. Ik zat eerst te kijken naar de foam lance van Monello, maar deze is helaas uitverkocht. En ik zag geen andere in de webshop voorbij komen.
 
@Jonah ik zou gewoon even een belletje naar Carclean doen. Ze hebben mij laatst ook wat producten aanbevolen, super service. Uitgebreid de tijd genomen om producten aan te bevelen die ze zelf ook gebruiken met de reden waarom juist die, en zeker niet de duurste optie maar echt de producten die in hun ogen geschikt zijn