hey allemaal.
Ik ben in dienst bij een transportbedrijf met 70+ vrachtwagens en 100+ opleggers. Hier werk ik ondertussen bijna 7 jaar op de wasplaats, zaterdagbaantje. Sinds een paar jaar "chef" en ik ben eigenlijk nooit helemaal tevreden geweest over het resultaat met wassen, met name de opleggers (zeil), we hebben het op verschillende manieren geprobeerd en de laatste tijd komen er steeds meer nieuwe opleggers met mooi schoon zeil. Deze zeilen krijgen we niet 100% schoon en na verloop van tijd is het alweer een vies ding die je bijna niet schoon krijgt.
Om deze reden wassen we de zeilen voor de onderste helft met de hand (velgen en spatschermen worden altijd al met de hand gedaan, vikan borstel) hier gaat veel tijd in zitten en is intensief werk en ik ben natuurlijk liever moe dan lui.
Onze huidige manier om de zeilen te doen is:
Met een roller (net zo'n ding als in de autowasserette maar dan zelf er langs trekken) waar het sop via een rail ervoor wordt ingespoten met een oplossing was shampoo.
Bij de nieuwe opleggers daarna de onderste helft met de was borstels doen en daarna afspuiten.
tijdens het rollen worden de velgen gedaan (met hetzelfde sop) met een kleine vikan handborstel en ook gelijktijdig de tank, spatborden, fietsenvanger etc.
Nu zijn er "klachten" van hogerehand dat er teveel vieze opleggers zijn, meerdere collega's hebben ook al gezegd dat het geen doen is om met dit aantal combinaties alles met de hand nog schoon te gaan maken, alleen rollen moet genoeg zijn.
Er mag nu dus geïnvesteerd worden in beter spul.
Nu is er iemand bijgekomen die er verstand van heeft, wat ik ook wel geloof als ik hem zo hoorde praten. Nu zou ik toch graag advies willen hebben van mensen die er geen commercieel belang bij hebben om tot een goede/snelle manier van wassen te komen.
Dit is dus ongeveer de manier hoe we nu wassen, we hebben nu alleen een dikkere slang naar de roller waardoor er VEEL meer champoo opkomt, mag niet baten helaas.
en nog 1 dan
de schone plek is gedaan met materiaal van de specialist en met de hand, dit is ook een oude vieze oplegger
Ik hoor jullie reacties graag tegemoet.
Ik ben in dienst bij een transportbedrijf met 70+ vrachtwagens en 100+ opleggers. Hier werk ik ondertussen bijna 7 jaar op de wasplaats, zaterdagbaantje. Sinds een paar jaar "chef" en ik ben eigenlijk nooit helemaal tevreden geweest over het resultaat met wassen, met name de opleggers (zeil), we hebben het op verschillende manieren geprobeerd en de laatste tijd komen er steeds meer nieuwe opleggers met mooi schoon zeil. Deze zeilen krijgen we niet 100% schoon en na verloop van tijd is het alweer een vies ding die je bijna niet schoon krijgt.
Om deze reden wassen we de zeilen voor de onderste helft met de hand (velgen en spatschermen worden altijd al met de hand gedaan, vikan borstel) hier gaat veel tijd in zitten en is intensief werk en ik ben natuurlijk liever moe dan lui.
Onze huidige manier om de zeilen te doen is:
Met een roller (net zo'n ding als in de autowasserette maar dan zelf er langs trekken) waar het sop via een rail ervoor wordt ingespoten met een oplossing was shampoo.
Bij de nieuwe opleggers daarna de onderste helft met de was borstels doen en daarna afspuiten.
tijdens het rollen worden de velgen gedaan (met hetzelfde sop) met een kleine vikan handborstel en ook gelijktijdig de tank, spatborden, fietsenvanger etc.
Nu zijn er "klachten" van hogerehand dat er teveel vieze opleggers zijn, meerdere collega's hebben ook al gezegd dat het geen doen is om met dit aantal combinaties alles met de hand nog schoon te gaan maken, alleen rollen moet genoeg zijn.
Er mag nu dus geïnvesteerd worden in beter spul.
Nu is er iemand bijgekomen die er verstand van heeft, wat ik ook wel geloof als ik hem zo hoorde praten. Nu zou ik toch graag advies willen hebben van mensen die er geen commercieel belang bij hebben om tot een goede/snelle manier van wassen te komen.
Dit is dus ongeveer de manier hoe we nu wassen, we hebben nu alleen een dikkere slang naar de roller waardoor er VEEL meer champoo opkomt, mag niet baten helaas.
de schone plek is gedaan met materiaal van de specialist en met de hand, dit is ook een oude vieze oplegger
Ik hoor jullie reacties graag tegemoet.